Neviens nešaubās par to, ka dzinējs ir automašīnas sirds. Tā, turklāt, ir viena no sarežģītākajām jebkura transportlīdzekļa sastāvdaļām, tāpēc dzinēja remonts un uzlabošana prasa daudz pūļu un laika. Par laimi mūsdienās jaunu daļu iegūšana ir vienkārša.
Tātas, dzinēja daļas. Kādas tās ir?
No kādām daļām sastāv automašīnas dzinējs?
Iekšdedzes dzinēja bloks
Iekšdedzes dzinēja bloks tiek uzskatīts par visa mehānisma pamatu. Tajā ir atrodamas visas pamata sastāvdaļas, pateicoties kurām automašīna kustās. Tāpēc cilindru blokam tiek izvirzītas īpašas prasības. Parasti bloks tiek izgatavots no augstas kvalitātes materiāliem un pēc tam rūpīgi apstrādāts modernās augstas precizitātes iekārtās.
Vārsta galva
Cilindru bloka galva sastāv no sekojošām daļām:
- Cilindru bloka galvas vāks, kas veic visa mehānisma aizsardzības funkciju;
- Cilindru bloka galvas starplika, kas nodrošina cilindru bloka galvas ciešu piegulšanu pie cilindru bloka;
- Īpašs dobums, kurā atrodas ķēdes spriegotāji un sadales vārpstas piedziņa;
- Vītņoti caurumi, kas paredzēti svecēm vai sprauslām;
- Degkameras;
- Vieta gāzes sadales sistēmai;
- Montāžas caurumi ieplūdes un izplūdes vārstiem.
Vārsti
Vārsts ir viens no galvenajiem elementiem, kas atrodas jebkura auto dzinējā. Vārsti regulē gāzes un šķidruma plūsmu transportlīdzeklī. Caurplūdes laukums, kas atrodas uz visiem vārstiem, ir atbildīgs par degvielas un eļļas patēriņu.
No vārstiem ir atkarīga dzinēja kvalitāte. Ja vārstu atstarpes nav noregulētas, tad braukšanas laikā var rasties negaidīti trokšņi un citas līdzīgas problēmas.
Eļļas filtrs
Neatkarīgi no ražotāja markas un automašīnas dzinēja aprīkojuma veida eļļas filtrs joprojām ir neatņemama transportlīdzekļa sastāvdaļa. Šis elements piegādā eļļu berzes virsmām, tādējādi eļļojot un atdzesējot tās, kā arī noņem no šīm daļām nodiluma produktus.
Dzensiksna
Dzensiksnas funkcija ir pārsūtītu griezes momentu uz ventilatoru, lai atdzesētu radiatoru. Šī ir ļoti svarīga detaļa jebkuras automašīnas dzinēja mehānismā.
Starplikas
Forma un materiāls, no kura izgatavo starplikas, ir atkarīgi no mērķa un pielietojuma. Dažas starplikas izmanto tehnisko šķidrumu – motoreļļas un dzesēšanas šķidruma – aizturēšanai. Citi ir domāti, lai padarītu ciešākas detaļu savienojuma vietas un veicinātu pretestību iekšējam spiedienam.
Blīvslēgi
Blīvslēgs ir tehniskais sablīvējums automašīnā. To izmanto, lai hermetizētu spraugas. Parasti šādas spraugas atrodas starp kustīgām un fiksētām savienojošajām detaļām. Blīvslēgām ir apkakles vai manžetes forma ar polsterējumu.
Blīvslēgs ir svarīgs konstrukcijas elements, no tā ir atkarīga eļļas vai cita tehniskā šķidruma klātbūtne automašīnas galvenajos mezglos.
Gāzes sadales mehānisms
Gāzes sadales mehānisms ir paredzēts savlaicīgai degvielas-gaisa maisījuma vai gaisa padevei dzinēja cilindros un izplūdes gāzu izvadīšanai. Tas notiek, vārstiem atverototies un aizveroties vajadzīgajā intervālā pareizā secībā.
Reklāma