Jauns gads ir jauns sākums, ja vien paši tā esam nolēmuši, apņēmušies. Daži par atskaites punktu ņem nevis 1. janvāri, bet Austrumu mēness kalendāru, un tas vēsta, ka Melnā ūdens truša gads sākas 22. janvārī. Katram, kā teikt, savs. Dažam dikti vajag izvirzīt sev apņemšanās, citam patīk uz papīra uzrakstīt vēlmes un dzīvot ar cerību, ka kosmoss saredzēs un viss notiks. Viens ir skaidrs – ļoti daudz ir atkarīgs no mums pašiem un no tā, kādā pasaulē dzīvojam. Ja pasauli sev apkārt mēs nevaram mainīt, tad sevi vismaz nedaudz gan.
Rēzija Kalniņa, aktrise un režisore savā internetkontā ierakstījusi labu ieteikumu – sākt ar mazām lietām, jo visam jānotiek pakāpeniski. Viņa jau iepriekšējā gadā apņēmusies vairāk rūpēties par sevi – savu labsajūtu un veselību. Jā, kāds labs vēlējums! Un tad seko metode, kā viņa rūpējas un tā ir nopērkamā izskatā. Viņa reklamē kalogēnu, cik tas nepieciešams, kur to labāk iegādāties. Pirms svētkiem vairākas dziedātājas dalījās ar saviem super atklājumiem – smaržām, cik tās labas. Nesaku, ka kalogēns, smaržas vai visas citas lietas, ko vairāk vai mazāk atpazīstami cilvēki iesaka, ir sliktas, taču nereti cilvēki neaizdomājas elementāru lietu – tā ir jaunā reklamēšanas maniere, kur cilvēks pelna naudu, daloties savā atklājumā par produkta labumu. Tādi darboņi nosaukti par influenceriem. Jo vairāk sekotāju, jo vairāk tas nopelna. Tā personiskāk jau izklausās, ja zini – šo kalogēnu dzer Rēzija, šīs smaržas patīk Samantai, šo produktu lieto Zeltiņa utt. Nesen raidījumā “Karmas latvieši” redzējām, ka par tādiem super produktu ieteicējiem kļūt parakstās arī ārsti. Nav aizliegts, bet vai ētiski, ja par to saņem naudu?
Man šķiet, ka viena no šī gada apņemšanām būtu kļūt kritiskākam pret informāciju, kas mums kā tāda gūzma gāžas virsū no sociālajiem tīkliem. Esam tiktāl nonākuši, ka daudziem pietiek izlasīt virsrakstu un jau viss ir skaidrs. Pietiek ieraudzīt kādu apsolījumu, kā izārstēt sāpošās locītavas, nomest svaru, uzlabot matu stāvokli un aidā – pasūtīt. Ja vien kāds būtu spējis apkopot, cik naudas cilvēki tērē šādiem populāru cilvēku reklamētiem labumiem, tad nevarētu teikt – nav naudas, jātaupa, jātaupa.
Nenoliedzami, jauno laiku labums un posts ir informācijas izplatīšanas iespējas. Paļaušanās ir laba lieta, taču mūsdienās kā ūdens ir nepieciešama kritiskā domāšana – spēja izvērtēt. Ne vienmēr viss ir tā, kā izskatās. Paviršība un naivums var dārgi maksāt. Lasiet īstas ziņas, nevis socierakstu virsrakstus, domājiet ar savu galvu un medicīnas jautājumos atrodiet ārstu, aptiekāru, kam pajautāt padomu.
Reklāma