Drīz 7. – 9. klašu skolēni latviešu valodu mācīsies ar datora palīdzību. Sadarbojoties ar citām skolām, Smiltenes ģimnāzija Latvijā koordinē un ievieš starptautisku Eiropas izglītības programmas “Socrates” projektu “Lingua”.
Drīz 7. – 9. klašu skolēni latviešu valodu mācīsies ar datora palīdzību.
Sadarbojoties ar citām skolām, Smiltenes ģimnāzija Latvijā koordinē un ievieš starptautisku Eiropas izglītības programmas “Socrates” projektu “Lingua”. Pedagogi izstrādā latviešu valodas mācības metodes, izmantojot informācijas tehnoloģiju iespējas.
Skolotāja redz nākamo auditoriju
“Šis projekts ir viens no īstajiem ceļiem, kā padarīt latviešu valodas stundas skolēniem tīkamākas,” secina Valkas ģimnāzijas direktore, latviešu valodas un literatūras skolotāja Lilita Kreicberga un cer uz labiem rezultātiem. Arī viņa pirms nedēļas divas dienas ilgā seminārā Valmierā kopā ar citiem projekta dalībniekiem, latviešu valodas un informātikas skolotājiem no daudzām Latvijas skolām, ģenerēja idejas elektroniskās vides vingrinājumiem latviešu valodā.
Smiltenes ģimnāzijas latviešu valodas un literatūras skolotāja Ilga Kušnere secina, ka projekta ieviešana skolās ir reāla.
“Šodien vienā klasē jau redzēju auditoriju, kas labprāt sēdēs pie datora un ar pastiprinātu interesi un aktivitāti apgūs latviešu valodu. Tie ir bērni, kuriem patīk datori, un bērni, kuri nevar mierīgi nosēdēt. Viņiem gribas visu laiku darboties. Pirkstu muskulatūras nodarbināšana rosina arī prāta darbību, un ,knibinoties ar datoru, skolēni sevi negribot piespiedīs domāt,” spriež I. Kušnere.
Skolēni jau zīmē datortēlus
I. Kušnere pieļauj, ka grūtāk ar e-vides vingrinājumiem sākumā varētu klāties tieši skolotājiem, jo topošā metode prasa attiecīgas zināšanas. “Nereti skolotājiem ir bail “iekāpt jaunos zābaciņos”. Taču bērniem, domāju, būs vieglāk. Viņi katrā ziņā būs ieguvēji,” cer I. Kušnere.
Smiltenes ģimnāzijas 6.d klases skolniece Krista Eglīte jau tagad domā, ka latviešu valodu ar datora palīdzību mācīties būs interesantāk nekā no grāmatām un kladēm. “Skolotāja klasē jau stāstīja, ka būs tā jāmācās. Mums uzdeva mājas darbu — uzzīmēt mūsdienīgu, pozitīvu, latvisku pasaku tēlu, kas datorā liks kopā sinonīmus,” stāsta Krista.
Latvijā par latviešu valodas vingrinājumiem e-vidē līdz šim vēl neviens nav īsti domājis, secina viena no projekta koordinatorēm Smiltenes ģimnāzijas direktores vietniece projektu darbā Velga Blaua. “Trūkst labu vingrinājumu latviešu valodā no 7. līdz 9. klasei darbam pie datora. Ir uzdevumi Latvijas izglītības informatizācijas sistēmas datu bāzē, taču tie neapmierina skolotājus,” stāsta V. Blaua.
Jātop vienam simtam uzdevumu
V. Blaua priecājas par seminārā uzklausītajām pedagogu idejām e-vides vingrinājumu veidošanai. “Idejas ir lieliskas. Ir sajūta, ka notikusi laba lieta, un esam trāpījuši mērķī,” domā projekta koordinatore.
Tagad projekta dalībnieki latviešu valodas skolotāji satiksies 30. aprīlī Smiltenes ģimnāzijā. Katrs piedāvās piecas vingrinājumu idejas un veidos tekstu krātuvi.
Divu gadu ilgais projekts noslēgsies 2006. gadā. Rezultātā Latvijā taps 100 e-vidē balstīti latviešu valodas apmācības uzdevumi no 7. līdz 9. klasei. Vispirms tos izmēģinās Smiltenes ģimnāzijā un citās projektā iesaistītajās skolās. Uzdevumus programmēs un savā serverī izvietos Igaunijas partneri. Pavisam projektu “Lingua” īsteno sešās valstīs: Vācijā, Itālijā, Spānijā, Polijā, Latvijā un Igaunijā.