Reklāma

Kādu ietekmi guļamistabas dizains atstāj uz miegu?

Lai arī šķiet, ka ir tik daudz citu produktīvāku nodarbju, kam veltīt laiku, labai dzīves kvalitātei ļoti nozīmīgs ir miegs, kam jāvelta pietiekami daudz laika. Guļot notiek dažādi procesi, kas palīdz ķermenim atjaunoties, bet prātam miega laikā ir iespēja atpūsties.

Izgulēšanās līdz ar veselīgu uzturu un fizisko aktivitāti ir viens no labas veselības stūrakmeņiem, bet miega kvalitāti var ietekmēt arī vide, tajā skaitā Jūsu guļamistaba.

Krāsas

Iekārtojot guļamistabu, svarīgi izvēlēties nomierinošas krāsas, kas ļaus Jums atslābināties. Lielākajai daļai cilvēku atslābinoši šķitīs maigāki, siltāki toņi, bet, ņemot vērā to, ka lielā mērā cilvēka miega un nomoda ciklu regulē tieši tumsa un gaisma, guļamistaba ir tā vieta, kurā droši var izmantot arī tumšākas krāsas.

Apgaismojums

Tieši tādēļ, ka gaisma ir svarīgākais ārējais faktors, kas ietekmē cilvēka miega kvalitāti, ietekmējot gan miega ciklus, gan melatonīna jeb miega hormona izstrādi, guļamistabu īpaši svarīgi aprīkot ar pielāgotiem gaismas avotiem.

Protams, ņemot vērā to, ka guļamistabā visticamāk atradīsies arī drēbju skapis un būs nepieciešams labs apgaismojums, lai guļamistabu, piemēram, iztīrītu, izvairīties no griestu lampām nav iespējams. Tomēr, lai neietekmētu miega kvalitāti, papildiniet guļamistabu arī ar citiem gaismas avotiem.

Svarīgākais, kam pievērst uzmanību, izvēloties nakts lampas, ir tieši gaismas tonis. Pamostoties nakts vidū, lai dotos uz labierīcībām, ir būtiski neizjaukt miega kvalitāti, tādēļ izvēlieties maigu gaismu siltos toņos. Ir pierādīts, ka, piemēram, sarkana gaisma dabiski veicina melatonīna izdalīšanos, savukārt zilā gaisma, ko izstaro arī televizors, dators un viedtālrunis, pretēji – nomāc melatonīna izdalīšanos, kā rezultātā būs nepieciešams vairāk laika, lai izgulētos, kā arī miegs nebūs tik ciešs.

Šis ir viens no iemesliem, kāpēc, ja tas iespējams, guļamistabā nevajadzētu atrasties nekādām elektroierīcēm, tajā skaitā televizoram.

Aizkari un žalūzijas

Ja dzīvojat vietā, kur ielu apgaismojums arī naktī izgaismo Jūsu istabu, ir vērts uzlabot miega kvalitāti, papildinot istabas interjeru ar aptumšojošām žalūzijām vai aizkariem. Tomēr jāņem vērā, ka aptumšota istaba būs tumša līdz atvērsiet aizkarus vai žalūzijas.

Pilnīga tumsā var būt grūti pamosties, tāpēc, jo īpaši tumšajos ziemas mēnešos, izmantojiet īpašu apgaismojumu – lampas modinātājus, kas Jūsu izvēlētā laikā pamazām kļūs aizvien spilgtākas, ļaujot Jums pamosties pakāpeniski, līdzīgi, kā tas notiek, kad uzlec saule.

Matracis, spilveni un gultas veļa

Ja gultā Jums ir grūti iekārtoties un bieži pamostieties ar stīvu kaklu vai muguru, ļoti iespējams Jūsu gultas matracis ir nolietots – vidējais matrača kalpošanas ilgums ir septiņi gadi.

Tāpat jāpievērš uzmanība arī gultas veļai, jo pārāk augsti vai zemi spilveni var nepareizi atbalstīt Jūsu ķermeni, radot muskuļiem un locītavām lieku slodzi. Pievērsiet uzmanību arī tam, no kāda materiāla ir Jūsu gultas veļa un vai Jūsu sega ir gadalaikam piemērota. Sintētiski materiāli var likt Jums svīst un pārkarst, līdz ar to būtiski var ciest miega kvalitāte.

Vēlaties uzlabot miega kvalitāti? Ņemiet vērā šos ieteikumus un atbilstoši pielāgojiet savu guļamistabu.

Atbildīgi aizņemoties, aizdevums mājokļa remontam ļaus uzlabot mājokli arī tad, kad nepieciešami apjomīgāki ieguldījumi. Aizdevums ļaus īstenot ieceres un segt izmaksas ilgākā laika periodā, izbaudot uzlabotu mājokli. Kredītdevējs Creamcredit.lv nodrošina ne tikai aizdevumus mājokļa remontam, bet ar cilvēcīgu pieeju, ļaujot ikvienam interesentam uzzināt vairāk par kredītu un tā nosacījumiem.

Līdzīgi raksti

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Ziemellatvija.lv komanda.