Photo by Solen Feyissa on Unsplash
2022. gads ir bijis notikumiem bagāts digitālajā mārketingā. Šogad mēs atklājām, cik spēcīgs rīks var būt mākslīgais intelekts, kā arī atkāroti pārliecinājāmies, ka datu privātums kļūst par arvien lielāku vērtību. Ko digitālajam mārketingam nesīs jaunais, 2023. gads? Kādas tendences varam sagaidīt? Uz šiem un citiem jautājumiem atbildes atradīsi rakstā zemāk, kurš tapis, sadarbojoties ar digitālā mārketinga aģentūras “Iseven” vadītāju Iļju Voitinu.
Digitālā mārketinga aģentūras “Iseven” vadītājs Iļja Voitins
Mērījumi digitālajā TV
Gan pasaulē, gan arī Latvijā lineārās televīzijas skatītāju skaits turpina samazināties, jo patērētāji pakāpeniski pāriet uz dažādiem straumēšanas televīzijas pakalpojumiem. Šī iemesla dēļ sagaidāms, ka 2023. gadā digitālā mārketinga speciālisti un pasūtītāji vēl lielāku uzmanību pievērsīs kampaņu mērījumiem (gan lineārajā TV, gan straumēšanas platformās).
Iespējams, galvenā mācība, kas pasūtītājiem būs jāgūst – vairāk skatīitāju (straumēšanas platformās) ne vienmēr sniedz jēgpilnākus rezultātus.
Vairāk iespēju meklēt un iegūt informāciju
Tas, kā cilvēki meklē informāciju, ir būtiski mainījies pēdējos gados un noteikti turpinās mainīties arī 2023. gadā. Arvien vairāk cilvēku cenšas atrast sev vajadzīgo, izmantojot savu balsi. Tiek prognozēts, ka līdz 2023. gadam būs vairāk nekā 8,4 miljardu balss asistentu. Arī pats meklēšanas formāts pakāpeniski kļūst citādāks, pateicoties mākslīgajam intelektam. Iespējams, ka drīzumā cilvēki varēs meklēt informāciju vienlaicīgi gan ar teksta, gan attēlu palīdzību.
Ko tas nozīmē digitālā mārketinga speciālistiem un uzņēmējiem? 2023. gadā būs svarīgi domāt par to, kā patērētāji meklē sev vajadzīgo informāciju. Pārliecinies, ka sniedz tiem skaidras un tiešas atbildes katrā kanālā!
Jaunas vērtības
Viena no lielākajām izmaiņām nākamajā gadā būs vērojama patērētāju vērtībās. Cilvēki vairs nepieņem lēmumus par pirkumiem, pamatajoties tikai uz cenas un kvalitātes apsvērumiem. Jaunākās paaudzes, piemēram, mileniāļi un Z paaudze, piešķir arvien lielāku nozīmi ilgtspējībai, pieredzei un attiecībai starp datu apmaiņu un lietderību. Šis jaunais domāšanas veids savukārt parāda, ka patērētāji izvērtē savas prioritātes un virzās uz arvien apdomīgāku patēriņu.
Lai piesaistītu klientus 2023. gadā, digitālajā mārketingā būs ļoti svarīgi atklāti runāt par savām vērtībām un veidot ilgstermiņa attiecības ar savu auditoriju.
Video reklāmu popularitāte
Photo: https://unsplash.com/photos/a-computer-screen-with-the-word-tiktok-on-it-Rd5Z0K1lS7k
Šo tendenci redzējām jau 2023. gadā, un tā nekur nepazudīs arī nākamajā gadā. Video reklāmas viennozīmīgi būs viens no svarīgākajiem rīkiem mārketingā. Kāpēc? Tām ir krietni lielāka ietekme nekā citiem reklāmas veidiem. Turklāt, tādas sociālo mediju platformas kā “Facebook”, “Instagram” un “TikTok” arī veicina video izmantošanu reklāmas nolūkos.
Kā liecina dati, aptuveni 70% klientu apmeklē “Instagram”, lai plānotu savu nākamo pirkumu, tāpēc ir ļoti būtiski pārliecināties, ka tava zīmola kontā ir kvalitatīvs saturs, kas atšķir tevi no taviem konkurentiem. Īpašu uzmanību pievērs “Instagram Reels” – tie – līdzīgi kā “TikTok” – pašlaik ir ļoti aktuāli.
Datu privātums
Ņemot vērā, ka gan likumdošanā, gan arī patērētāju vidū arvien lielāku uzmanību pievērš datu privātumam, digitālā mārketinga speciālistiem būs jādomā par to, kā efektīvi un samērīgi izmantot datus savās reklāmās. Paredzams, ka 2023. gadā kļūs arvien svarīgāk izmantot anonīmus datus, kā arī rūpēties par savu lietotāju privātuma aizsardzību.
Beigu piezīmes
Cilvēku paradumi pēdējos gados ir būtiski mainījušies. Patērētāji vairs nav gatavi tērēt naudu par neko. Lai uzrunātu savu auditoriju, digitālā mārketinga speciālistiem būs jāpierāda, ka zīmols piedāvā ne tikai kvalitatīvus produktus un pakalpojumus, bet arī pasauli padara kaut par kripatiņu labāku. 2023. gadā radošums būs tas, kas palīdzēs izcelties un iekarot savu vietu zem saules. Līdz ar mākslīgā intelekta rīku parādīšanos cilvēki pēc tā būs izslāpuši!