Abonē e-avīzi "Ziemeļlatvija"!
Abonēt

Reklāma

Kas jāņem vērā, iegādājoties preces internetā

www.pexels.com

Tuvojoties Melnās piektdienas izpārdošanai, kā arī Ziemassvētkiem, kad liela daļa iedzīvotāju izvēlas iepirkties internetā, svarīgi ņemt vērā vairākus ieteikumus, lai sūtījums savlaicīgi sasniegtu savu pircēju. Starptautiskā sūtījumu kompānija “Venipak” apkopojusi vairākus ieteikumus, lai izvairītos no problēmām un paciņas laicīgi nonāktu pie klientiem.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Iepakojums un uzlīmes

Viens no iemesliem, kāpēc visbiežāk aizkavējas sūtījumi ir pazaudētas, nepareizi uzliktas vai bojātas uzlīmes ar saņēmēja gala koordinātēm. Vainīgas var būt abas puses – kā preces nosūtītājs, tā arī sūtījumu piegādes kompānija – , tādēļ ir reizes, kad paciņa ir jāpārpako, lai to droši nogādātu klientam. Tieši papildu darbības ir iemesls, kāpēc pasūtītā prece aizkavējas un nenonāk savlaicīgi pie pircēja vai pakomātā, jo tās nogādāšana prasa papildu resursus un laiku.

Nepareiza vai neprecīza saņēmēja informācija

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Diemžēl, viena no biežākajām problēmām, ar ko saskarās loģistikas kompānijas ir nepareizi, neprecīzi vai nepilnīgi norādīta saņēmēja adrese. Tas nozīmē, ka jāvelta papildu laiks, lai atrastu precīzu klienta informāciju un paciņu nogādātu. Vēl mēdz gadīties, ka nepareizi norādīts saņēmēja telefona numurs, līdz ar to kurjers nevar sazināties ar konkrēto personu, lai vienotos par preces saņemšanas laiku un vietu vai ievietojot to pakomātā, saņēmējs nesaņem informāciju, jo tā nav bijusi pareizi norādīta un pēc laika sūtījums tiek atgriezts atpakaļ tam, kurš to ir nosūtījis.

Satiksmes problēmas

Loģistikas uzņēmumu viens no kvalitātes rādītājiem ir laiks, tāpēc kurjeri cenšas izvēlēties tādus maršrutus, kur iespējams minimāls satiksmes sastrēgumu risks. Nav noslēpums, ka avārijas vai remontdarbi bieži vien ietekmē ceļā pavadīto laiku, savukārt vissarežģītāk nogādāt paciņas savlaicīgi ir darba dienu beigās un pirmssvētku laikā, jo tad daudzi iedzīvotāji dodas vai nu uz mājām vai arī pie radiem un draugiem. Aicinām ikvienu plānotās dāvanas iegādāties, paredzot pietiekami ilgu laiku to piegādei.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.


Nelabvēlīgi laikapstākļi

Latvijā bieži vien laikapstākļi ir ļoti mainīgi – ja no rīta ir saulains, tad pēcpusdienā varam sagaidīt gan lietu, gan sniegu un otrādi. Arī šis aspekts ievērojami apgrūtina kurjeru darbu, jo jāizvēlas drošs pārvietošanās ātrums, kas nozīmē, ka ne vienmēr izdosies izpildīt dienā paredzēto sūtījumu piegādi, pārvirzot nerealizētās piegādes uz nākamo dienu. “Venipak” aicina iedzīvotājus būt saprotošus, jo uzņēmuma mērķis ir ne tikai savlaicīga paku piegāde, bet arī drošība gan šoferiem, gan arī pašiem sūtījumiem.

