Abonē e-avīzi "Ziemeļlatvija"!
Abonēt

Reklāma

Luksoforu izslēgšana Valkā pašvaldībai ļaus ietaupīt deviņus tūkstošus eiro gadā


Foto: pexels.com

Pagājušonedēļ Valkas novada pašvaldība publiski informēja, ka no 1. jūlija ir pārtraukta satiksmes regulējošo luksoforu darbība Valkā, Ausekļa un Rūjienas ielu krustojumā. Turpmāk, šķērsojot krustojumu, satiksmes dalībniekiem jāievēro ceļu satiksmes regulējošo zīmju norādes.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Kā ieguvumu savā paziņojumā novada pašvaldība min, ka pēc pirmā mēneša saņemtās atsauksmes no autovadītājiem esot pozitīvas, jo satiksmes regulācija notiekot efektīvāk. Arī smago kravas automašīnu plūsmai raitāk izbraucot cauri pilsētai, samazinoties to radītais izmešu un trokšņa piesārņojums.

Šis novada pašvaldības paziņojums sociālajos tīklos izraisījis aktīvu diskusiju. Kristīne Klaipa norāda: “Gājējiem šis krustojums ir bīstams, jo nav ne ceļa zīmes, ka jādod ceļš gājējiem, ne uz asfalta tā saucamā zebra (kādreiz ir bijuši krāsojumi, bet nodiluši).” Viņa pauž satraukumu, vai bērniem būs droši šķērsot Ausekļa un Rūjienas ielu krustojumu.

Savukārt sociālo tīklu lietotājs Laurijs Svirskis uzskata: “Patiesībā gājējiem un riteņbraucējiem pilsētā ir jābūt prioritātei. Kaut kādus mistiskus autovadītājus “aptaujāja”, bet kurš domā par gājējiem – bērniem, pensionāriem un jaunajām māmiņām? Turklāt uz Rīgas un Raiņa ielas steidzami nepieciešami transporta mierināšanas pasākumi – gulošie policisti vai sašaurinātas vietas. Bieži mašīnas nesas stipri virs 50 kilometriem stundā.”

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

“Palasot komentārus, saprotu, ka mums vajag visu Valku vienos luksoforos salikt. Nav tur tādas satiksmes. 99 procentos gadījumu tu viens kā muļķis stāvi pie tā luksofora un apkārt nav nevienas mašīnas. Pats luksofors izveido rindas, jo no gudrības tur nav nekā tam luksoforam. Pilnībā 100 procentu cikla luksofors. Gudrus luksoforus var Somijā paskatīties, tur tu tāpat par velti nestāvēsi pie sarkanās gaismas. Ja tajā krustojumā var uztaisīt avāriju, tad tam cilvēkam nevajadzētu vispār braukt pie auto stūres,” uzskata Jānis Igalis.

Savukārt novada pašvaldības deputāts Vents Armands Krauklis norāda: “Augusta sākumā iedzīvotājus informē, ka ar 1. jūliju ir pārtraukta luksoforu darbība. Atgādināšu, ka šie ir jaunākās paaudzes gudrie luksofori, kurus pašvaldība ieguva, piedaloties projektā.” Deputāts uzskata, ka par šādiem lēmumiem būtu jāinformē iepriekš. Viņu interesē, kurš ir veicis autovadītāju aptauju un cik autovadītāji ir aptaujāti. Kur iedzīvotāji var iesniegt savas atsauksmes? Deputāts atgādina, ka, Valkā būvējot apvedceļu, luksofori bija obligāta prasība. Viņš brīnās – vai tagad kas ir mainījies.

Iedzīvotāji diskutē arī par situāciju abos pārējos Valkas pilsētas krustojumos. Dita Jorena atzīst: “Sarežģīti ir arī braukt no pilsētas puses uz meliorāciju, jo labajā pusē ir aklā zona. Tāpat no Gaisa tilta uz Lugažiem abās pusēs aklā zona. Stop zīmes neko nedod, brauc līdz pusei un ceri, ka būs jau labi.” Agrita Upmale raksta: “Krustojumā, kas iziet uz Ērģemes pusi, ir “auzas”. Nebrīnos, ka tur pat ir smagas avārijas notikušas laikā, kad vēl darbojās luksofori.”

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Lai saņemtu atbildes uz šiem ne tikai sociālo tīklu lietotāju, bet arī “Ziemeļlatvijas” lasītāju interesējošiem jautājumiem, tos nosūtījām novada pašvaldības sabiedrisko attiecību speciālistam Ivo Leitim. Sagatavotajā atbildē skaidrots, ka nākamajā novada pašvaldības Satiksmes drošības komisijas sēdē tiks izskatīts jautājums par vairāku jaunu ceļa zīmes Nr. 536 “Gājēju pāreja” uzstādīšanu un horizontālo ceļa jeb tā saucamo “zebras” apzīmējuma atjaunošanu Ausekļa un Rūjienas ielu krustojumā.

“2022. gadā Ausekļa un Rūjienas ielu krustojumā tika izvietotas 5G savienotās un automatizētās mobilitātes tehnoloģijas jeb “viedie luksofori”, 5G savienotās un automatizētās mobilitātes Eiropas Savienības pārrobežu izmēģinājumu projektu ietvaros. Izmēģinājuma projektam beidzoties, jau ilgstoši šie luksofori nedarbojās pēc automatizētās mobilitātes tehnoloģijām, tā vietā pārslēdzoties pēc noteikta laika intervāla, nevis balstoties uz satiksmes intensitāti,” norādīts novada pašvaldības sagatavotajā atbildē.

Novada pašvaldībai uzturēšanas izmaksas Ausekļa un Rūjienas, Zemgales un Raiņa un Tālavas un Parka ielu krustojumos uzstādītajiem luksoforiem kopā sasniedz ap 9000 eiro gadā. Turklāt Ausekļa un Rūjienas ielu krustojuma luksoforiem konstatēti tehniski bojājumi. To novēršanas pašvaldībai vēl papildus nāktos ieguldīt ap 1500 eiro.

I. Leitis informē, ka iedzīvotāji par šo un citiem jautājumiem, kas saistīti ar satiksmes drošību, var rakstīt ieteikumus novada pašvaldības Satiksmes drošības komisijai iesnieguma formā. To vada komisijas priekšsēdētājs Valdis Šaicāns, bet darbojas komisijas priekšsēdētāja vietnieks Viktors Bavins, komisijas sekretāre Inguna Medne un komisijas loceklis Andris Bratčikovs.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Ziemellatvija.lv komanda.