Smiltenes ģimnāzijas dabaszinību — fizikas, ķīmijas, bioloģijas un matemātikas — skolotāji apgūst prasmes, kā dabaszinību stundās ar datortehnikas palīdzību modelēt tornado, vulkāna izvirdumu un citas dabas parādības.
Smiltenes ģimnāzijas dabaszinību — fizikas, ķīmijas, bioloģijas un matemātikas — skolotāji apgūst prasmes, kā dabaszinību stundās ar datortehnikas palīdzību modelēt tornado, vulkāna izvirdumu un citas dabas parādības.
Pēc tam viņi savas prasmes nodos tālāk skolēniem.
Smiltenes ģimnāzija no šā gada jūlija līdz 2007. gada jūnijam īsteno un vada no Eiropas Sociālā fonda finansētu projektu “Multimediju mācību objektu izstrādes prasmes un atbalsta sistēma skolotājiem”. Smiltenes ģimnāzijas sadarbības partneri ir Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Tālmācību studiju centrs, Auces vidusskola, Aizkraukles novada ģimnāzija, Krāslavas ģimnāzija un Ogres ģimnāzija. Skolotājus mācīs RTU minētā centra pasniedzēji. Skolas iegūs arī jaudīgus datorus, kas vajadzīgi dabas parādību modelēšanai.
Projekta izmaksas ir 50 tūkstoši latu. No šīs summas 75 procentus piešķir ESF. 25 procenti tiks segti no Latvijas valsts budžeta.
“Projektā mūsu sadarbības partneri ir skolas ar lielu, pat starptautisku pieredzi informācijas tehnoloģiju lietošanā dažādos mācību priekšmetos. Dodam pieredzi citiem, bet paši ne vienmēr iegūstam sev ko jaunu. RTU apsolījusi mūsu skolotājiem sniegt vajadzīgo kapacitāti un papildus starptautiska līmeņa zināšanas informācijas tehnoloģijās,” projekta nozīmi ne vien skolēniem, bet arī pedagogiem uzsver Smiltenes ģimnāzijas direktore Aija Cunska.
Projekts paredz, ka dabaszinību mācību priekšmetu skolotāji mācīsies modelēt dabas parādības ar datortehnikas palīdzību. Latvijā nav daudz pedagogu, kuri to prot, uzsver A. Cunska. RTU pasniedzēji šo procesu apguvuši starptautiskā līmenī un tagad dalās zināšanās.
Tie mācību materiāli, kuri taps minētajā projektā, vēlāk citiem būs pieejami elektroniskā vidē.
“Vislielākie ieguvēji projektā būs skolēni. Patīkami arī tas, ka skolās būs ļoti jaudīga datortehnika, lai šādus procesus varētu modelēt. Turklāt skolotāji sadarbosies un iegūs jaunu pieredzi,” ieguvumus no ESF finansētā projekta paredz A. Cunska.