Sazināšanās ar klientu

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Mēdz būt situācijas, kad sazināšanās ar klientiem jeb galasaņēmēju ir apgrūtināta. Daļa no cilvēkiem izmanto vairākas telefona līnijas, citi izslēdz telefonus, neatbild un tādēļ rodas dažādi pārpratumi. Lai gan dažkārt saņēmējiem šķiet, ka kurjeram jāuzgaida tikai desmit vai divdesmit minūtes, klientiem jāsaprot, ka tas izjauc visu turpmāko maršrutu un grafiku, tādējādi arī pārējie iedzīvotāji savā ziņā cietīs un savus sūtījumus saņems vēlāk vai arī nākamajā dienā. Tādēļ “Venipak” rekomendē izvēlēties pēc iespējs vairāk pakomātus, kuros savus sūtījumus ir iespējams saņemt 24/7 un ne kurjeram, ne saņēmējam nav jāgaida.

Ir gadījumi kad klienti dzīvo laukos kur ir slikts mobilo tīklu pārklājums un nav iespējams sazvanīt saņēmēju, šādos gadījumos, ja kurjers jau ilgus gadus brauc šo maršrutu, cenšas veikt piegādi pat tad, ja nav varējis sazvanīt saņēmēju. Vai ja kurjers nav braucis līdz adresei, vienojamies ar klientu atstāt sūtījumu tuvākajā pakomātā vai paku saņemšanas punktā – Pickup punktā.

Nestandarta sūtījumi

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Lai gan visbiežāk sūtījumi ir konkrētā izmērā un svarā, mēdz gadīties arī nestandarta sūtījumi. Tas nozīmē, ka piegāde ir sarežģītāka un var paņemt vairāk laika nekā citkārt. “Venipak” norāda, ka klienti mēdz neievērot punktu, ka nestandarta izmēra sūtītājiem ir nepieciešamas līdz pat trīs darbadienām.

Neatļautas preces

Pasta likums nosaka, ka “Venipak” drīkst atvērt pakas tikai tādā gadījumā, ja rodas aizdomas par to, ka tiek sūtīts kaut kas nelikumīgs. “Venipak” gadījumā neatļauti sūtījumi tiek konstatēti samērā reti. Piemēram, e-cigaretes no ārvalstīm drīkst pasūtīt tikai uzņēmumi nevis privātpersonas, kas arī tiek ņemts vērā. Mēdz būt gadījumi, kad policija liek aizturēt kādu konkrētu paku, kas tiek atvērta un pārbaudīta. Uzņēmums pašrocīgi sūtījumus nekad neatver un arī neuzņemas atbildību par to, ko cilvēki vai uzņēmumi savā starpā nosūta, tāpēc arī nevar atbildēt par preču kvalitāti, kas nonāk pie klientiem.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Pēcapmaksa

Saņemot preci ar pēcapmaksu (maksājumu par preci pieņem kurjers), klients pēc saņemšanas mēdz atvērt sūtījumu uzreiz. Gadījumā, ja kvalitāte viņu neapmierina, tad vēršas uzreiz pie kurjera, lai viņš atgriež samaksāto naudu, taču tas, diemžēl, vairs nav iespējams, jo sūtījuma saņēmējam jāvēršas pie nosūtītāja nevis piegādes kompānijas. Klientiem jāsaprot, ka “Venipak” ir kurjerserviss, kas nogādā sūtījumu no punkta A līdz punktam B. Kurjeri nezin un nedrīkst nepārbaudīt, kāda prece tieši tiek sūtīta, tāpēc šādas pretenzijas jārisina ar konkrēto kompāniju, kas ir ražotājs vai sūtītājs.

Ko darīt?

Gadījumā, ja sūtījums nav saņemts noteiktajā piegādes dienā, kurjers to pārceļ uz nākamo, savukārt klients saņemt par to informāciju. Loģistikas vadītāju un menedžeru darbs ir saistīts ar to, lai pakalpojums tiktu sniegts maksimāli kvalitatīvi, sazinoties ar konkrēto cilvēku, sūtot e-pastus, sazvanoties utt. Paciņa klientam tiek vesta trīs darba dienas pēc kārtas, cenšoties vienoties gan par labāko piegādes laiku, gan arī iespējām to ievietot pakomātā. Gadījumā, ja neseko atbildes, tad preci, diemžēl, nākas atgriezt sūtītājam.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Ziemellatvija.lv komanda.