Abonē e-avīzi "Ziemeļlatvija"!
Abonēt

Reklāma

Latvijas un Igaunijas reģionālo autobusu maršrutu projekts saņēmis ES finansējumu

Foto: pixabay.com

Igaunijas reģionālie sabiedriskā transporta centri, kas pārvalda vietējos autobusu pārvadājumus teritorijās pie Latvijas robežas, saņēmuši 300 000 eiro no Eiropas Savienības (ES) programmas, lai pagarinātu autobusu maršrutus līdz Latvijas pilsētām, ziņo reģionālais laikraksts “Louna-Eesti Postimees”.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Autobusu satiksme no Veru līdz Alūksnei dotu šī Igaunijas reģiona iedzīvotājiem arī tālāku savienojumu ar Rīgu un no turienes – uz Eiropas pilsētām, norādīja Igaunijas dienvidaustrumu reģiona sabiedriskā transporta centra vadītājs Sanders Sārs.

Iecerētajam pārrobežu autobusu satiksmes maršrutam tagad jāsaņem apstiprinājums no Igaunijas Klimata ministrijas un Reģionālo lietu un lauksaimniecības ministrijas.

“Šobrīd mēs gaidām, kad ministrijas izanalizēs, kādi grozījumi normatīvajos aktos varētu būt nepieciešami, lai varētu sākt maršrutu darbību,” sacīja Sārs.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Autobusu maršruts no Veru uz Alūksni ietu vai nu caur Reugi un Muratiem, vai caur Vastselīnu un Muratiem, vēsta laikraksts.

Tajā teikts, ka vēl viens svarīgs aspekts ir tas, ka starp Alūksni un Rīgu ir regulāra autobusu satiksme.

“Šo apriņķa maršruta pagarinājumu mēs varam uztvert kā iespējamo ceļu uz Eiropu, kas ļautu mūsu iedzīvotājiem ar sabiedrisko transportu doties, piemēram, no Veru uz Rīgas lidostu un atpakaļ,” sacīja Sārs.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Pēc viņa teiktā, autobusa lielums būs atkarīgs no pilotprojekta panākumiem. Sākumā varētu tikt izmantots 28 sēdvietu autobuss ar iespēju pāriet uz lielāku, ja izrādīsies, ka ir pietiekams pieprasījums. Iecerēti divi reisi abos virzienos katru dienu – viens no rīta un otrs vakarā.

“Autobusu savienojums ar Latviju veicinātu tūrismu, bet, piemēram, kokrūpniecības nozare, protams, būtu ieinteresēta arī atvieglot mobilitāti saviem darbiniekiem,” sacīja Sārs.

“Nemaz nerunājot par dažādiem pakalpojumiem, kas ir pieejami dažādās robežas pusēs, – nākotnē tie kļūs pieejamāki,” viņš piebilda.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Plānots pagarināt šo maršrutu esošo sabiedrisko pasažieru pārvadājumu pakalpojumu līgumu ietvaros, nemeklējot atsevišķu pārvadātāju.

Līdztekus Veru-Alūksnes maršrutam Valgas apriņķa sabiedriskā transporta centrs vēlas mainīt situāciju, kad pierobežas pilsētām Valgai un Valkai, kas faktiski funkcionē kā viena pilsēta, ir atsevišķas sabiedriskā transporta sistēmas,  raksta “Louna-Eesti Postimees”.

Tas arī vēsta, ka Pērnavas apriņķa sabiedriskā transporta centrs vēlas izveidot autobusu maršrutus uz Latvijas pilsētām Mazsalacu, Rūjienu, Valmieru, Salacgrīvu un, iespējams, Limbažiem. Savukārt Vīlandes apriņķa sabiedriskā transporta centrs vēlas savienot Vīlandi ar tās Latvijas sadraudzības pilsētu Valmieru.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Šo projektu vada Pērnavas apriņķa sabiedriskā transporta centrs.

Projekta izmaksas ir 375 000 eiro, no kuriem 300 000 eiro ir pieprasīti no “Interreg” 2021.-2027.gada Igaunijas-Latvijas programmas. Pārējais ir pašu ieguldījums, ko nodrošinās abu valstu sabiedriskā transporta centri un, iespējams, arī valdības,  raksta “Louna-Eesti Postimees”.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Ziemellatvija.lv komanda.