Abonē e-avīzi "Ziemeļlatvija"!
Abonēt

Reklāma

Iepirkšanās drudzis ir klāt

Lai cik tas neticami šobrīd šķiet, gada gaidītākie un sirsnīgākie svētki – Ziemassvētki – jau nākamās nedēļas izskaņā. Ja daļai dāvanas jau sarūpētas un rūpīgi iesaiņotas, citi vēl šajās dienās plāno doties uz veikaliem šopingā. Ir vēl trešā kategorija, kas par dāvanām svētkos neiespringst vispār, jo izlēmuši, ka nevienu neapdāvinās.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Arī es sākotnēji sliecos šajā gadā dāvanas negādāt, jo idejas, ko kuram piemeklēt, ar katru gadu sāk aptrūkties. Tomēr, dzirdot, ka manējiem ir radušās kādas konkrētas vēlmes, esmu padevusies un dāvināšanas prieku izbaudīšu arī šogad. Šo to esmu jau pasūtījusi internetā, gaidu, kad atnāks īsziņas, tad jādodas uz pakomātu.

Neba visu esmu iecerējusi sarūpēt internetā. Ir atsevišķas lietas, ko esmu nolūkojusi lielveikalā.

Jārēķinās, kā katru gadu, – jo tuvāk nāk Ziemassvētki, jo vairāk pieņemas spēkā lielais iepirkšanās drudzis. Jo īpaši tas novērojams lielveikalos, kur cilvēki gan gādā visu svētku galdam nepieciešamo, gan vēl izmisīgi steidz sameklēt dāvanas.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Pirms dažām dienām, iegriežoties vietējā pārtikas veikalā pēc ikdienas precēm, veikals bija pilns ar apmeklētājiem, tāpēc rindā nācās stāvēt labu laiku. Tā bija parasta darbdiena, darbdienas vidus. Grūti minēt, vai cilvēku pieplūdums sakrita ar algu izmaksas dienu vai tas ir skaidrojams ar svētku tuvošanos, bet rinda pie kases izveidojās gara jo gara. Tāpēc bail pat iedomāties, kāda rosība būs veikalos īsi pirms svētkiem.

Ne reizi vien esmu novērojusi, cik daudzi cilvēki tomēr mēdz būt neiecietīgi un bezgala nepacietīgi. Visvairāk tas izpaužas tieši pie kases. Pat tad, ja priekšā ir divi trīs cilvēki, nevis vesela rinda. Atminos arī citu pavisam nesenu gadījumu, kāda kunga izraisītā reakcija, pārmetot veikala darbiniekiem lēnu apkalpošanu un personāla trūkumu, sacēla gaisā teju vai visu veikalu. Cilvēks gan saņēma visu uzmanību sev, arī apkārtējo raidītos skatienus, ka tā nav smuki un solīdi, jo nav jau vienīgais klients veikalā.

Lai kā gribētos izvairīties no drūzmēšanās un neiet uz lielveikalu pirmssvētku laikā, to ir grūti izdarīt, jo svētku atlaides un akcijas vilināt vilina gluži kā medus pods. Kā nu neiesi, ja mandarīni, kafija, forele vai kas cits tieši šobrīd par kārdinošu cenu? Tāpēc atliek vien apbruņoties ar lielu pacietību un cerēt, ka šogad iepirkšanās drudzis tomēr sagādās vairāk pozitīvu emociju nekā negatīvu.

Gada nogalē bieži dzirdam par skaistiem un svinīgiem notikumiem, kuros tiek pagodināti dažādu nozaru profesionāļi. Manuprāt, īpašas medaļas un balvas ir pelnījuši pārdevēji, kuri pirmssvētku un svētku laikā strādā veikalos pie kasēm vai liek preces plauktos. Manā skatījumā, viņi svētku laikā ir īsti varoņi, tāpēc no sirds novēlu ikvienam veikala darbiniekam izturību un pozitīvu omu par spīti nepacietīgiem klientiem un spraigām darba stundām.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Ziemellatvija.lv komanda.