Aizvadītajā piektdienā karjeras iespēju mēneša ietvaros Valkas Jāņa Cimzes ģimnāzijā viesojās “Ziemeļlatvijas” pārstāves, lai iepazīstinātu visu trīs – 1.a,1,b un 1.c – klašu audzēkņus ar to, kas ir laikraksts, kā tas top, pastāstot arī, cik dažādu profesiju pārstāvji var strādāt avīzē.
Pie pirmklasniekiem devās maketētāja Olita Rubena, reklāmas projektu vadītāja Līga Orleana un žurnāliste Ilze Fedotova.
Bērni uzzināja, ka avīzē strādā ne tikai žurnālisti, bet vesela komanda – žurnālisti, redaktore, korektore, maketētāja, biroja administratore, reklāmas projektu vadītāja un portāla redaktors.
L. Orleana pirmklasniekiem saprotamā, vienkāršā valodā izstāstīja, kas ir nepieciešams, lai taptu avīze un tā nonāktu pie lasītājiem, cik daudz zināšanām jābūt un ar kādu tehniku ir jāmāk rīkoties darbiniekiem, lai visu šo panāktu. “Tas nozīmē, ka ir jāmācās, jādzird, ko skolotājs runā, un jālasa, jāapgūst jaunas prasmes un jāpraktizējas darīt dažādas lietas. Ir pienākuši laiki, kad visa pasaule ir tik digitalizēta, ka mēs varam strādāt katrs no savas vietas un sagatavot avīzi, kas nonāk pie mūsu lasītājiem. Viss ļoti strauji mainās un attīstās, mēs arī ejam laikam līdzi, mēs maināmies un nu esam pieejami digitāli, lai mūs varētu izlasīt jaunā paaudze. Vai jūs zinājāt, ka mūsu laikraksts “Ziemeļlatvija” ir gan papīra veidā, kas ir arī jums izdalīta, gan digitāla?” painteresējās L. Orleana, parādot arī uz ekrāna, kā izskatās laikraksta portāla interneta versija. Tāpēc svarīgi ir: mācēt lasīt, lai varam uzzināt ko jaunu; mācēt rakstīt, lai varam uzrakstīt savus atklājumus; mācēt stāstīt, lai varam kādam savu stāstu izstāstīt; mācēt izmantot datoru, apgūt jaunas programmas un mācēt izmantot digitālo pasauli; jāattīsta tas, kas padodas; mācēt apgūt jaunas zināšanas, lai būtu interesants citiem.
Pēc izzinošiem stāstiem bērniem tika dota iespēja pašiem izšķirstīt avīzes, viņi uzzināja, ka drukātai avīzei, kad tā jau izlasīta, var atrast arī citu pielietojumu. Tāpēc viņiem bija iespēja darboties radoši, izveidot papīra kuģīti vai lidmašīnu, ko bērni darīja ar lielu aizrautību un sajūsmu. Katrs, kuram viss sanāca, priecājās par izdošanos.
Pirmo klašu skolotāji karjeras stundu vērtē kā izdevušos. “Piektdienas pasākums viennozīmīgi ir izdevies. Gan ar aktivitātēm, gan ar stāstījumiem skolēni tika iepazīstināti ar trīs profesijām – žurnālista, maketētāja, reklāmas projektu vadītāja –, kuras ir nozīmīgas sabiedrībai. Skolēniem interesantā veidā tika gan paskaidrots, gan demonstrēts, kāpēc ir svarīgi mācīties un apgūt dažādas prasmes un iemaņas, kuras ir nepieciešamas šādās profesijās. Mūsu skolā februāris ir karjeras mēnesis. Sākot jau no mazotnes, ir svarīgi bērnus iepazīstināt ar dažādām profesijām, lai nākotnē izvēlētos savu sirds profesiju,” saka 1.c klases audzinātāja Ance Else.
Viņa atklāj, ka sākumskolas klašu skolēni pārsvarā vēlas iepazīt policistu, ugunsdzēsēju un ātrās palīdzības darbinieku profesijas. “Taču mēs vēlamies skolēnus iepazīstināt ar visdažādākajām profesijām. Pirmajās klasēs ļoti svarīgi ir radīt vēlmi lasīt un rakstīt. Sākām domāt, kā skolēniem šo vēlmi vēl attīstīt. Tad arī radās ideja, karjeras dienas ietvaros uzaicināt laikraksta “Ziemeļlatvija” pārstāvjus. Sākām diskutēt par šo ideju un atklājām, ka katrā klasē ir skolēni, kuriem vecāki vai vecvecāki strādā šajā redakcijā. Uzrunāju savas 1.c klases skolnieces mammu Līgu, kura uzreiz ar sajūsmu apstiprināja šo ideju. Protams, par profesijām netiek runāts tikai februārī, bet tās iet cauri visam mācību procesam. Vēlamies vēl skolēnus iepazīstināt ar zobu higiēnas speciālistu un maizes cepšanas procesu, taču, kā viss iegrozīsies, vēl nav zināms, jo idejas un iespējas ir ļoti daudz,” pauž A. Else.
GALERIJA: “Ziemeļlatvija” iepazīstina pirmklasniekus ar laikraksta darbu
Reklāma