Ik dienu Latvijas televīzijā arvien vairāk parādās dažādu medikamentu reklāmas.
Ik dienu Latvijas televīzijā arvien vairāk parādās dažādu medikamentu reklāmas. To vairošanās norāda, ka skatītāju vilināšana uz aptiekām nav bijusi bez rezultātiem.
Cilvēku pieaugošo tieksmi pēc pašu iniciatīvas pirkt un lietot zāles apliecina arī statistika. Tabletes iedzīvotājiem pamazām kļūst par otro maizi. Situācijas analītiķi uzskata, ka medikamentu reklāmas ir ļoti profesionāli izveidotas, tādēļ spēj ieinteresēt. To nevar noliegt, jo zāļu tirdzniecības bizness dod lielu peļņu, tādēļ netrūkst līdzekļu iedarbīgu reklāmu pasūtīšanai. Šīs jomas labā strādā arī psiholoģiskais faktors. Proti, kurš gan negrib atbrīvoties no visām kaitēm un kļūt pilnīgi vesels. Ja vēl zāļu reklamētāji pārliecinoši paziņo, ka tieši šīs tabletes vai kapsulas ilgi paciesto slimību izārstēs, tad cerība izveseļoties pāraug ticībā medikamentu reklamētāju teiktajam. Katra reklāma savu prezentēto zāļu paciņu piedāvā gandrīz kā brīnumlīdzekli. Iedzer tikai šīs zāles, un drīz vien sāpes pāries vai kļūsi vesels. To, ka tikpat kā visās zāļu anotācijās minētas to blakus iedarbības vai gadījumi, kad attiecīgās zāles nedrīkst lietot, reklamētāji piemirst pateikt.
Kādēļ tik daudzi cilvēki tablešu reklamētājiem tic vairāk nekā ārstiem? Pēc manām domām, farmācijas biznesa pārstāvji veiksmīgi izmanto veselības aprūpē joprojām pastāvošo nesakārtotību un nejēdzības, lai palielinātu savu peļņu. Cilvēki baidās pieteikties uz operācijām, jo nezina, vai ķirurgiem spēs samaksāt prasītos vairākus simtus latu. Par valsts noteikto maksu nereti uz sarežģītākām operācijām vai procedūrām jāgaida mēnešiem. Mazturīgie neuzdrošinās izsaukt pat neatliekamo medicīnisko palīdzību, jo nav pārliecināti, ka viņu izsaukumu uzskatīs par pamatotu. Savukārt mediķi ziņo, ka iedzīvotāju vidū turpina palielināties ielaisto slimību skaits. Medikamentu ražotāji, nebaidoties no pirktspējas samazināšanās, var turpināt zāļu cenu celšanu, jo modernas ārstēšanas izmaksas joprojām ir lielākas. Ciniķi, kuri reklāmās kā glābēji piesaka savu palīdzību ar it kā iedarbīgām zālēm, patiesībā priecājas, ka ir atraduši zelta āderi cilvēku cerībās kļūt veseliem. Proti, nepārdomāta zāļu lietošana var radīt veselībai bīstamas komplikācijas, bet tad varēs piedāvāt jaunu brīnumlīdzekli.