Ar mērķi veicināt dzejas lasīšanu un dalīšanos tajā ar citiem, UNESCO Latvijas Nacionālā komisija Pasaules dzejas dienā – 21. martā – aicina ikvienu, jo īpaši skolēnus, piedalīties starptautiskā kampaņā “Uzdāvini dzejoli”. Kampaņu, kas noris UNESCO Asociēto skolu tīkla 70. gadu jubilejas zīmē, rīko Zbigņeva Herberta fonds (Polijā) sadarbībā ar UNESCO Polijas Nacionālo komisiju.
Zbigņevs Herberts rakstīja dzejoļu vēstules draugiem, sev nozīmīgiem māksliniekiem, cilvēkiem, kurus viņš augstu vērtēja, turklāt dažas no šīm vēstulēm vēlāk tika iekļautas dzejnieka grāmatās un ierindojās starp viņa visredzamākajiem un aizkustinošākiem darbiem. Šis rakstnieka žests — ar roku rakstīts dzejolis — ir tas, kas iedvesmo šo iniciatīvu. Ikviens, kas piedalās šajā akcijā, ir aicināts izvēlēties dzejoli konkrētam cilvēkam, pārrakstīt dzejoli ar roku uz kartiņas un uzdāvināt izvēlētajai personai. Kampaņu iespējams īstenot dažādos veidos, piemēram, kā dzejoļu dāvināšanu skolā, pieliekot tos pie stenda skolas gaitenī vai noformējot dzejoļus kā grāmatzīmes. Dzejoļus var ne tikai pārrakstīt no jau esošu autoru darbiem, bet arī radīt pats.
“Dzejas dāvināšana ir cilvēcības apliecinājums: tā var stiprināt draudzīgu līdzāspastāvēšanu, sniegt garīgu atbalstu, mierinājumu un palīdzēt uzturēt cerību. Tāpēc aicinām kampaņas dalībniekus, kuri vēlas dāvināt dzejoli, ne tikai meklēt cilvēkus savā tuvākajā lokā, bet arī tur, kur kāda laba vārda tik bieži pietrūkst – pansionātos, bērnunamos, krīzes centros,” raksturojot kampaņas aicinājumu, pauž UNESCO Latvijas Nacionālās komisijas Izglītības sektora vadītāja Ilze Dalbiņa-Sarma.
Piedaloties kampaņā, ikviens ir aicināts to dokumentēt, iedvesmojot dalībai kampaņā arī citus: uzņemt fotogrāfijas vai video un ievietot tos sociālajos tīklos, izmantojot mirkļbirkas #uzdāvinidzejoli un #UNESCOstarptautiskāsdienas, kā arī informēt par to UNESCO Latvijas Nacionālo komisiju, rakstot uz e-pastu programmas@unesco.lv, lai dzejoļu dāvināšanā dalītos ar kampaņas idejas autoriem Polijā.
Plašāka informācija par starptautisko kampaņu šeit.
Informāciju sagatavoja: Kitija Balcare, UNESCO LNK komunikācijas konsultante
Reklāma