Valkā uzsākti ilgi gaidītie Ausekļa ielas rekonstrukcijas darbi posmā no Tālavas ielas līdz Strautu ielai. Protams, tie kādu laiku radīs neērtības gan autotransportam, gan gājējiem, bet domājams – rezultāts būs tā vērts.
Novada pašvaldība brīdinājusi, ka uz nenoteiktu laiku slēgta Ausekļa iela transporta līdzekļu kustībai posmā no Tālavas līdz Smilšu ielai. Pašvaldība aicina autovadītājus izvērtēt sev ērtāko apbraucamo ceļu, kā alternatīvu izmantojot arī Rūjienas ielas tiltu. Savukārt
gājēju kustība pāri Pedelei pagaidām netiek ierobežota, bet organizēta gar ielas darba zonu. “Ziemeļlatvija” aprunājās ar autobraucēju Līgu, kura katru rītu uz skolu Ausekļa ielā ved abus bērnus. Viņa stāsta, ka pagaidām nav izjutusi nekādus sarežģījumus. Valcēniete uzskata, ka ceļu satiksme organizēta loģiski un saprotami, bez sarežģījumiem. Arī informatīvās zīmes un norādes ir uzstādītas un saprotamas.
“Ziemeļlatvija” jau rakstīja, ka šogad novada pašvaldība saņēma valsts budžeta finansējumu investīciju projektam “Ausekļa ielas pārbūve infrastruktūras pieejamības uzlabošanai Valkas pilsētā”. Kopumā valsts piešķirtais finansējums un arī pašvaldības līdzfinansējums 15 procentu apmērā pietiks, lai rekonstruētu ielas posmu 522 metru garumā. Kopējais investīciju projekta finansējums ir 796816 eiro. Tai skaitā valsts budžeta finansējuma apmērs ir 677293 eiro (šogad ir plānoti 338 647 eiro, bet 2022. gadā – 338646 eiro). Novada pašvaldības budžeta līdzfinansējums ‒ 119523 eiro. Plānotie ielas rekonstrukcijas darbi jāpabeidz līdz nākamā gada 30. jūnijam. Ausekļa ielas pārbūvi veiks pašvaldības izsludinātā iepirkumu konkursa uzvarētājs SIA “8.CBR” – Latvijā pieredzes bagātā ceļu būves firma no Smiltenes. Ausekļa ielas rekonstrukcijas laikā paredzēta ne tikai ielas un ietves pārbūve, bet arī inženiertehnisko tīklu (izņemot siltumtīklus), lietusūdens un sadzīves kanalizācijas un ūdensvada, kā arī dažādu kabeļu nomaiņa. Arī Ausekļa ielas tilts piedzīvos vizuālus uzlabojumus – tiks noņemta virskārta, uzstādīta drošības barjera starp ietvi un ielas braucamo daļu, tiltu margu rekonstrukcija, bet ne nopietnu rekonstrukciju.
“Ziemeļlatvija” sazinājās ar SIA “8.CBR” būvdarbu vadītāju valcēnieti Armandu Roci. Viņš stāsta, ka līdz gada beigām ir plānoti darbi ar apakšzemes komunikāciju ierīkošanu un ielas būvniecību, ieskaitot tās noklāšanu ar šķembu virskārtu. Šogad būvnieki strādās tik ilgi, kamēr to ļaus laika apstākļi. Šajā objektā strādā arī apakšuzņēmēji. Nākamgad, atsākot ielas rekonstrukciju, jau tiks lieta jaunā asfalta virskārta. A. Rocis, vadoties pēc pieredzes, uzskata, ka Ausekļa ielas rekonstrukcijas darbi nebūs sarežģīti.
Reklāma