«Paldies! Koncerts bija jauks.» «Lūdzu, lūdzu. Bija jau grūti.» (No SMS sarakstes starp vecākiem un bērniem Dziesmu svētkos).
“Paldies! Koncerts bija jauks.” “Lūdzu, lūdzu. Bija jau grūti.” (No SMS sarakstes starp vecākiem un bērniem Dziesmu svētkos).
Tikai paši dalībnieki zina, cik smags darba laiks bija Rīgā pavadītā nedēļa IX Latvijas skolu jaunatnes Dziesmu un deju svētkos. Sarunās atklājas, ka tās viņiem nebūt nebija izklaides un izpriecu pilnas dienas — it īpaši dejotājiem, kuriem nācās izturēt lielu fizisko slodzi. Brokastis, mēģinājums, pusdienas, mēģinājums, vakariņas, nogurums. Cenšanās pieradināt vēderu pie mājas apstākļos neierastas ēdienkartes. Vairāki koncerti. Traumas. Bet vēl pirms tam visa mācību gada garumā — nodarbībās vienas un tās pašas dejas, vienas un tās pašas dziesmas.
Svētku fanfaras izskanējušas. Uzvarētāju prieka asaras uz brīdi aizskalojušas mēģinājumu sviedrus. Un tie, kuri vēl neatskārta, uzzinājuši, cik talantīgi skolēni un pedagogi ir Valkas rajonā. Septiņi rajona kolektīvi konkursu finālā — un visi ir laureāti.
Noslēguma koncertā Mežaparka estrādē it īpaši liels saviļņojuma, prieka un lepnuma brīdis bija smilteniešiem un citiem ļaudīm, kuri novērtē Smiltenes Tautas deju ansambļa “Ieviņa” dejotprasmi — kolektīva mākslinieciskās vadītājas un horeogrāfes Ievas Adāvičas talanta un darba rezultātu. Vislabākais tautas deju kolektīvs, kurš ieguvis Dziesmu un deju svētku Lielo balvu, ir tepat mūsu vidū — TDA “Ieviņa” II sastāvs. Savukārt fināla konkursa uzvarētāju vidū — abi “Ieviņas” sastāvi un “Ieviņas” studija.
Šie panākumi ir izcils un likumsakarīgs I. Adāvičas deju skolas rezultāts, kura vērtību vislabāk atklāj statistika. Lielkoncertu “Ritums” izdejoja 721 kolektīvs. Tikai 29 kolektīvus žūrija izvirzīja uz fināla konkursu. Un “Ieviņa” ir šo vislabāko spicē.
Kolektīva panākumi apliecina arī kādu likumsakarību. Lai gūtu sasniegumus radošajās jomās, ļoti liela nozīme ir kolektīva vadītāja talantam, personībai un darbaspējām. Cilvēks, kurš mākslas dēļ nežēlo sevi un arī no citiem prasa dzelžainu disciplīnu un maksimālu atdevi, aizrauj sev līdzi pretī virsotnei arī savus audzēkņus.