“Septiņas mašīnas rindā nav Rīgas sastrēgumi. Var paciesties,” palsmanietis Arnis Čams labāk izvēlas Smiltenē gaidīt luksofora regulētajā automašīnu rindā, nevis līkumot pa mazajām, bedrainajām blakus ieliņām. Visi šoferi gan nav tik pacietīgi.
Galdnieku ielas iedzīvotāji novērojuši, ka pēc būvdarbu sākšanās Atmodas ielā automašīnu viņu ielā kļuvis vairāk, turklāt tās brauc interesanti, pēkšņi uzrodoties pulciņā. Vietējie cer, ka ilgi tā nebūs. “Tie šoferi, kuri vienreiz izbraukuši pa mūsu ielu, nez vai to gribēs atkārtot, jo pielijušās bedres paliek arvien lielākas,” ievērojis Galdnieku ielas iedzīvotājs Aldis Lapiņš. Apbraucamā ceļa nebūsKopš ceturtdienas Atmodas ielas posmā visu diennakti satiksmi regulē luksofors. Tas attiecas uz to tranzītielas posmu, kurā strādā uzņēmums SIA “8CBR”. Būvdarbu laikā satiksmei ir atvērta tikai viena brauktuves josla.Pašvaldība aicina autovadītājus paciesties un pagaidīt rindā, nevis apbraucamajam ceļam izmantot piegulošo Dakteru un Galdnieku ielu. To segums ir sliktā stāvoklī, bedru izrobots, un vēl intensīvāka satiksme situāciju padarītu ļaunāku. Šā iemesla dēļ pašvaldība darbu veicējam nav izvirzījusi prasību transportlīdzekļus novirzīt pa citu maršrutu.“Atmodas ielā darbi pagaidām ir tādi, kas ļauj celtniekiem tos organizēt bez apbraucamā ceļa,” skaidro Smiltenes novada domes tehniskais direktors Uldis Rudzītis.Dakteru ielas iedzīvotāja Inga Vīvuliņa secina, ka acīmredzot ir jāpārkārto dienas režīms un rītos no mājām jāizbrauc ātrāk, kamēr vēl vecāki neved bērnus uz skolu, jo tad veidojas sastrēgumi.“Atmodas ielā uz priekšu tikām tikai ar otro luksoforu. Kamēr stāvējām, četras mašīnas jau nogriezās uz Blaumaņa ielu. Taču šaubos, vai tā var ietaupīt laiku, jo pie katras peļķes un bedres jābremzē,” saka I. Vīvuliņa.Raiņa ielu slēgs satiksmei“Ziemeļlatvija” jau rakstīja, ka Smiltenē sākusies Atmodas un Raiņa ielas vērienīga rekonstrukcija, ko līdzfinansē Eiropas Savienības Reģionālās attīstības fonds (ERAF). Sakārtotas tiks arī daudzas piegulošās ielas. Objektos strādā SIA “8CBR”.Uzņēmuma projektu vadītājs Mintauts Lukaševics informē, ka Atmodas ielā šonedēļ strādnieki demontē asfaltbetona un šķembu segu un izstrādā ierakumus. Līdzīgi darbi ir Raiņa ielā netālu no krustojuma ar Audēju ielu.Raiņa ielas posmu, kurā notiek būvdarbi, iespējams jau šomēnes slēgs ceļu satiksmei. Izbraukt uz Raiņa ielas nevarēs arī no piegulošajām mazajām ielām, jo tās beigsies ar strupceļu. “Darba apstākļi rāda, ka sadzīvot mūsu tehnikai un garām braucošajām automašīnām ir apgrūtinoši, jo brauktuve ir salīdzinoši šaura,” secina M. Lukaševics.Raiņa ielā, salīdzinot ar Atmodas ielu, ir mazāka satiksmes intensitāte, un notiks apjomīgāki darbi saistībā ar komunikāciju izbūvi. Neērtības būvdarbu laikā nāksies paciest arī Raiņa ielas iedzīvotājiem, taču celtnieki centīsies viņiem nodrošināt piekļuvi līdz mājām.Izraktais pieder pilsētaiRaiņa un Atmodas ielā demontēto asfaltu un šķembas “8CBR” strādnieki krauj laukumā Pilskalna ielas malā, bet grāvjos izrakto melnzemi – pie Audēju ielas.U. Rudzītis skaidro, ka šie demontāžā atgūtie materiāli ir novada domes īpašums un tos izlietos pilsētas labiekārtošanā, piemēram, pastiprinās un pēc tam ar greideri izlīdzinās Galdnieku ielas segumu un aizbērs bedres. “Pie kaudzēm nevajag ķerties iedzīvotājiem un vest uz savām mājām, kā reiz jau notika ar Raiņa ielas veco bruģakmeni,” atgādina U. Rudzītis.Pēc tam, kad tiks rekonstruēta Atmodas un Raiņa iela un tām piegulošās mazās ielas, tajās vismaz piecus gadus nedrīkstēs veikt rakšanas darbus un uzlauzt asfaltu. Šī ERAF kā projekta līdzfinansētāja prasība sasniegto rezultātu uzturēšanai attiecas uz visiem – iedzīvotājiem, uzņēmumiem, valsts un pašvaldības iestādēm.