Abonē e-avīzi "Ziemeļlatvija"!
Abonēt

Reklāma

Otrā maiņa – ekrānā

Brīvdienas aizvadītas svētku noskaņās un priecājoties par silto laiku. Jāatgriežas pie realitātes. Manā gadījumā – jātur ausis un acis vaļā, kas notiek publiskajā telpā, tostarp sociālajos tīklos.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Lai kaut kā balansētu starp nopietno un mazāk nopietno saturu, izklaides nolūkos esmu reģistrējusies “TikTok”, kas sevi definē kā izklaides platformu, kuru katru dienu apmeklē miljoniem lietotāju, lai skatītos, veidotu izklaidējošu, jautru saturu un dalītos ar to. Pirms vairāk nekā trim gadiem par šo tēmu paudu lasītājiem, – ielūkojoties “Ziemeļlatvijas” arhīvā, to rakstu atradu un jāsaka, ka ir lietas, kas būtiski pamainījušās.

Agrāk tur saturs bija vairāk vērsts uz īsiem video, bet tagad publika vairāk pieprasa LIVE video – dzīvās tiešraides, kas šeit iet uz urrā. Ja esi “TikTok” lietotājs, tad droši vien zini, ja pat neesi kāda profila sekotājs, skrullējot telefonu, ātri vien uzdursies kādam, kas tirgo apģērbu, kosmētiku, saldumus, rotaļlietas un visu pārējo. Starp citu, nebrīnies tur ieraudzīt arī kādu savu kaimiņu, kurš pieslēdzies tiešraidei un mēģina notirgot savu iekrāto garderobi. Ne reizi vien pie sevis iedomājos, kā šie “biznesmeņi” apiet attiecīgās iestādes, lai droši varētu tirgoties. Veikalu zīmoliem, kas iziet ēterā ar savu piedāvājumu, pieļauju, ka visas atļaujas nokārtotas, bet kā ir ar privātajiem censoņiem, varam vien minēt.

Visraibākais dzīvā ētera saturs ir vakara stundās – tad redzi, ka tev priekšā kāds gatavo vakariņas, zīlē nākotni, komentē datorspēles, dzied karaoke, spēlē klavieres vai kūtī baro kazas. Ko tu neteiksi, amizanti, bet saturs katrai gaumei.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Vēl ir daļa publikas, kura vienkārši vēlas parunāties un priecājas, ja kāds otrpus ekrānam tevi skatās un klausās, un pavisam labi, ja nosūta kādu virtuālo dāvanu. Patiesi, apgrozīšanās tiktokā ir vesela padarīšana.

Kas interesanti, tikai daļa ir rūdīti blogeri, bet pārējie no šiem tiktokeriem parādās ēterā gluži kā nākdami uz savu otro darba maiņu. Pa dienu cilvēks veic savus ikdienas darba pienākumus, bet vakarā pārtop par interneta zvaigzni. Viņu vidū dažādu profesiju pārstāvji.

Tuvojoties pašvaldību vēlēšanām, sarosījušās arī partijas un deputātu kandidāti, kas daudziem no viņiem paver iespējas vēlētājiem stāstīt par savām iecerēm, nepatērējot praktiski nekādus resursus reklāmas nolūkā.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Galīgi neesmu “TikTok” atkarīgā, bet man tas pilnībā aizstāj televizora skatīšanos. Ir gana aizraujoši sekot līdzi cilvēku dzīvei šeit un tagad. Tā viendien nokļuvu greznās arābu tautības cilvēku kāzās. Kāds no kāzu viesiem bija izveidojis ierakstu kāzu ceremonijas tiešraidei internetā ar domu – skatieties, lūdzu, ja tas interesē no jebkuras vietas pasaulē!

Neizbēgami jāiet līdzi laikam, bet no šodienas perspektīvas es nevarētu iedomāties – nolikt priekšā kameru un ļaut cilvēku masām bezmaz vai nekontrolēti ielūkoties savā privātajā teritorijā.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Ziemellatvija.lv komanda.