Abonē e-avīzi "Ziemeļlatvija"!
Abonēt

Reklāma

Ojāra Vācieša Gaujienas pamatskolas pārstāves viesojas Spānijā

Foto: D.Pakalne

No 30.maija līdz 3.jūnijam Ojāra Vācieša Gaujienas pamatskolas pārstāves  – skolotājas Dagnija Pakalne un Aija Palmbaha, skolnieces Marta Kalniņa, Katrīna Zariņa, Katrīna Ozoliņa, Nora Mūrniece – devās uz Spāniju, lai tiktos ar partneriem no Horvātijas, Itālijas, Kipras un Portugāles Erasmus+ projekta DACMU (Vienoti kultūru dažādībā) noslēdzošajā sanāksmē. Trīs dienu laikā tika iegūti jauni draugi, iepazīta spāņu kultūra, vēsture, tradīcijas, apgūtas spāņu dejas un dziesmas, ļoti apbrīnota spāņu unikālā un smalkā arhitektūra.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Projekta dalībnieces dalās atmiņās un spilgtākajos iespaidos no vizītes.

Katrīna Zariņa:  “Otrdiena bija diena, kad sākās mūsu mobilitāte Spānijā. Godīgi sakot, es biju nedaudz satraukusies. Iepriekšējā vakarā ieradāmies viesnīcā pavēlu, tāpēc arī biju nedaudz miegaina. Kad ieradāmies skolā, mūs sagaidīja mazi bērni, kuri bija ģērbušies spāņu nacionālajos tērpos. Tas bija ļoti burvīgi. Ierašanās gājiena beigās viņi mums dāvināja ziedus, tas bija patiešām mīļi. Mūs veda uz skolas jumta skatu vietu, kur varēja redzēt pagalmu no augšas. Spāņu skolēni bija sapulcējušies sirds formas figūrā, kur viņi dejoja mazu horeogrāfisku deju. Tas bija ļoti īpaši. Vēlāk pulcējāmies, lai iepazītu spāņu tradicionālās dejas stilu – flamenko. Dejoja arī bērni, un jaunākajam no viņiem bija tikai četri gadi! Tad viņu skolotāja mums parādīja, kā jādejo flamenko profesionāli. Man patika skatīties flamenko, jo dejai ir ātrs ritms, tas nav līdzīgs lēnajam valsim. Man ļoti patika flamenko dejotāju krāsainie un iespaidīgie tērpi. Mums arī tika dota iespēja pašiem dejot flamenko,  bija nedaudz dīvaini, jo nezinājām, ko darām, bet mums tāpat bija jautri. Pēc tam mēs devāmies uz radošajām darbnīcām, kur, skanot mūzikai, veidojām mazu vēdekli un sportojām. Vēlāk devāmies vakara pastaigā pa pilsētu Los Palacios y Villafranca.

Nākamajā dienā mums bija jāmostas agri, lai dotos 3 stundu garā autobusa braucienā uz seno pilsētu Granadu. Gids mums izrādīja šo monumentālo seno pilsētu, kas bija elpu aizraujoša gan ar tās bagātajiem vēsturiskajiem, gan arhitektūras aspektiem.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Mani ieguvumi no šī projekta ir dažādu kultūru iepazīšana, paplašināts redzesloks uz pasauli, kā arī iespēja uzlabot manas angļu valodas sarunu prasmes.”

Marta Kalniņa: “Vizītes pirmo dienu pavadījām CEIP Andrés Bernáldez skolā. Ieejot  skolā, mūs sagaidīja spāņu bērni  tradicionālajos tērpos. Vēlāk vērojām sirsnīgus priekšnesumus – gan tradicionālās dejas, gan vienkāršus apsveikumus no visas sirds, kā arī saņēmām pa ziedam. Jau pirmajā dienā arī pašas izmēģinājām dejot flamenko. Atklāšanas pasākumā pilsētas mērs teica uzrunu un bērni dziedāja pilsētas himnu. Vēlāk tikām sadalīti vairākās jauktās grupās un devāmies pa klasēm mācīties valodu, dziesmas, sportojām un vienkārši viens otru iepazinām. Pusdienās ēdām tradicionālo ēdienu ‘paelju’, kurš telpā tika ienests milzīgā pannā. Vēlāk pavadījām laiku kopā ar citu valsti bērniem, spēlējot bumbu.  Vakarā kopīgi devāmies pilsētas apskatē.

