Kā liecina veiktā svētku aptauja, arī šogad, pandēmijas un ierobežojumu dēļ ziemas gaidītāko svētku svinēšana notiks mājas – 86% respondentu* Ziemassvētkus plāno pavadīt mājās kopā ar ģimeni, vairumam svētku sajūtu uzburot, gatavojot kopīgu maltīti. Šogad vairums respondentu jeb 30% plāno atvēlēt svētku maltītei vairāk līdzekļu kā pērn, tērējot 41-61 eiro. Pēc aptaujas dalībnieku domām visizaicinošākais svētku galda produktu sagādē būs rindas pie veikaliem (31%) un laika plānošana, lai paspētu iegādāties visu laikā (27%).
Dāvanas – saviem tuvākajiem un labdarībai
Svētkos iedzīvotāji visbiežāk dāvanas pasniegs saviem bērniem (81%), vecākiem, vecvecākiem un radiem (70%). Zīmīgi, ka svētku laikā iedzīvotāji sarūpēs dāvanas arī labdarības projektu ietvaros (7%). Vairums no aptaujas dalībniekiem plāno iegādāties 4-6 dāvanas (35%), turklāt 26% plāno iegādāties pat 7-10 dāvanas. Šogad tā pat kā pērnajā gadā iedzīvotāji cerēja saņemt mājsaimniecībā noderīgas preces (18%) un atpūtas braucienu vai SPA procedūru (18%).
Svētku galdā – tradicionāli vietējie ēdieni
Aptaujas dati liecina, ka TOP produkti, bez kuriem nav iedomājams Ziemassvētku galds, ir piparkūkas, mandarīni, speķa pīrāgi, štovēti kāposti, kā arī pelēkie zirņi. Svētku mielastam cilvēki sarūpē arī tādus ēdienus kā rasolu, cūkas cepeti, kā arī neiztikt bez dažādām svētku konfektēm. Savukārt Jaunā gada sagaidīšanas svētku galda iecienītāko produktu līderu pozīciju pārliecinoši ieņem dzirkstošais vīns, mandarīni, kā arī cepetis un speķa pīrādziņi. Līdzīgi kā Ziemassvētku maltītei, arī Jaunā gada svētku galdam iedzīvotāju plāno atvēlēt 21-40 eiro (27%) un 41-60 eiro (27%). Aptaujātie atzīst, ka produktus svētku galdam plāno sagādāt nedēļu pirms Ziemassvētkiem (47%) un dienu pirms Ziemassvētkiem (46%), savukārt 4% plāno iegādāties tiešsaistes platformā.
Svinēšana – mierīgi ģimenes lokā
Jauno gadu respondenti pavadīs mierīgā ģimenes gaisotnē mājās (80%), savukārt 2% aptaujāto pavadīs svētkus mājās vienatnē. Lai arī svētki jau ir pēc nedēļas, daļa aptaujāto jeb 10% vēl nav izlēmuši, kā plāno tos sagaidīt.
*Aptaujā no 10. līdz 21. decembrim piedalījās 828 respondenti.
Informāciju sagatavoja: Liene Dupate-Ugule, komunikācijas vadītāja
Reklāma