Abonē e-avīzi "Ziemeļlatvija"!
Abonēt

Reklāma

Sākusies ilgi gaidītā ceļa Smiltene–Valka posma pārbūve

Pagājušonedēļ Smiltenes novadā sākās valsts reģionālā autoceļa Smiltene–Valka pārbūve, kas notiks piecu kilometru garumā, no Smiltenes līdz pagriezienam uz Mēriem. FOTO: SANDRA PĒTERSONE

Pagājušonedēļ sen gaidītu notikumu piedzīvoja tie autovadītāji, kuri brauc pa ceļu Smiltene–Valka posmā, sākot no Smiltenes, un gadiem izjutuši neērtības ceļa sliktā stāvokļa dēļ.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Otrdien, 2. aprīlī, sākās valsts reģionālā autoceļa Smiltene–Valka pārbūve, kas notiks piecu kilometru garumā no Smiltenes līdz pagriezienam uz Bilskas pagasta Mēriem jeb krustojumam ar autoceļu Blome–Birzuļi–Palsmane.

Satiksmi regulē ar luksoforiem

“Ziemeļlatvija” jau vairākkārt rakstīja par ceļa Smiltene–Valka posma slikto stāvokli Smiltenes tuvumā. Tas bija bedrains, ar sabrukušām nomalēm un bija palicis pēdējais neremontētais posms, pārbūvējot šo reģionālo autoceļu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Objekta pasūtītājs ir valsts SIA “Latvijas Valsts ceļi” (LVC). Būvdarbus minētajā ceļa posmā no Smiltenes līdz pagriezienam uz Mēriem veic SIA “ACBR”. Līgumcena, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli, ir 4 947 555,54 eiro.

Darbus objektā plānots pabeigt šogad, informē Anna Kononova, LVC Komunikācijas daļas vadītāja. Ir paredzēts pārbūvēt ceļa konstrukciju un blakus izbūvēt apgaismotu apvienoto gājēju un velosipēdistu celiņu visā pārbūvējamā posma garumā, kas gājējiem un riteņbraucējiem pārvietošanos šajā ceļa posmā padarīs drošāku. Vēl ir paredzēts atjaunot nobrauktuves, autobusu pieturvietas, caurtekas un lielo Kamaldas caurteku, uzstādīt jaunas ceļa zīmes, signālstabiņus un barjeras, uzklāt horizontālo apzīmējumu. LVC skaidro, ka ceļa sliktais stāvoklis bija saistīts arī ar to, ka nebija nodrošināta ūdens atvade no ceļa (daudzviet nepietika sāngrāvju) un līdz ar to visi ceļa konstruktīvie slāņi bija pārmitrināti.

Autovadītājiem jāņem vērā, ka patlaban šajā ceļa posmā satiksme tiek organizēta ar diviem luksoforiem un ātruma ierobežojums ir 50 līdz 70 kilometri stundā. Ir iespēja apbraukt būvdarbu posmu, braucot caur Brutuļiem, ko daudzi autovadītāji arī izmanto.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

“Cerams, autovadītāji piecietīs būvdarbus, lai pēc tam mums būtu skaistāki, labāki ceļi. Darbi objektā notiek kvalitatīvi, pēc projekta. Ejam uz to, lai uzbūvētu kvalitatīvu ceļu, kas ilgi kalpo,” “Ziemeļlatvijai” teic uzņēmuma SIA “ACBR” ceļu meistars Kristaps Ērglis.

Pirmie darbi objektā bija apauguma likvidēšana, koku un celmu frēzēšana un vecā asfalta frēzēšana.

Prieku par ceļu apēno liepu zāģēšana

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Vairāki Smiltenes novada iedzīvotāji “Ziemeļlatvijai” gan atzīst, ka prieku par ceļa pārbūvi nedaudz sabojā lielo, kuplo liepu zāģēšana ceļa malā aiz Smiltenes pilsētas robežas, un cer, ka nozāģēto koku vietā tiks iestādīti jauni. Vasarās liepas ziedēja, smaržoja un bija kā medaini dzeltenas kupenas, un ainava līdz ar to bija pasakaini skaista.

LVC Komunikācijas daļas vadītāja Anna Kononova skaidro, ka koku ciršana, veicot ceļa pārbūves darbus, ir nepieciešama, lai varētu izbūvēt gājēju un velosipēdistu celiņu un nodrošinātu satiksmei drošu un ilgmūžīgu ceļa konstrukciju.

“Veicot ceļu projektēšanu, tika piesaistīts arborists, kurš veica koku novērtējumu un atzina, ka par mazvērtīgiem kokiem atzītas visas liepas un alejā esošās kļavas, kas aug autoceļa malās, vietām veidojot aleju. Visas liepas ir bojātas, trupējušiem stumbriem un potenciāli bīstamas autoceļa un veloceliņa lietotājiem,” norāda Anna Kononova.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Ziemellatvija.lv komanda.