Abonē e-avīzi "Ziemeļlatvija"!
Abonēt

Reklāma

Par godu Meža dienai gatavo putnu būrīšus un dodas dabā

Starptautiskajā meža dienā Grundzāles pamatskolas bērniem bija iespēja ne tikai redzēt, bet arī pašiem līdzdarboties putnu būrīšu izgatavošanā. FOTO: NO GRUNDZĀLES PAMATSKOLAS ARHĪVA

21. martā visā pasaulē tiek atzīmēta Starptautiskā meža diena. Lai pievērstu uzmanību mežu nozīmei klimata pārmaiņu mazināšanā, izceļot koksnes plašās izmantošanas iespējas, šī gada ANO Starptautiskā meža diena veltīta tēmai “Meži un inovācijas – jauni risinājumi labākai pasaulei”.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Par godu Meža dienai Grundzāles pamatskolā aizvadītas izglītojošas un praktiskas aktivitātes, kas rosina jaunāko paaudzi aizdomāties, kādēļ ir svarīgs mežs.

Lai pie skolas vairāk priecētu putnu balsis, bērzu birztaliņā ar skolas darbinieka Guntara Karazieja palīdzību tika uzstādīti trīs jauni putnu būrīši. Tos kopā ar skolēniem gatavoja bērnu vecāki. “Tas bija ļoti jauks pasākums, mēs ar savu klasi putnu būrīšu gatavošanā iesaistījāmies pirmoreiz. Jāsaka paldies bērnu vecākiem – Paulas, Martas Ievas un Gusta tētiem, kuri atsaucās un atrada laiku, lai parādītu visiem pārējiem, kā top putnu būrīši. Tagad tie ir uzstādīti un bērniem, nākot uz skolu vai ejot uz mājām, būs iespēja pavērot, kādi putni un kurā brīdī būs atraduši tur sev mājvietu,” viņa saka.

Kā stāsta Grundzāles pamatskolas skolotāja Anda Andersone, šī ir kārtējā reize, kad bērniem bija iespēja vairāk uzzināt par vides jautājumiem, šoreiz akcentējot tēmas par mežu un tā nozīmi. “Klasē turpinājām pārbaudīt zināšanas par kokiem – minējām krustvārdu mīklu, burtu rēbusā meklējām koku nosaukumus, atpazinām koku lapas un augļus. Klausījāmies pasakas par kokiem un atbildējām uz jautājumiem. Katrs uzzīmējām savu koku un izpildījām testu. No meža atnesām koku zariņus, lai veiktu eks­perimentu, kuram kokam ātrāk izplauks lapa,” stāsta A. Anderone un atklāj, ka viņas audzināmajai 2. klasei mežs nozīmē kokus, tīru gaisu un putnu treļļus, tāpēc Meža dienā viņi devās ekspedīcijā uz vietējo mežu, lai pārliecinātos, kādus kokus un meža augus bērni atpazīst.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Savukārt 3. klases skolēni visas dienas garumā veica uzdevumus, kas saistās ar meža daudzveidības izzināšanu. “Ko mēs darījām? Mācījāmies noteikt koka vecumu, meklējām koku nosaukumus burtu juceklī, minējām mīklas par mežu un izdomājām savas mīklas, pētījām putnus, kuriem mežs ir mājas. Domājām par mežu nākotnē, par resursu pārstrādi, taupīgu papīra lietošanu. Latviešu valodas stundā klausījāmies I. Ziedoņa “Zaļo pasaku”, ilustrējām to. Dienas izskaņā veidojām savu Meža dienas grāmatiņu, kur mežu redzējām caur “Sajūtu gleznām” – redzu, dzirdu, sajūtu/sataustu, sasmaržoju, sagaršoju,” stāsta 3. klases audzinātāja Ilva Harkina un piebilst, ka vienu stundu kopā ar viņiem darbojās pirmsskolas grupiņas meitenes, kuras iepazina skolas ikdienu, lai septembrī drošāk uzsāktu skolas gaitas.

Jāteic, ka līdzīgas aktivitātes Meža dienas ietvaros norisinājušās arī citās skoliņās.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Ziemellatvija.lv komanda.