Sadarbojoties ar citām skolām, Smiltenes ģimnāzija Latvijā koordinē un ievieš projektu “e-vides vingrinājumi latviešu valodas standarta atbalstam”.
Sadarbojoties ar citām skolām, Smiltenes ģimnāzija Latvijā koordinē un ievieš projektu “e-vides vingrinājumi latviešu valodas standarta atbalstam”.
Jau šoruden pēc projektā izstrādātajiem uzdevumiem mācīsies 7. – 9. klašu audzēkņi tajās Latvijas skolās, kuras iesaistījušās projektā. Valkas rajonā tās ir Smiltenes ģimnāzija, Valkas ģimnāzija, Trikātas pamatskola un Blomes pamatskola, informē projekta koordinatore Latvijā, Smiltenes ģimnāzijas pedagoģe Inga Savicka.
Par starptautiskajā projektā līdz šim paveikto I. Savicka un Smiltenes ģimnāzijas latviešu valodas skolotāja Ilga Kušnere šovasar atskaitījās sadarbības partneru sanāksmē, kas notika Itālijas galvaspilsētā Romā.
Projekta darbības pirmajā pusgadā Smiltenes ģimnāzijas pedagogi no projekta dalībvalstīm apkopojuši un datu bāzē noglabājuši vingrinājumu idejas, bet uzdevumu sagataves programmēs igauņi.
“Projektā paredzēts izveidot 100 interaktīvus uzdevumus latviešu valodā, lai pedagogi skolēniem mācību vielu varētu pasniegt interesantāk un atraktīvāk un radītu lielāku interesi par savu mācību priekšmetu,” skaidro I. Savicka. Jau rudenī skolēni varēs pārbaudīt zināšanas, pildot jaunos vingrinājumus elektroniskā vidē. Viņiem rīkos sacensības. Labākie saņems balvas.
I. Kušnere priecājas, ka latviešu valodas skolotāji vingrinājumu ideju ģenerēšanā apliecinājuši nestandarta domāšanu. Turklāt daudzi no viņiem “jau skatās solīti uz priekšu”. “Bērni no tā iegūs, jo mācību vielas pasniegšana būs saistīta ar reālām dzīves situācijām. Ja skolēns redz, ka valoda ņemta no kāda populāra žurnāla un tēma ir interesanta, tad viņš uz to skatās citādāk,” spriež I. Kušnere.
Sanāksmē Itālijā viņa ieguvusi labas idejas un atskārsmi, ka šobrīd latviešu valodā ieviešamais jaunais standarts jau ir pasaules prakse. Tajā akcentēta valodas praktiskā lietošana, proti, tas, kā valoda funkcionē reālās dzīves situācijās. “Likumi nemainās, bet mainās pieeja, kā valodu bērniem mācīt. Ja to dara ar datora palīdzību, tas ir labs bonuss, lai skolēni apgūtu dzimto valodu,” domā skolotāja.
Jau minētajā projektā par e-vides vingrinājumiem kopā ar Smiltenes ģimnāziju piedalās arī Hamburgas tautskola Vācijā, privāta valodu apmācības kompānija “Didagroup” no Itālijas, šā uzņēmuma meitas uzņēmums “Didacom” Spānijā, Belostokas 2. privātā ģimnāzija no Polijas, jauniešu karjeras centrs no Lietuvas un organizācija “Miksike” no Igaunijas.
Nākamā projekta sanāksme šogad notiks oktobrī konferences “LATste” ietvaros Smiltenē.
Smiltenes ģimnāzijas pārstāves I. Savicka un I. Kušnere priecājas par izdevību, pateicoties līdzdalībai projektā, pirmo reizi savā mūžā redzēt Romu, kurā ik uz soļa ir kāds vēstures piemineklis. “Tikai tad, kad atbraucu mājās, sapratu, kur īsti esmu bijusi. Daba, monumentālās celtnes — Kolizejs, Vatikāns, Siksta kapela un citas —, tas viss bija fantastiski,” priecājas I. Kušnere. Viņu sajūsminājis Eņģeļu tilts pie Svētā Pētera bazilikas, kurā pāvests lasa dievkalpojumus. Gar visu tiltu ir eņģeļu statujas.
Smiltenietes tūristu pārpilno Romu aplūkoja pašas, ar karti rokā staigājot gan kājām, gan braucot ar metro. “Jauki skatīties to, par ko kādreiz ir lasīts, dzirdēts vai mācīts,” secina I. Savicka.