Citādā darba režīmā aizvadītais pēdējais pusotrs gads gan mainījis strādājošo paradumus, gan pamudinājis apgūt jaunas prasmes. Kamēr vadītāji mēģināja atrast darba un privātās dzīves līdzsvaru, darbinieki koncentrējās uz efektīvāku sava laika plānošanu, liecina jau ceturto gadu pēc kārtas veiktā pētījuma «Vadītāja digitālais portrets» rezultāti.
Uzņēmumos, kuros ir precīzi definētas darbinieku atbildības sfēras un darba uzdevumi, strādāt ir viegli. Pat par laika sadalījumu galva īpaši nav jālauza, jo visi reizē sāk darbu un gandrīz vienlaikus dodas mājup. Bet kas notiek, kad ierastā kārtība sabrūk, kā tas notika līdz ar attālinātā darba ieviešanu pandēmijas rītausmā? Gan darbiniekiem, gan vadītājiem jāapgūst jaunas prasmes. Un tieši to viņi darīja.
Pētījumā «Vadītāja digitālais portrets 2021» noskaidrots, ka strādājošie Latvijā pēdējā gada laikā ieguvuši vairākas jaunas iemaņas. Vairāk nekā puse iemācījušies plānot savu laiku. Darbinieku vidū šo kā jaunu prasmi norāda 51,7% aptaujāto un vadītāju – 51,5%.
50% vadītāju arī mācījušies līdzsvarot darba un privāto dzīvi, jo saprata, ka līdz ar darba vietas iekārtošanu mājās izzudusi robežšķirtne starp abām pasaulē. Ja iepriekš iziešana no biroja bija signāls prātam pārslēgties uz privātām lietām, tad attālinātā darbā daudziem vadītājiem vismaz sākumposmā bija grūti pabeigt darba dienu. Darbiniekiem šajā ziņā klājās vieglāk, taču arī to vidū 50.6% respondentu nācās apgūt jaunas iemaņas šajā jomā. Pētījuma dati rāda, ka strādājošie Latvijā sastapās ar spēcīgu stresa līmeņa pieaugumu. 40% vadītāju un 35,5% darbinieku mācījās tikt galā ar neziņas un neierasto apstākļu izsaukto stresu. Vadītājiem vairāk nekā iepriekš arī nācās papildināt zināšanas par darbinieku motivēšanu un konfliktu risināšanu, attiecīgi 30,5% un 27,7%, kamēr darbiniekiem šīs problēmas bija mazāk aktuālas.
Pētījums «Vadītāja digitālais portrets» tapis ar grāmatvedības un uzņēmuma vadības sistēmas “Jumis” atbalstu, veicot zināšanu un uzņēmuma aprīkojuma testu 839 respondentiem.
Informāciju sagatavoja: Jekaterina Černobrovaja, mārketinga vadītāja
Reklāma