Ceturtdiena, 18. decembris
Kristaps, Kristofers, Krists, Klinta, Kristers
weather-icon
+1° C, vējš 1.79 m/s, R-DR vēja virziens
ZiemelLatvija.lv bloku ikona

Jauno lēmumu uzņem ar dalītām jūtām

Valdība vienojusies par ikgadējās transportlīdzeļu nodevas palielināšanu. Nodeva gan tikšot paaugstināta lielākoties jauniem ekskluzīviem automobiļiem ar lielas jaudas motoriem.

Savukārt nelielām mazlitrāžas automašīnām šī nodeva varot pat samazināties. No lielākas maksas neizvairīsies arī pavecu un lietotu mašīnu īpašniekiem. Laukos vairāk maksās zemniekiTiem transportlīdzekļiem, kas reģistrēti pirms 2005. gada, pēc Finanšu ministrijas plānojuma, nodeva pieaugšot par septiņiem līdz astoņiem procentiem. Savukārt ekskluzīvajiem auto un džipiem nodeva varot pat divkāršoties. Cena strauji ceļas, tiklīdz jaunas mašīnas pilnā masa ir lielāka par divām tonnām. Ar šādām izmaiņām valdība cer budžetā iegūt papildu piecus miljonus latu.Sabiedrībā gan par gaidāmajām izmaiņām ir dažādi viedokļi. Daļa iedzīvotāju netic, ka pēc bēdīgi slavenā nodokļa ieviešanas par dienesta automašīnas izmantošanu savām vajadzībām izgāšanās jaunā nodeva attaisnos valdības cerības. Ja valdība būtu pieticīgāka, tad, pēc vairāku autoīpašnieku domām, tā pietiekami daudz naudas iegūtu arī par nodokli, ko noteica par dienesta mašīnas izmantošanu savām vajadzībām.Jērcēnu pagasta zemnieks Dainis Zuika domā, ka tagad plānotos  piecus miljonus būs grūti iekasēt. “Laukos bez džipa zemniekiem ir grūti iztikt, turklāt, zinot, cik slikti ir mūsu ceļi, bieži džips ir vienīgais transportlīdzeklis, ar kuru var aizbraukt, kur vajag. Vajadzēja pieņemamu, bet noteiktu summu, piemēram, 10 latus noteikt par mašīnas izmantošanu savām vajadzībām, un visi maksātu. Skaidrs, ka katram ar darba mašīnu nākas kaut kur aizskriet savās darīšanās. 10 latus, domāju, visas saimniecības un firmas būtu ar mieru mēnesī maksāt. Šis diezin vai ir īstais variants,” uzskata D. Zuika.Aizbraukt varēs tikai uz baznīcuValcēnietis Oļģerts Pedraudzis atzīst, ka viņš džipu nopircis, lai varētu braukt medībās, jo esot kaislīgs mednieks. “Ja nu reiz man tā mašīna ir, tad vajadzēs maksāt. Cik spēšu, tik ilgi maksāšu, jo mežos bez džipa grūti tikt uz priekšu. Tagad šad tad paskatos uz sievasmātes mašīnīti ar 1,3 litrāžu. Acīmredzot ar laiku mums visiem tādās vajadzēs pārsēsties, bet ar smagajiem luksuss auto varēsim aizbraukt tikai uz baznīcu. Grūti gan pateikt, kā tiks vērtēta tā ekskluzivitāte, kā arī tas, vai mašīna jauna vai veca. Finanšu ministrijas plānojumā kā robežšķirtne ir minēts 2005. gads, kurā un vēlāk reģistrētajām mašīnām piemēros jaunos nodevas aprēķinus. Taču, ja es esmu nopircis agrāk ražotu auto, bet Latvijā to esmu reģistrējis 2005. gadā, vai arī tad man tas būs ekskluzīvs. To valdība vēl nav pateikusi,” saka O. Pedarudzis un piebilst: “Varētu jau arī maksāt un nesūkstīties, ja zinātu, ka valstij atdotā nauda tiešām tiks ieguldīta ceļu sakārtošanā. Pagaidām gan tikai maksājam, bet ceļi tikpat slikti kā agrāk,” secina autovadītājs.

ZiemelLatvija.lv bloku ikona Komentāri

ZiemelLatvija.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.