Otro dienu mēs pavadījām Spānijas pilsētā Granadā, kur apmeklējām parku un apskates objektus,  uzzinājām pilsētas vēsturi. Šajā dienā redzētās ēkas visvairāk pārsteidza ar savu arhitektūru un smalkajām detaļām. Devāmies arī augstā kalnā pa pilsētas šaurajām ieliņām, lielajā karstumā tas bija ļoti nogurdinoši, bet  bija tā vērts, jo skats, kurš pavērās no augšas, bija apbrīnojams.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Trešo dienu mēs pavadījām Spānijas pilsētā Seviljā. Arī šeit apskatījām pilsētu un dažādus apskates objektus, greznās ēkas un pilis. Bija iespēja uzkāpt tornī. Šajā pilsētā redzējām ļoti daudz  zirgu pajūgu. Pēdējās dienas vakarā bija satriecoša atvadu ballīte, kad nogaršojām jaunus vietējos ēdienus, kopā dejojām pie tradicionālās mūzikas, kuru spēlēja vietējie mūziķi, tad saņēmām sertifikātus un dāvaniņas.

Šīs trīs dienas bija apbrīnojama iespēja iepazīt spāņu kultūru, vēsturi un citu valstu bērnus, kā arī lietot un uzlabot savas angļu valodas zināšanas.”

Nora Mūrniece: “Šī bija pirmā reize, kad piedalījos Erasmus+ projekta braucienā. Man ļoti patika iepazīt Spāniju un tās daudzveidīgo kultūru.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Pirmajā dienā mēs devāmies uz CEIP Andrés Bernáldez skolu, kur mūs ļoti jauki sagaidīja bērni. Pēc mūsu ierašanās  bija brīvais laiks, lai iepazītu projekta dalībniekus no citām valstīm. Vēlāk mums bija darbnīcas grupās. Es devos uz 6.b klasi. Skolēni tur bija ļoti jauki pret mani, un viņi palīdzēja man visu saprast. No sākuma mēs gājām uz sporta zāli, kur kopā spēlējām spēles. Pēc tam mums bija spāņu valodas stunda, kur mācījāmies izrunāt teikumus spāņu valodā. Pēdējā stunda bija mana mīļākā – mūzikas stunda. Mēs  spēlējām ar kociņiem un kopā dziedājām dziesmas. Mūzikas skolotāja arī bija jauka pret mani un palīdzēja izprast visu. Vēlāk mēs paēdām gardas pusdienas un gājām ārā izbaudīt silto laiku. Man ļoti patika šī diena, un es to ļoti izbaudīju. Ļoti ceru, ka varēsim kādu reizi atkal viesoties šajā valstī! Paldies visiem, kuri man palīdzēja justies labi šajā skolā!

Es no šī jaukā projekta Spānijā ieguvu jaunas zināšanas par Spāniju un tās kultūru. Es arī ieguvu daudz jauku draugu. Un vēl no šī projekta guvu sev prieku.”

Katrīna Ozoliņa: “Pirmajā dienā Spānijas koordinatore Sonia mūs aizveda uz skolu. Kad bijām pie skolas vārtiem, dzirdējām mūziku. Ieejot skolā, ieraudzījām skolēnus, kas bija ģērbušies tradicionālajos kostīmos un plivināja projekta valstu karogus.  Mums katram tika uzdāvināta skaista sarkana neļķe. Mūs aizveda uz skolas balkonu, kur vērojām, kā skolēni bija izvietojušies milzīgā sirds formā, un tad viņi dejoja. Atgriežoties lejā, Sonia mūs aizveda uz istabu, kur cienāja ar smalkmaizītēm un sulu. Pēc tam Sonia mūs sadalīja 4 grupās, un mēs devāmies uz 4 aktivitātēm: sportu, mūziku, rokdarbiem un spāņu valodas apguvi.  Aktivitāšu laikā es ieguvu jaunus draugus. Pēc pusdienām tikāmies ar pilsētas mēru,  un skolēni dziedāja himnu. Katrai valstij tika uzdāvināta Erasmus+ projekta  plāksne.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Es ieguvu jaunus draugus, iemācījos sasveicināties spāņu valodā, iepazinu Granādu un Seviļu, iemācījos spāņu spēles un dejas.”

 Ir bēdīgi, ka projekts ir beidzies, bet ir prieks par mūsu ieguvumiem. Ir iepazīts piecu  Eiropas valstu kultūras mantojums, tradīcijas, vēsture, ēdiens, esam mācījušies projekta partneru valodas, dejojuši, dziedājuši un spēlējuši spēles, ir paplašināts redzesloks, ir iegūti jauni draugi, ir idejas un plāni jauniem Eiropas projektiem. Lai mums izdodas!

Paldies skolas Erasmus+ komandai, skolēniem, viņu vecākiem, bijušajai Apes novada domei un Smiltenes novada domei par sadarbību projekta realizācijā!

Informāciju apkopoja: Gunita Ķelpa, projekta koordinatore

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Ziemellatvija.lv komanda.