Abonē e-avīzi "Ziemeļlatvija"!
Abonēt

Reklāma

Pieredze Maltā – klientu apkalpošanas speciālistes ieskats pakalpojumu nozarē


Rūta darba vietā viesnīcā “The GHotel byJL”. Foto: no personīgā arhīva

Apmeklējot informācijas centru, biroju vai ienākot viesnīcā, mēs sagaidām, lai mūs uzklausītu zinoši, laipni, ieinteresēti un atsaucīgi darbinieki. Pozitīva pieredze palielina iespēju, ka apmeklētāji vai klienti dosies prom apmierināti un atkal vēlēsies atgriezties. “Lai efektīvi reaģētu uz dažādām situācijām un iegūtu vajadzīgās zināšanas, kas atbilst klientu apkalpošanas standartiem, ir svarīgi iegūt atbilstošu izglītību,” ir pārliecināta topošā klientu apkalpošanas speciāliste Rūta Karlīna Bakaisa.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Rūta savulaik absolvēja Variņu pamatskolu Smiltenes novadā un pēc tās izvēlējās apgūt klientu apkalpošanas speciālista profesiju, jo padziļināta angļu valodas apguve vienmēr ir bijis viņas sapnis. Interesi veicināja arī fakts, ka pirms četriem gadiem, kad prātojusi, kur mācīties pēc 9. klases, klientu apkalpošanas speciālista programma ir bijusi viena no jaunākajām, ko piedāvāja Valmieras tehnikums.

“Pirms šī karjeras ceļa izvēles ir lietderīgi izvērtēt, vai personīgās rakstura iezīmes palīdzēs vai, gluži pretēji, traucēs būt labam speciālistam.” Par to, ka šīs profesijas apguves izvēle bijusi īstā, ir pārliecināta Valmieras tehnikuma 4. kursa izglītojamā Rūta Karlīna: “Jau pēc neilga laika sapratu, ka šī profesija būs man piemērota, jo esmu komunikabla, kas ir ļoti svarīga, ja ne pati svarīgākā īpašība šīs profesijas veiksmīgai apguvei. Man interesē arī lietvedība, kas ir ne mazāk nozīmīga šajā nozarē,” atklāj Rūta.

Lai nostiprinātu iegūtās teorētiskās un praktiskās zināšanas, Rūta pieteicās starptautiskajai “Erasmus+” praksei. Viņa veiksmīgi izturēja atlasi un sešas nedēļas pavadīja vienā no vissiltākajām vietām Eiropā, kas atrodas Vidusjūras krastā, – Maltā. Šī valsts ir ļoti iecienīts tūristu galamērķis, līdz ar to klientu apkalpošanā darba iespējas ir plašas.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Izvērtējot šo neaizmirstamo prakses laiku viesnīcā “The GHotel byJL”, Rūta atzīst, ka vislielākais izaicinājums bijis četru dienu laikā apgūt visas nepieciešamās zināšanas par viesnīcas administrēšanu. Turklāt, esot praksē Maltā, viss jaunais bija jāapgūst angļu valodā. Kā pašu vērtīgāko prakses ieguvumu savā profesionālajā izaugsmē Rūta min iegūto pieredzi, kā arī ir sapratusi, ka klientu apkalpošanas speciālista profesija ir tiešām daudzpusīga un katrā darba vietā ir sava specifika. “Maltā dzīvo dažādu tautību cilvēki, arī mūsu kolektīvā bijām no dažādām valstīm, piemēram, no Grieķijas, Itālijas, Gruzijas, Indijas, un mūsu darba kultūra atšķīrās. Bija interesanti iepazīt citu tautu kultūru dažādos izpausmes veidos. Atšķirības bija novērojamas dažādos ēšanas un ikdienas paradumos, tai skaitā darba organizācijā. Bija iespēja kolēģiem sniegt ieskatu latviešu kultūrā. Atstātais iespaids ir labs, jo viesnīcas vadītājs atvadoties teica, ka ļoti gaida nākamos praktikantus no Latvijas,” atceras Rūta.

