Abonē e-avīzi "Ziemeļlatvija"!
Abonēt

Reklāma

Vasaras skolas nodarbības bērnu un jauniešu vidū gūst lielu atsaucību

Vasaras skolas pirmo nodarbību “Esi” Apē vadīja Esēnija Lielbārde (pirmā no kreisās priekšplānā) un Inga Grizāne. FOTO: NO PERSONĪGĀ ARHĪVA

Šajā trešdienā Apē norisinājās bērnu un jauniešu vasaras skolas nodarbība, kas guvusi lielu atsaucību. Tajā piedalījās vairāk nekā divdesmit bērnu ne vien no Apes, bet arī Smiltenes un apkārtējiem pagastiem.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Nodarbību organizē ”Esi/ emocionālā, sociālā intelekta centrs”. Vasaras skolas mērķis ir attīstīt sociāli emocionālās prasmes: komunikāciju, apzinātību, empātiju, mērķtiecību un emociju pašregulāciju, darbojoties individuāli, pāros un grupās.

“Esi/ emocionālā, sociālā intelekta centrs” piedāvā interaktīvas spēļu nodarbības, kuru laikā pilnveidotas sociāli emocionālās prasmes. Nodarbībās izmantoti unikāli, centra speciālistu izdoti izglītojoši materiāli – spēļu un metožu grāmatas, ko izmanto simtiem pedagogu, psihologu un speciālistu visā Latvijā un ārpus tās. Spēlējot spēles, tiek attīstīta spēja realizēt savu radošo un intelektuālo potenciālu, sasniegt pozitīvus rezultātus, veidot attiecības un laimīgas dzīves priekšnosacījumus.

Viena no “Esi/ emocionālā, sociālā intelekta centra” trenerēm Inga Grizāne stāsta, ka bērniem šī ir iespēja iegūt jaunus draugus, veicina sadarbības, prezentācijas prasmes, palīdz izzināt un atklāt savus talantus, darbojoties komandā atbalstošu profesionāļu klātbūtnē. Tā ir arī iespēja īsi pirms gatavošanās jaunajam mācību gadam stiprināt sociāli emocionālās prasmes, lai skolas ikdiena būtu cieņpilna un brīva no mobinga.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

“Iepazīstot un izprotot emocijas, mēs varam izprast savu un citu cilvēku rīcību, veicināt empātiju sevī. Dažādu radošo nodarbību laikā meklējām atbildes uz jautājumiem par emocionālajām sajūtām. Bērni darbojās gan individuāli, gan grupiņās, piemēram, atbildot uz jautājumu, kas man riebjas vai nepatīk, salīdzinājām atbildes ar citiem. Tādējādi noskaidrojot, ka viedokļi ir ļoti atšķirīgi, kas vienam sagādā negatīvas emocijas, citam var izraisīt tieši pretējas izjūtas. Veidojām kolāžas, kurās apspēlējām dažādas emocijas – dusmas, garlaicību, bailes. Šādu nodarbību vadīšanā šī bija jauna pieredze gan mums, gan bērniem. Atsaucība bija negaidīti liela. Sākotnēji bijām plānojušas nodarbības Apes Jauniešu centra telpā, bet sapratām, ka būs daudz dalībnieku un vajadzēs plašākas telpas, tāpēc priecājamies, ka Apes Kultūras centrs mums deva šādu iespēju nodarbības rīkot Kultūras centra zālē,” papildina I. Grizāne.

Vēl šādas nodarbības tiek plānotas 12. un 15. augustā. (tad nodarbības vadīs arī Laura Pope). Pēc I. Grizānes paustā, arī uz tām interesenti jau ir pieteikušies.

“Šobrīd esam apņēmušās noorganizēt trīs šādas bezmaksas nodarbības Apē bērniem vecumā no astoņiem līdz divpadsmit gadiem. Esmu kļuvusi par vienu no “Esi/ emocionālā, sociālā intelekta centra” trenerēm. “Esi” treneru metodes sniedz iespēju izkāpt ārpus komforta zonas un ļauties piedzīvojumam, izprotot emocijas sevī un apkārtējo rīcībā,” skaidro I. Grizāne.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Ziemellatvija.lv komanda.