Cildinot un popularizējot lauksaimniecības nozari, kā arī tās saražoto produktu daudzveidību, biedrība “Zemnieku saeima” ar Zemkopības ministrijas atbalstu turpina informatīvo kampaņu “Mūsu zemes spēks”. Kampaņas ietvaros ir radīts asprātīgs video, kur lauksaimniecības un zemes spēku simbolizē viens no Latvijā iecienītākajiem dārzeņiem – kartupelis. Arī sabiedrības aptaujas dati* liecina, ka cilvēki Latvijā savu ēdienkarti nevar iedomāties bez diviem dārzeņiem – kartupeļiem un burkāniem.
Lauksaimniecības nozare ir valsts ekonomikas un drošības stūrakmens, un lauksaimnieku ražotie produkti ik dienu nodrošina pārtiku mājsaimniecībām visā Latvijā. Kā liecina biedrības “Zemnieku saeima” un pētījumu aģentūras “Norstat Latvija” veiktās aptaujas dati, Latvijas iedzīvotāji, pirmkārt, savu ikdienas ēdienkarti nevar iedomāties bez kartupeļiem (77%). Kā otrs dārzenis, bez kura cilvēki nevar iedomāties savu ēdienkarti, ir burkāns (48%). Trešajā vietā ierindojas kāposti (22%), bet ceturtajā – bietes (11%) un dažādi citi dārzeņi (12%).
“Strādājot pie kampaņas radošās idejas, vēlējāmies atrast katram iedzīvotājam tuvu elementu, kas spilgti simbolizē zemes un lauksaimniecības spēku, kā arī produktus, ko cilvēki ik dienu ceļ galdā. Kartupelis kā viens no lauksaimniecības fundamentiem apvieno visas šīs asociācijas,” saka Mareks Bērziņš, biedrības “Zemnieku saeima” valdes priekšsēdētāja vietnieks.
Kampaņu “Mūsu zemes spēks” finansē Zemkopības ministrija, projekta numurs: 23-00-S0TV02-000004.
*Aptauja veikta 2023.gada oktobrī, aptaujājot 1010 ekonomiski aktīvus Latvijas iedzīvotājus.
Emīlija Vimba
Reklāma