Abonē e-avīzi "Ziemeļlatvija"!
Abonēt

Reklāma

Vai tālmācības vidusskolas ir atbildīgas par zemajiem centralizēto eksāmenu rezultātiem?

Atsaucoties uz masu medijos izskanējušo satraukumu par zemajiem centralizēto eksāmenu rezultātiem tālmācības skolās, Rīgas Tālmācības vidusskola kā pirmā tālmācības vidusskola Baltijā 15 gadu laikā savā skolā nenovēro šādu negatīvu tendenci, kas viestu bažas par absolventu iegūto izglītību un tās nodrošināto kvalitāti.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Tālmācības piedāvātās iespējas izmanto gan jaunieši, gan pieaugušie (līdz pat 50 un vairāk gadu vecumam), tie ir sportisti, modeles, ārvalstīs dzīvojošie, skolu kādreiz priekšlaicīgi pametušie, jaunās māmiņas un daudzi citi. Rīgas Tālmācības vidusskola patiesi lepojas ar jau vairāk nekā 3500 vidusskolas un pamatskolas absolventiem, kuri izmantojuši tālmācības sniegtās iespējas iegūt vispārējo izglītību un arī sekmīgi nokārtojuši valsts pārbaudījumus.

“Atskatoties uz 2022./2023. mācību gada 9. klašu centralizēto eksāmenu rezultātu izvērtējumu, vispirms tomēr būtu jāievēro, ka no 18 067 matemātikas eksāmenu kārtotājiem tikai 514 (2,8%) bija no tālmācības skolām. Rīgas Tālmācības vidusskolā gandrīz 1/3 daļa no eksāmenu kārtotājiem (28%) matemātikas centralizēto eksāmenu nokārtoja virs vidējā klātienes vidusskolu līmeņa Latvijā (virs 50%). Pārējo centralizēto eksāmenu rezultāti ir līdzīgi citu klātienes izglītības iestāžu sasniegumiem. Valsts centralizēto eksāmenu rezultāti pierāda, ka tālmācībā iegūtā izglītība var būt kvalitatīva un atbilstoša valsts standartiem, kā arī, ka audzēkņu motivācija iegūt izglītību var būt pat augstāka nekā citu tipu izglītības iestādēs. Arī mūsu absolventi turpina mācības un sasniedz ļoti labus rezultātus daudzās Latvijas, Eiropas un pasaules labākajās universitātēs,” saka Rīgas Tālmācības vidusskolas direktors Edgars Grīnis.

Valsts izglītības sistēmā dominē princips visus mērīt pēc vienas mērauklas, bet tālmācības vidusskolas 15 gadu ilgā pieredze pierāda, ka ir vajadzīga empātija un iedziļināšanās katrā situācijā, arī analizējot centralizēto eksāmenu rezultātus.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Tālmācības skolām akreditācija notiek tieši pēc tādiem pašiem kritērijiem kā jebkurai citai skolai Latvijā, un ne velti Rīgas Tālmācības vidusskola trešo reizi akreditēta uz maksimāli iespējamo termiņu, t.i., uz 6 gadiem. Protams, paredzētais kontaktstundu skaits ir mazāks, kas var ietekmēt atsevišķu audzēkņu uzrādītos rezultātus, bet ir jāņem vērā, ka tālmācībā audzēkņiem tiek piedāvātas daudz lielākas iespējas mūsdienīgi apgūt mācību procesu. Pedagogu individualizētais darbs padara izglītības procesu pieejamāku un dod audzēkņiem papildu iespējas labāk apgūt mācību priekšmetus.

Rīgas Tālmācības vidusskola nepārtraukti attīsta mācību infrastruktūru, piemēram, skolai jau ir izstrādāta trešā mācību vide, kuras izmaksas mērāmas vairāk nekā 100 000 eiro apmērā, pirms gada investēti 20 000 eiro savas video studijas izveidei, lai nodrošinātu maksimāli iespējamo metodisko atbalstu, izstrādājot e-mācību līdzekļus, video mācību materiālus, organizējot vebinārus. Rīgas Tālmācības vidusskola arī bija viena no pirmajām mācību iestādēm, kura mācību apguvei sāka izmantot virtuālo realitāti.

Rīgas Tālmācības vidusskolā strādā vieni no zinošākajiem un pieredzējušākajiem pedagogiem, kuri, izmantojot mūsdienīgas mācību metodes, sevi ir pierādījuši arī attālināta mācību procesa organizēšanā un komunikācijas nodrošināšanā. Tālmācībā īpaša loma ir audzēkņu pašvirzīta mācību satura apguvei un pašmotivācijai.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Skola sadarbojas un organizē pieredzes apmaiņas un prakses ar citu valstu tālmācības skolām no Somijas, Igaunijas, Lietuvas, Islandes, Spānijas un Vācijas. Mums ir unikāla un ļoti ērta, mūsu pašu absolventa izstrādāta E-vide mācībām, kas vienmēr ir līdzi – pieejama mobilajos telefonos, planšetēs un citās ierīcēs.

Attālinātais mācību process dod iespēju izvēlēties veiksmīgāko mācību procesa apguves veidu konkrētajā situācijā, vienalga, vai tā būtu saistīta ar veselību, darbu, noslogotu treniņu grafiku, atrašanos ārpus Latvijas vai arī citu apsvērumu dēļ. Svarīgi ir tas, ka katrā situācijā tiek meklēts risinājums, lai tiktu realizēts pašvirzīts mācību process. Jāsaprot, ka tālmācība ir un būs balstīta uz paša audzēkņa iniciatīvu un disciplīnu, kas attiecīgi sniegs vai nesniegs rezultātu. Te patiesībā nav runa tikai par centralizēto eksāmenu rezultātiem.

Uzskatām, ka tālmācība, ja izmanto visu tās sniegto potenciālu, var veiksmīgi audzēkni sagatavot eksāmeniem un, galvenais, tālākajai dzīvei.

Anna Luīze Baratinska

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Ziemellatvija.lv komanda.