Abonē e-avīzi "Ziemeļlatvija"!
Abonēt

Reklāma

Latvijas iedzīvotājus ceļu satiksmē visvairāk kaitina pagrieziena signāla nerādīšana

Latvijas iedzīvotājus, piedaloties ceļu satiksmē, visvairāk tracina tas, ka citi vadītāji nerāda pagrieziena signālu, pārvietojas lēni un neatbilstoši atļautajam braukšanas ātrumam, kā arī veic pēkšņu un strauju bremzēšanu, noskaidrots apdrošināšanas tehnoloģiju uzņēmuma Balcia veiktajā aptaujā*.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Pagrieziena signāla nerādīšanu par kaitinošāko uzvedību ceļu satiksmē uzskata vairāk nekā puse jeb 54 % iedzīvotāju. Īpaši tas tracina Rīgas iedzīvotājus (61 %), kam ikdienā nereti nākas pārvietoties intensīvas satiksmes apstākļos, kur pagrieziena nerādīšana var radīt avārijas situācijas.

Tāpat kaitinošāko darbību vidū 48 % iedzīvotāju ierindojuši atļautajam ātrumam neatbilstoši lēnu braukšanu, kas biežāk krīt uz nerviem jaunākiem cilvēkiem un vīriešiem, 46 % visvairāk tracina pēkšņa un strauja bremzēšana, 44 % – mobilā telefona izmantošana pie stūres, 43 % – saraustīta un nepārliecinoša braukšana, 33 % luksofora gaismu neievērošana, 28 % – ceļa joslu nekorekta izmantošana un ceturtdaļu jeb 24 % – rāvējslēdzēja principa neievērošana.

”Interesanti, ka aptaujā atklājas atšķirības starp dzimumiem – piemēram, vīriešus vairāk kaitina lēna pārvietošanās, bet sievietes krietni biežāk dusmojas par strauju un pēkšņu bremzēšanu. Savukārt jauniešus vecumā līdz 29 gadiem visvairāk sanikno strauja bremzēšana, bet cilvēkus virs 60 gadiem – mobilā telefona izmantošana pie stūres un pagrieziena nerādīšana. Lai kādas darbības satiksmē tevi kaitinātu, jāatceras, ka ceļš nav vieta uzskatu sadursmēm, citu vadītāju pārmācīšanai un dusmu izlādei. Cienīsim viens otru, lai visi uz ceļa varētu justies drošāk,” aicina Balcia viceprezidents Latvijā Reinis Bērzkalns.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Kā saglabāt mieru pie stūres?

Arī pieredzējušākos braucējus mēdz kaitināt citu vadītāju rīcība uz ceļa, taču patiešām labu šoferi raksturo spēja tikt galā ar aizkaitinājumu pie stūres un neizlikt savas negatīvās emocijas satiksmē. Pazīstamais drift autobraucējs Reinis Ozoliņš stāsta par to, kas viņu visvairāk kaitina un kā viņš saglabā mieru šādās situācijās: “Divas lietas, kas satiksmē mani “uzvelk” visvairāk, ir braukšana pa kreiso joslu uz šosejas, tad, ja pārējās joslas ir brīvas, kā arī nepamatoti lēna braukšana, kavējot satiksmi. Lai izvairītos no kaitinošām situācijām, es, pirmkārt, plānoju savu laiku tā, lai izvairītos no iekļūšanas sastrēgumos un braukšanas intensīvas satiksmes apstākļos – tas man lieliski strādā kā preventīvs risinājums.”

Tomēr, ja gadās nokļūt situācijā, kas nokaitina, Reinim ir vairāki paņēmieni, kā tikt galā ar dusmām: “Piemēram, ieslēdzu mašīnā latviešu repu un norepoju līdzi kādam pantam, lai “nolaistu tvaiku”. Ir bijuši gadījumi, kad jūtu, ka esmu pārāk “uzvilcies” vai vienkārši nepieciešams brītiņš atelpai – tad palūdzu šofera lomu pārņemt līdzbraucējam. Savukārt, ja šādā situācijā nonāku, braucot viens, tad labs variants ir apstāties benzīntankā, apēst saldējumu, paelpot svaigu gaisu un tad mierīgi turpināt ceļu.”

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Lai pievērstu uzmanību agresīvas braukšanas problemātikai un veicinātu atbildīgāku un drošāku uzvedību uz ceļa, apdrošināšanas tehnoloģiju uzņēmums Balcia īsteno kampaņu “Ceļš nav vieta uzskatu sadursmēm”. Tās laikā tiek runāts par drošu braukšanu, OCTA gada polišu pircēji var piedalīties loterijā, savukārt pie Balcia biroja Rīgā, K. Valdemāra ielā 63 ir apskatāma drift entuziasta Reiņa Ozoliņa auto, kas sacensību laikā cieta negadījumā – arī prasmīgākie braucēji nav pasargāti no sadursmēm. Vairāk informācijas: balcia.lv.

Marta Rožkalna, Balcia komunikācijas konsultante

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Ziemellatvija.lv komanda.