Abonē e-avīzi "Ziemeļlatvija"!
Abonēt

Reklāma

Valkas un Smiltenes novada pašvaldības nostādītas fakta priekšā bez apspriešanās

FOTO: NO PERSONĪGĀ ARHĪVA

Turpinot skaidrot situāciju par krasajām un Valkas un Smiltenes novada iedzīvotājiem nedraudzīgajām izmaiņām satiksmes autobusu kustību sarakstā, kas stājās spēkā no 1. jūlija, atklājās, ka pirms tam ne Smiltenes, ne arī Valkas novadu pašvaldības nav saņēmušas oficiālu informāciju un nav piedalījušās jautājuma apspriešanā, un nav akceptējušas Valsts SIA “Autotransporta direkcija” ieceres un lēmumu slēgt vairākus svarīgus reisus.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Laikraksta “Ziemeļlatvija” 2. jūlija publikācijā “Lauku iedzīvotājiem kārtējais izaicinājums – autobusu reisu slēgšana” skaidrots, kāpēc Autotransporta direkcijā pieņemts šāds lēmums un kā tas ietekmēs lauku reģiona iedzīvotāju ikdienu.

Iedzīvotāji turpina komentēt un norādīt uz ačgārnībām

Pēc raksta publicēšanas sociālajos tīklos “Ziemeļlatvijas” kontā atkārtoti saņemti vairāki komentāri, kas atklāj ne visai “rožainu” ainu saistībā ar satiksmes autobusu kustību, kas būtu draudzīga lauku reģionu pasažieriem.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Iveta Skujiņa uzskata: “Optimizācija ir laba lieta, bet kāpēc vieglāk ir slēgt kādu no reisiem, nevis optimizēt, sakārtot, savienot reisu laikus. Piemēram, maršrutā Palsmane–Smiltene un atpakaļ. Nekad neesmu sapratusi, kāpēc no Palsmanes uz Smilteni no rīta reiss iziet pulksten 8.12, lai gan darbs tradicionāli sākas pulksten 8 no rīta, skola tāpat. Atpakaļ šis reiss atiet pulksten 16.25 no Smiltenes. Tradicionālais darba laiks ilgst līdz pulksten 17, bet nākamais reiss uz Palsmani ir vairs tikai pulksten 19.25. Loģiku neredzu. Palsmane ir Smiltenes “guļamrajons”. Mana meita varētu braukt uz tehnikumu no rīta, bet netiek, jo tad jākavē skola. Tie, kas brauc uz darbu, saskaras ar šo pašu situāciju. Tad kam šis autobuss domāts, ja ne turp, ne atpakaļ, ne pirms, ne pēc darba netiec? Viss veidots tā, lai vairums neizmantotu sabiedrisko transportu un katram būtu savs auto, un pārvietotos tikai ar to.”

Savukārt Indra Brence uz Valsts SIA “Autotransporta direkcija” norādījumu par to, ka slēgtajos reisos novērots zemākais pasažieru skaits, raksta: “SIA “Autotransporta direkcija” – brīvdienās pat ir noņemts maršruts Smiltene–Rīga. Pēdējo reizi šai maršrutā braucu svētdien (30. jūnijā – redakcijas piebilde). Cilvēki stāvēja kājās, jo bija pilns autobuss. Kā jūs skaitāt pasažierus – kad krīt ārā un durvis nevar aizvērt, tie tad ir tie saglabājamie maršruti?”

Gatavo oficiālu vēstuli

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

“Ziemeļlatvija” lūdza šo aktuālo problēmu komentēt arī Smiltenes un Valkas novada pašvaldībām.

Smiltenes novada pašvaldības izpilddirektora vietniece teritorijas pārvaldības un sadarbības jautājumos Evija Zurģe informē, ka Smiltenes novada pašvaldība 2024. gada 25. jūnijā ir saņēmusi informāciju par atsevišķu reisu slēgšanu no 2024. gada 1. jūlija.

“Sazinoties ar Vidzemes plānošanas reģionu, kas ir koordinējošā institūcija sabiedriskā transporta jautājumos sadarbībai starp pašvaldībām un Valsts SIA “Autotransporta direkcija”, pašvaldība pārliecinājās, ka šāda reisa slēgšana iepriekš nav skaņota, tomēr jau sākotnēji izņemta no saraksta, VSIA “Autotransporta direkcija” organizējot sabiedriskā transporta iepirkumu konkrētajā teritorijā. Pašvaldības sadarbībā ar Vidzemes plānošanas reģionu komunicē ar Valsts SIA “Autotransporta direkcija”, lai uzlabotu informācijas apriti un aizstāvētu pēc iespējas optimālu sabiedriskā transporta maršrutu tīkla esamību,” skaidro E. Zurģe.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Savukārt Valkas novada pašvaldība sagatavojusi oficiālu vēstuli Valsts SIA “Autotransporta direkcija” (ATD) un Satiksmes ministrijai ar lūgumu sniegt pamatotu skaidrojumu par veiktajām izmaiņām kopumā, konkrēti – reisu slēgšanu no 2024. gada 1. jūlija. Turklāt vairākos maršrutos, kas skar un būtiski ietekmē daudzus Valkas novada iedzīvotājus.

Novada pašvaldības Elektronisko plašsaziņas līdzekļu speciāliste Dace Pūce skaidro, ka līdzšinējā prakse līdzīgos gadījumos, piemēram, par reisu slēgšanu, bijusi tāda, ka pirms izmaiņu veikšanas ATD ar oficiālu dokumentu vērsās pie Vidzemes plānošanas reģiona (VPR), norādot gan ierosinājumus izmaiņām autobusu kustībā, gan izmaiņu pamatojumu. Savukārt VPR attiecīgi tālāk vērsās pie pašvaldības, lūdzot sniegt saskaņojumus vai viedokļus.

Šoreiz par reisu slēgšanu nekādu oficiālu dokumentu par saskaņojumu pašvaldība neesot saņēmusi ne no ATD, ne VPR (sazinoties ar VPR, saņemta telefoniska atbilde, ka arī VPR informāciju ar lūgumu saskaņot reisu slēgšanu no ATD nav saņēmis).

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

#SIF_MAF2024

Mediju atbalsta fonda ieguldījums no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par raksta saturu atbild “Ziemeļlatvija”.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Ziemellatvija.lv komanda.