Maija sākumā grupa Valkas ģimnāzijas skolēnu un pedagogu, kuri trīs gadus piedalījušies Comenius skolu partnerības daudzpusējā projektā, tā noslēguma posmā apmeklēja projekta dalībnieku sanāksmi Hov Alemdag Tunc Capa Anatolu Lisesi skolā Turcijā.
Ģimnāzijas projekta koordinatore Dace Langenfelde stāsta, ka uz Turciju brauca skolēni Dārta Lozda, Signe Zalužinska, Džineta Zariņa, Dāgs Ikšelis, Gundars Magone un pedagogi Gunita Gindra, Guntra Gaidlazda, Vineta Skutāne un Ilze Vehi.
Latvijā īpaši pēta purvusKopumā projektā bija iesaistītas piecas Eirāzijas valstis: Spānija, Latvija, Itālija, Rumānija un Turcija. Pārstāvji tikās Turcijas pilsētā Stambulā, kas atrodas starp divām pasaules daļām – Eiropu un Āziju. “Turcijas skolā pārrunājām un apkopojām sasniegtos mērķus un rezultātus, kā arī novērtējām, kā kopumā veicies projektā “Biodaudzveidības statistika un zinātniskā izpēte”, saka D. Langenfelde. Valkas ģimnāzisti projekta ietvaros kopā ar ārzemju audzēkņiem ir pētījuši augus Pukšu un Kārķu purvos, sastādījuši augu vārdnīcu. “Visas aktivitātes bija saistītas ar dabu un augu izpēti tajā. Sākumā projektā purvu izpētē iesaistījās visa ģimnāzija. Domāju, ka projekts daudziem palīdzēja gūt plašāku ieskatu par dabu Latvijā un citās valstīs,” apliecina D. Langenfelde. Viņa atzīst, ka paveiktā apspriešana notikusi ļoti konstruktīvi. Partnervalstu delegāciju dalībnieki cits citu jau bija iepazinuši iepriekšējās tikšanās reizēs, visi bija atvērti un gatavi sadarbībai.Delegācijas iepazinās arī ar skolu, tās telpām un skolēnu nodarbībām brīvajā laikā. Interesanti, ka starpbrīžos visi atrodas ārā un nodarbojas ar sportiskām aktivitātēm. Bija izdevība iepazīties arī ar Stambulas provinces Cekmetkovas rātsnama pārstāvjiem. Turcijas dabai raksturīgu augu valsti projekta dalībnieki varēja vērot “Nezahat Gokyiģit” botāniskajā dārzā. Tas bija kā īsta dabas pērle, kas atrodas starp pilsētas debesskrāpjiem un ir vienīgais pasaulē, kas izveidots uz divu automaģistrāļu estakādes. Dārzā bija redzami augi no visiem Turcijas reģioniem, bērni varēja gūt pilnīgu priekšstatu par visas Turcijas dabu.
Daudz gūst, dzīvojot viesģimenēsLīdztekus dabas izpētei skolēni izzināja Stambulas ģeogrāfiju, vēsturi un tās kultūrvēsturiskos objektus. Turklāt vērtīgas zināšanas par turku tradīcijām skolēniem bija iespējams gūt dzīvojot ģimenēs. To atzīst paši audzēkņi. “Dzīvojot viesģimenē, uzzināju, kādas ir turku tradīcijas un kā viņi dzīvo ikdienā. Pret mani izturējās kā pret savējo, neizjutu nekādu diskomfortu. Bija iespēja iepazīties ar turku virtuvi. Dažas lietas man nepatika, piemēram, autobusi vienmēr bija tik pārpildīti, ka tikko varēja pakustēties. Diezgan jūtams bija piesārņojums un lielais cilvēku blīvums, taču, iespējams, man tas nepatika tādēļ, ka dzīvoju mazpilsētā,” atzīst D. Ikšelis.D. Lozda stāsta, ka ir ieguvusi daudz plašāku skatījumu uz dabas daudzveidību un katras dalībvalsts kultūras bagātībām. “Esmu pateicīga turku meitenei Burcu, kuras ģimenē dzīvoju. Iepazinu, kādas it šīs tautas tradīcijas. Jāatzīst, ka tās atšķiras no mūsu ierašām un tradīcijām. Turkiem valdošā ir Islāma ticība, savukārt uzturā viņi nelieto cūkas gaļu. Turklāt musulmaņu sievietes sabiedrībā nēsā sejas plīvuru. Ir iepazītas arī dažādu valstu amatpersonas, esmu daudz ko jaunu uzzinājusi par partnervalstu vēsturi,” saka D. Lozda.Skolēni ir paši pārliecinājušies par augu daudzveidību dalībvalstīs, iepazinuši valstu vēsturi un ieguvuši jaunus draugus.
Apjomīgais projekts noslēdzies
00:00
26.05.2015
274