Reklāma

Esi redzams uz ceļa un pieturvietās!

Publicitātes foto.

SIA “VTU Valmiera” lūdz kājāmgājējus, kuri pārvietojas pa ceļa malu diennakts tumšajā laikā ārpus apdzīvotām vietām, kā arī pasažierus starppilsētu autobusu pieturās būt redzamiem transportlīdzekļu vadītājiem, tostarp arī autobusu. Parūpēsimies par savu dzīvību un veselību! Tas novērsīs arī starpgadījumus, ka autobusa vadītājs, neredzot, vai pieturā kāds gaida, pabrauc tai garām, pasažieri neuzņemot.

Atstarojošs apģērbs – esi pamanāms!

Vislabāk gājējus ceļa malā un pasažierus pieturvietās diennakts tumšajā laikā var pamanīt, ja tiek valkāts atstarojošs apģērbs, kā arī lietots lukturītis. “Pieaugot satiksmes intensitātei un autobusam braucot ar ātrumu 80–90 km stundā, tumsā praktiski ar tālajām gaismām braukt nesanāk, tātad redzamība ir tikai 25–30m. Braucot ar ātrumu  80km stundā, apstāšanās ceļš ir vismaz 50m. Pat pamanot pieturā cilvēku pēdējā brīdī, esi spiests pabraukt garām. Ekstrēmi bremzēt arī nedrīkst, tas apdraud kustības drošību. Pat ieslēgts telefona ekrāns labi redzams 200m attālumā. Tāds sīkums, bet aiztaupīs stresu gan pasažierim, gan šoferim,” stāsta SIA “VTU Valmiera” autobusu vadītāji.

Transportlīdzekļa gaismām, īpaši tuvajām, ir īpatnība, ka to stars palēnām slīd tuvāk asfaltam, tāpēc labi, ja atstarojošs elements ir arī pie gājēja kājas, turklāt jāuzmanās, ka to neaizsedz iepirkuma maisiņš, apģērbs, soma vai kas cits. Efektīvas ir mirgojošās diodes, tomēr jāņem vērā, ka tām jāizgaismo ne tikai priekšā esošais ceļš, bet jābūt novietotām arī gājēja mugurpusē. Tas pats attiecas arī uz lukturīšiem. Ja luktura gaisma vērsta uz priekšu, no aizmugures braucošajam tā pamanāma vien kā uz ceļa nomesta balta papīra lapa, tādējādi arī attālums ir nepietiekams, lai nobremzētu. Ja transportlīdzeklis tuvojas no aizmugures, ar lukturīti gājējam jāizgaismo ceļš aiz sevis.

Atstarotājs vai atstarojoša pavada būtu nepieciešami arī mājdzīvniekam.

Esi redzams arī pieturās!

Jāpiemin, ka, ja neviens nevēlas izkāpt un pieturvietā braukt gribētāju nav, autobusa vadītājs var turpināt ceļu, konkrētajā pieturvietā neapstājoties. Tāpat lūdzam pasažierus autobusu gaidīt pieturvietā, nevis automašīnā tai blakus, pretējā ceļa pusē u.tml.

Bremzēšanas ceļš – pārliecinies!

Autobusa minimālais bremzēšanas ceļš ir puse no tā brīža braukšanas ātruma, tādējādi, piemēram, apdzīvotās vietās vismaz 25 metri pirms transportlīdzekļa ir attālums, kurā iespējams apdraudējums. Turklāt jāņem vērā ceļa apstākļi. Gājējam ir aizliegts šķērsot ceļu (arī pāreju), kamēr nav pārliecība, ka viņam ceļš tiek dots un transportlīdzekļa vadītājs spēs nobremzēt.

Pasažieru drošībai atgādinām, ka Ceļu satiksmes noteikumi nosaka, ka diennakts tumšajā laikā ārpus apdzīvotām vietām, kā arī apdzīvotās vietās, ja ceļš nav pietiekami un vienmērīgi apgaismots, gājējiem, kuri pārvietojas pa brauktuvi vai nomali, jābūt tērptiem atstarojošā vestē vai apģērbā ar labi redzamiem gaismu atstarojoša materiāla elementiem. Savukārt cita veida atstarotāji noderēs papildu drošībai.

“Paldies “redzamajiem” gājējiem, mūsu acīs jūs esat spilgtas personības!” saka autobusu vadītāji.

Informāciju sagatavoja:Zane Bulmeistare, SIA „VTU Valmiera” sabiedrisko attiecību speciāliste

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Ziemellatvija.lv komanda.