Abonē e-avīzi "Ziemeļlatvija"!
Abonēt

Reklāma

Vidzemē līdz 2027. gadam valsts reģionālos autoceļus plāno atjaunot vismaz 376 kilometru garumā

Ieguldot finansējumu no dažādiem avotiem, Vidzemē tuvākajos gados paredzēta pakāpeniska reģionālo autoceļu pārbūve – kopumā vismaz 376 kilometru garumā. Šodien VSIA “Latvijas valsts ceļi” vadība iepazīstināja Vidzemes reģiona pašvaldību vadītājus ar satiksmes ministra Tāļa Linkaita virzīto Valsts reģionālo autoceļu būvniecības plānu līdz 2027. gadam.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits uzsver, ka “sakārtots autoceļu tīkls ir reģionālās attīstības instruments, lai veicinātu uzņēmējdarbības aktivitāti un uzlabotu iedzīvotāju dzīves kvalitāti. Ar mērķtiecīgi plānotu un īstenotu reģionālo ceļu atjaunošanu nākamajos sešos gados paredzēts ievērojami uzlabot valsts reģionālo ceļu tīkla kvalitāti un savienojamību starp novadu centriem.”

Starp prioritāri atjaunojamiem valsts reģionālo autoceļu posmiem Vidzemē, kur būvdarbus plānots uzsākt jau 2022. gadā, piemēram, ir uz autoceļa P27 Smiltene–Gulbene, kur plānots atjaunot ceļa posmu 25 km garumā līdz Gulbenei (km 34,85-61,15), uz autoceļa P37 posmā no Madonas līdz Gulbenei (km 42,76-60,14) un uz autoceļa P24 Smiltene–Valka 27 kilometru garam posmam līdz Valkai (km 15,38-42,00).

Sākotnējais valsts reģionālo autoceļu tīkla būvniecības plāns līdz 2027. gadam paredz, ka būvdarbi veicami uz valsts reģionālajiem autoceļiem apmēram 1360 km kopgarumā, tai skaitā paredzot 183 km grants autoceļu posmu asfaltēšanu. Jau nākamā gada budžetā Satiksmes ministrijai piešķirti papildu 57,7 miljoni eiro, kas tiks investēti reģionālo ceļu būvniecībā. Par šiem līdzekļiem plānoti autoceļu pārbūves darbi aptuveni 280 km garumā visā Latvijā, savukārt 2021.-2023. gadā investīcijas no valsts budžeta paredzētas pusei no šajā plānā identificētajiem valsts reģionālajiem autoceļiem. Kopumā papildu nepieciešamais finansējums kvalitatīva valsts reģionālo autoceļu tīkla veidošanai līdz 2027. gadam ir 358 miljoni eiro.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Līdz šim prioritātes un plāni valsts reģionālo autoceļu būvē laikā līdz 2027. gadam prezentēti Kurzemes, Rīgas un Latgales plānošanas reģiona Attīstības padomēm un drīzumā iecerētas tikšanās ar Zemgales reģiona pašvaldību vadītājiem.

Valsts reģionālo autoceļu tīkla būvniecības plāns līdz 2027. gadam ir apspriests Satiksmes ministrijas organizētajā publiskajā domnīcā. Pēc reģionālo ceļu attīstības plāna prezentēšanas plānošanas reģionos Satiksmes ministrija par to gatavos informatīvo ziņojumu izskatīšanai Ministru kabinetā.

Līdzīgi ar pašvaldībām iepriekš tika izdiskutēta Valsts galveno autoceļu ilgtermiņa attīstības stratēģija līdz 2040. gadam, kas valdībā jau ir apstiprināta. Tās īstenošana ir uzsākta ar pirmajiem darbiem, lai Rīgas apvedceļu pārbūvētu par četru joslu ātrgaitas autoceļu.

Informāciju sagatavoja: Satiksmes ministrija

20211029-1536-vidzeme-29102021-660.png

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Ziemellatvija.lv komanda.