Par to, ka Latvijā, Smiltenes novadā, ir tāda dzirkstošo bērzu sulu ražotne “BIRZĪ” un tajā saimnieko Labanovsku ģimene, tagad uzzinājuši visi, kuri lasa angļu valodā izdotā žurnāla “National Geographic” pielikumu “Traveller Food”.
Tajā viena lappuse veltīta publikācijai un fotogrāfijām par to, kā šajā ražotnē Brantu pagasta “Kainaižos” tiek iegūtas un pārstrādātas bērzu sulas.
Vaicāja tieši pēc “BIRZĪ”
“Traveller Food” tēma ir ēdiens, pielikums iznāk četras reizes gadā (uz katru gadalaiku), un šis ir pavasara izdevums, “Ziemeļlatvijai” stāsta “BIRZĪ” īpašnieks Ervins Labanovskis.
Žurnāls “National Geographic” tiek izdots angļu valodā kopš 1888. gada un piedāvā padziļinātu, ar fotogrāfijām ilustrētu dažādu kultūru, dabas, zinātnes un tehnoloģijas sasniegumu aprakstu. Žurnāla auditorija visā pasaulē ir daudzmiljonu, papildus angliskajam izdevumam “National Geographic” tiek izdots arī citās valodās, bet par “BIRZĪ” un Latvijas bērzu sulām vēsta Lielbritānijas auditorijai paredzētais izdevums.
“Vienmēr “National Geographic” esmu uztvēris kā globālu kvalitātes etalonu. Tas, ka tagad šajā žurnālā var izlasīt par manu ģimeni, un to, ko mēs darām, man ir nozīmīgs sasniegums. Kad saņemšu žurnālu uz rokas, tas paliks ģimenes arhīvā,” “Ziemeļlatvijai” teic Ervins Labanovskis. Šobrīd viņš nopircis žurnāla digitālo versiju.
Taujāts, kā dzirkstošo bērzu sulu ražotne “BIRZĪ” nokļuvusi “National Geographic” uzmanības lokā, “BIRZĪ” saimnieks atteic, ka jau ilgstoši strādā pie tā, lai uzņēmumu var atrast, “Google” ierakstot vārdus “bērzu sula”. Vai tas palīdzējis tieši šoreiz, konkrētas atbildes nav, taču “National Geographic” pārstāvji sazinājušies ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru un jautājuši tieši “BIRZĪ” kontaktus.
Palīdz popularizēt Latvijas garšu
Prestižā žurnāla žurnālists un fotogrāfs ieradās “BIRZĪ” pērn rudenī un sagatavoja publikāciju par Labanovsku ģimeni, par to, kāpēc viņi saimnieko “Kainaižos” un ko ražo, akcentu liekot uz bērzu sulām, bērzu sulas sīrupu un fermentēto, dzirkstošo bērzu sulu.
Rakstā norādīts arī tas, ka “BIRZĪ” atrodas Smiltenes novadā, Latvijas ziemeļos, tur ir arī sulu koku parks un apmeklētājiem tiek piedāvātas degustācijas. Publikāciju papildina ar “BIRZĪ” nesaistīta īsa informācija, kurā kā Latvijai raksturīgi produkti nosauktas kaņepes, smiltsērkšķi un nēģi.
Tā, ka Lielbritānijā bērzu sulas ir pavisam nezināms produkts, gluži neesot, stāsta Ervins Labanovskis. Piemēram, Skotijā esot saimniecība, kas vāc bērzu sulas un pārdod mazās pudelītēs, – labu viskiju vai konjaku vajag nedaudz atšķaidīt ar ūdeni, lai dzērienam “atveras” garša, un šis ir piedāvājums alkoholu atšķaidīt ar bērzu sulu, jo tad garša “atveroties” labāk.
Ervins Labanovskis pagaidām atturas prognozēt, vai viņa biznesam būs kāds reāls ieguvums no nonākšanas “National Geographic” slejās, taču jebkurā gadījumā tā uzņēmumam esot laba reklāma.
“Ja gadījumā man jāpārliecina biznesa partneri vai kāda tūristu grupa par sadarbību, varu viņiem aizsūtīt šo materiālu. Un pozitīvi ir arī tas, ka mēs popularizējam Latvijas garšu globālā pasaulē, piemēram, blakus Omānas rīsiem,” piebilst uzņēmējs.
Reklāma