2022. gada jūnijā divu gadu projektu absolvējuši pirmie 73 vispārējās izglītības skolotāji, kuri turpina mācīt visdažādākos priekšmetus Rīgā un citos Latvijas reģionos. Savukārt nedēļas beigās, 15. jūlijā, vasaras mācības klātienē un attālināti uzsāks vēl 83 jaunie profesionāļi ar augstāko izglītību, kuri vēlas kļūt par pedagogiem.
“Nav vienas formulas, kā būt labam, foršam skolotājam. Mums katram ir pilnīgi kaut kas cits! Tas ir laika jautājums – eksperimentēšana, rīku un pieredzes vākšana, jo, iespējams, kas strādāja man, nestrādās otram skolotājam tieši tāpat. Galvenais ir nebaidīties meklēt, likt malā savas maskas un būt patiesam, jo skolēni redz mums cauri! Tas arī bija mans lielākais izaicinājums – atrast savu patiesību un justies labi “savā ādā”, justies labi kā skolotājam,” teic Agnese Būmeistare, projekta “Mācītspēks” 2022. gada absolvente, Jāņa Čakstes Liepājas pilsētas 10. vidusskolas angļu valodas skolotāja.
Divu gadu laikā par projektu “Mācītspēks” interesi izrādījuši teju 4000 cilvēki, savukārt pieteikušies dalībai projektā un pēc tam arī divu kārtu rūpīgo atlasi izturējis ir kopumā 221 interesents. Kopumā 95% pirmā un otrā gada dalībnieku ir apmierināti ar savu dalību un pieredzi projektā un novērtē šādu darba vidē balstītu konceptu. No 98 dalībniekiem, kuri uzsāka intensīvās apmācības 2020. gadā, 73 ir pabeiguši un ieguvuši gan skolotāja kvalifikāciju, gan apliecinājumu par profesionālās pilnveides programmas apguvi. 11 jaunie skolotāji ir studiju pārtraukumā ar iespēju atgriezties.
“Mācītspēks” pirmā gada absolventi jau strādā visā Latvijā: 43 skolotāji ir Rīgā un Rīgas reģionā, 14 – Kurzemē, seši – Zemgalē, pieci Latgalē un pieci – Vidzemē. 81% no jaunajiem pedagogiem skaidri zina, ka turpinās savu darbu skolā un sevi turpmākos gadus redz izglītības jomā. Skolas izrāda ļoti lielu interesi un vēlmi uzņemt “Mācītspēks” dalībniekus – divos gados vairāk nekā 350 skolas pieteikušas aptuveni 1500 vakances.
“Priecātos, ja “Mācītspēks” paplašinātu savu kapacitāti, jo esam patiesi gandarīti gan par sadarbību, gan kvalitatīvi sagatavotiem pedagogiem un labprāt uzņemtu “Mācītspēks” pedagogus uz vakancēm, kas mums nākotnē veidosies!” norāda Maija Kokare, Rīgas Angļu ģimnāzijas direktore. Zentas Mauriņas Grobiņas novada vidusskolas direktore Laila Urbāne sadarbību ar jauno skolotāju Guntu Grīnu-Sologubu nodēvē par veiksmes stāstu, savukārt Ilze Ose, Majoru vidusskolas direktore komentē: “Projekta “Mācītspēks” pedagogiem tiek sniegts liels metodisks atbalsts no organizatoru puses. Projekta dalībnieki labi tiek sagatavoti darbam ar klasi”. Direktori piedāvā arī konstruktīvu kritiku un noderīgus ieteikumus projekta tālākai attīstībai.
Projekts “Mācītspēks” tā dalībniekiem norit divus gadus. Pirmajā gadā dalībnieki studē 2. līmeņa profesionālās augstākās izglītības studiju programmā “Skolotājs” Latvijas Universitātē, Daugavpils Universitātē vai Liepājas Universitātē. Savukārt otrajā projekta norises gadā dalībnieki nostiprina savas zināšanas un prasmes, apgūstot profesionālās pilnveides mācību programmu. Programma tiek īstenota, ievērojot visaugstākās kvalitātes prasības skolotāju sagatavošanā, nepārtraukti pilnveidojot skolotāju sagatavošanas sistēmu un saglabājot visas skolotāju izglītības projekta “Mācītspēks” atbalsta aktivitātes.
Par projektu “Mācītspēks”
Projektu “Mācītspēks” īsteno Latvijas Universitāte, Liepājas Universitāte un Daugavpils Universitāte, to pārrauga Izglītības un zinātnes ministrija. Pieteikuma anketa un plašāka informācija par projektu “Mācītspēks” un citām pedagoģijas studiju iespējām pieejama www.esiskolotajs.lv. Projekts “Mācītspēks” tiek īstenots Eiropas Sociālā fonda līdzfinansētā projekta Nr. 8.2.1.0/18/I/004 „Latvijas Universitātes inovatīvas, pētniecībā balstītas studiju virziena „Izglītība un pedagoģija” studiju programmas” un otrā līmeņa profesionālās augstākās izglītības programmas „Skolotājs” licenču ietvaros.
Informāciju sagatavoja: Elza Lāma
Reklāma