Sarunā viņa atklāj, ka vislielākais piedzīvojums saistās ar mājupceļu no Maltas uz Latviju. “Uz mājām bija jālido īsi pirms Ziemassvētkiem. Uz Latviju lidojām ar pārsēšanos Minhenē, kur lidostā bija stunda laika, lai pārsēstos jau nākamajā lidmašīnā. Ieradāmies Maltas lidostā un, reģistrējot savas biļetes un nododot bagāžu, mūs apkalpoja itāļu puisis. Pirmais, ko viņš mums pateica: “Jūsu lidojums ir pārcelts uz nākamo dienu. Atvainojamies par sagādātajām neērtībām.” Protams, ka mūs visas meitenes pārņēma panika. Redzot to, itālis par mums pasmējās un atzinās, ka tas bijis joks.

Nedaudz šokētas devāmies tālāk un sapratām, ka mūsu lidojums ir pārcelts par vienu stundu vēlāk, jo Minhenē bija slikti laikapstākļi. Jau atkal bijām panikā, jo jau domājām, ka nepaspēsim uz otro lidojumu. Tobrīd ticējām, ka ir jābūt kādam Ziemassvētku brīnumam. Izkāpjot no lidmašīnas Minhenē pulksten 19.10, šajā laikā jau vajadzēja pacelties lidmašīnai uz Latviju. Lidostā uz ekrāniem redzam, ka mūsu lidojums uz Latviju ir pārcelts par 15 minūtēm vēlāk. Tā, sekojot visām norādēm, kur notiek mūsu iekāpšana lidmašīnā uz Latviju, ļoti steidzāmies. Skaļruņos jau skanēja pēdējais uzaicinājums iekāpt lidojumā uz Latviju, bet mēs vēl turpinām skriet. Pēkšņi priekšā parādījās sieviete un jautāja: “Jūs uz Rīgu?” Atbildot, ka jā, un ticot Ziemassvētku brīnumam, veiksmīgi iekāpām savā reisā. Bija liels prieks Ziemassvētkus sagaidīt Latvijā kopā ar savām ģimenēm,” piedzīvotos notikumus un emocijas atceras Rūta.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Domājot par savu turpmāko nākotni, Rūta plāno studēt kādā no augstskolām. “Pagaidām vēl gan īsti nezinu, ko vēlos konkrēti studēt un kurā augstskolā, taču savu augstāko izglītību vēlos saistīt ar komunikāciju un radošumu. Tāda izvēle ir tāpēc, lai nākotnē varētu strādāt, esot jebkurā pasaules malā un lai pati būtu neatkarīga. Viens no maniem lielākajiem mērķiem ir apceļot visu pasauli,” savos sapņos dalās Rūta.

Atskatoties uz četriem dzīves gadiem, kas aizvadīti Valmieras tehnikumā, Rūta atgādina, ka ir teiciens – “vidusskolas gadi ir visvērtīgākie gadi mūsu dzīvē”. Tam viņa piekrīt, jo šie četri mācību gadi šajā skolā devuši neaizmirstamu profesionālo pieredzi, personīgo izaugsmi un attīstību.

“Savu pieredzi esmu bagātinājusi līdzdarbojoties dažādos skolas pašpārvaldes projektos, arī “Erasmus+” projektos. Man bija lieliska iespēja savas profesionālās iemaņas apgūt dažādos uzņēmumos, piemēram, SIA “ZAAO”, Smiltenes novada pašvaldība, Valmieras novada pašvaldība un Valmieras Attīstības aģentūra, kā arī sevi apliecināt konkursos. Tas viss ir devis iespēju pašai būt pašpārliecinātākai, drosmīgākai un tiekties uz vēl lielākiem mērķiem,” ir pārliecināta 4. kursa audzēkne Rūta.

Izabella Īva Jansone, projektu vadītājas asistente

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Ziemellatvija.lv komanda.