Abonē e-avīzi "Ziemeļlatvija"!
Abonēt

Reklāma

Jūlijā mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 2,5 %

2023. gada jūlijā, salīdzinot ar 2022. gada jūliju, mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 2,5 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri koriģētie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 5,0 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 3,5 %, autodegvielas – palielinājās par 5,2 %.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Salīdzinot ar 2022. gada jūliju, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 6,4 %), metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 4,3 %) un apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 2,1 %). Apgrozījuma kritums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 23,0 %), nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 21,0 %) un mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 11,8 %).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, samazinājās par 1,6 %.

Mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksi

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

(2015=100)

Skatīt OSP datubāzē: TIT021m.

2023. gada jūlijā, salīdzinot ar jūniju, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 0,5 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 0,9 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 0,2 %, autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 0,2 %.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 3,9 %) un mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 2,2 %). Vislielākais apgrozījuma kritums bija mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 7,9 %) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 4,7 %).

2023. gada jūlijā, salīdzinot ar jūniju, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 0,7 %.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

(salīdzināmajās cenās)

Plašāka informācija par sezonāli koriģētiem, kalendāri koriģētiem un nekoriģētiem mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksiem pieejama oficiālās statistikas portālā “Tirdzniecības un pakalpojumu statistika”.

Publicētie dati nākamajos mēnešos var tikt precizēti, ja tiks iegūta papildu informācija no uzņēmumiem.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Atbilstoši apsekojuma metodoloģijai dati par uzņēmumu kopējo neto apgrozījumu iekļauj arī darījumus, kas veikti ārpus pamatdarbības nozares. Atsevišķos gadījumos šie darījumi (piem., vairumtirdzniecība) var būtiski ietekmēt apgrozījuma izmaiņas nozarē. Kopējā apgrozījumā atbilstoši uzņēmumu pamatdarbības nozarei iekļauti arī ieņēmumi no e-komercijas.

Ieva Vanaga, Tirdzniecības un pakalpojumu statistikas daļa

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Ziemellatvija.lv komanda.