Abonē e-avīzi "Ziemeļlatvija"!
Abonēt

Reklāma

Atklāj kampaņu “Dati ir vērtība – sargā tos!”

Pirmdien, 3.aprilī, Datu valsts inspekcija atklāja kampaņu “Dati ir vērtība – sargā tos!”, kuras mērķis ir veicināt sabiedrības informētību par personas datu aizsardzību, kā arī vērst uzņēmēju uzmanību uz nepieciešamību atbildīgi izturēties pret klientu personas datu apstrādi.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Mūsdienās, kad tehnoloģijas kļuvušas par nozīmīgu instrumentu uzņēmēju ikdienā, Vispārīgās datu aizsardzības regulas uzdevums ir sargāt pamatvērtības, nodrošinot personas tiesības uz datu aizsardzību. Datu valsts inspekcija atgādina, ka rūpes par klientu datu drošību vairos ne tikai uzticēšanos komersantiem, bet arī sekmēs biznesa attīstību kopumā.

Datu valsts inspekcijas apkopotā informācija liecina, ka iestāde gadā saņem aptuveni tūkstoš sūdzību, kas kļūst arvien sarežģītākas un apjomīgākas. Pērn brīdinājumus, rīkojumus, rājienus vai apstrādes ierobežojumus saņēma 234 komersanti. Tāpat veiktas preventīvas pārbaudes telemārketiga jomā un kredītinformācijas birojos.

“Personas datu apstrādē, ko veic uzņēmēji, būtiskākais faktors ir tieši komersantu godprātība, jo informācija par klientu paradumiem mūsdienās ir zelta vērta, lai uzņēmēji varētu piedāvāt individuālus pakalpojumus. Šis apstāklis reizēm ir kā kārdinājums lielākas peļņas gūšanai, rīkojoties pretēji datu aizsardzības pamatprincipiem,” skaidro Datu valsts inspekcijas direktore Jekaterina Macuka, “lai personas datu apstrāde noritētu atbilstoši un saprātīgi, svarīgi atcerēties, ka pārmērīgu datu uzkrāšana un apstrāde bez attiecīgā juridiskā pamatojuma nav atļauta un personas datu aizsardzības jautājumiem uzmanība jāpievērš jau pakalpojuma izstrādes laikā.”

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Preses konferences laikā Datu valsts inspekcija iepazīstināja ar aktuālo statistiku, biežāk pieļautajiem pārkāpumiem un ieteikumiem, kas jāņem vērā, veicot personas datu apstrādi, kā arī informēs par kampaņas ietvaros plānotajiem semināriem uzņēmējiem par personas datu aizsardzības pamatprincipiem un privātuma politikas izstrādi.

“Veidojot vienotu izpratni par tiesisku datu apstrādi un personas tiesībām uz viņu datu aizsardzību, var veicināt arī uzņēmēju izpratni par darbībām, kas ir jāveic, lai nodrošinātu Vispārīgās datu aizsardzības regulas prasībām atbilstošu un drošu datu apstrādi. Datu valsts inspekcijas sadarbība ar uzņēmējiem un sabiedrības informēšana datu aizsardzības jomā tikpat veiksmīgi arī jāturpina,” sadarbību ar Datu valsts inspekciju vērtē Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras valdes locekle Katrīna Zariņa, piebilstot, ka sadarbībā ar lielāko uzņēmēju biedrību tiks organizētas arī piecas meistarklases – Liepājā, Jelgavā, Valmierā, Rīgā un apvienota tiešsaistē arī Rēzeknē un Daugavpilī – , kur uzņēmējiem būs iespēja ne tikai izstrādāt privātuma politiku, bet arī uzdot sev interesējošos jautājumus un saņemt konsultācijas.

Kampaņa “Dati ir vērtība – sargā tos!” norisināsies līdz jūnija vidum. Atklāšanas pasākumu iespējams noskatīties Datu valsts inspekcijas facebook.com profilā.

Informāciju sagatavoja: Rūta Grikmane, “A.W.Olsen&Partners” projektu direktore

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Ziemellatvija.lv komanda.