Tepera trasē notiks Latvijas autokrosa čempionāta piektais posms. Septiņu sacīkšu sezonā šo var saukt par pirmo lielo finālu pēdējo posmu trijotnē, jo cīņa par čempiontituliem kļūst nopietnāka kā jebkad agrāk.
Tepera trasē notiks Latvijas autokrosa čempionāta piektais posms. Septiņu sacīkšu sezonā šo var saukt par pirmo lielo finālu pēdējo posmu trijotnē, jo cīņa par čempiontituliem kļūst nopietnāka kā jebkad agrāk.
Protams, 20 punktu par uzvaru ir gan pirmajā posmā, gan pēdējā sezonas sacīkstē, tāpēc būtībā neviens no posmiem nav svarīgāks par kādu citu. Taču nozīme ir psiholoģiska – jo sezona tuvāk beigām, jo sportistu vēlme dzīties pēc katra punkta kļūst arvien alkatīgāka. Tātad Smiltenē visi sabrauks ļoti izslāpuši!
1600: Vērmanis juniors jau gatavojas?
1600 klasē situācija čempionātā šķiet visskaidrākā. Visus pirmos četrus posmus uzvarējis Stingers komandas līderis valmierietis Oļģerts Vērmanis juniors. Gada simtprocentīgo rezultātu gan sapostīja vizīte uz Bauskas rallijkrosu – šī bija pirmā sacensība, kuru Vērmanis neuzvarēja. Viņu no cīņas priekšbraucienā izslēdza Ulvis Bujāns, trāpot Oļģerta mašīnā.
Teorētiski Vērmanis juniors var kļūt par čempionu jau Smiltenē, taču tam nepieciešama ne tikai piektā uzvara, bet arī galvenā konkurenta Roberta Tildmākera pamatīga neveiksme. It kā valmierietim uzvaru ir daudz, taču niecīgā punktu starpība starp pirmo un otro vietu nav ļāvusi atrauties tik pārliecinoši. Tildmākers četros posmos trīsreiz bijis otrais, reizi – trešais. Stabilitāte saglabā viņa cerības uz titulu. Abi arī galvenie favorīti pirms Smiltenes posma.
Kurš būs trešais? Liekas, reālākais pretendents ir Jānis Nagla, kurš bija ļoti spēcīgs Bauskas rallijkrosā, gūstot otro vietu. Vēl uz pjedestālu varētu pretendēt Mareks Tauriņš, Kārlis Krieviņš, Edgars Galvanovskis un, kas pavisam reāli, arī valcēnietis Māris Stalis. “TSC Auto” braucējs savu pirmo pjedestālu sasniedza iepriekšējā posmā Bauskā, tūlīt pēc fināla saistībā ar svētkiem šķiroties no matiem.
2000 Super: Dambim jāuzvar
2000 Super klasē kopvērtējuma līderis ir Kaspars Dambis. Viņam vislabāk izdevies pārdzīvot šīs klases finālu haosus, kuri valdījuši visos četros posmos. Taču, ja Dambis vēlas izcīnīt savu pirmo čempiontitulu, Kasparam steidzami jāsāk uzvarēt, jo konkurenti var izrādīties spēcīgāki. Titula zaudējums šosezon Dambim būtu sāpīgs, jo divos posmos uzvaras izsprukušas no rokām braukšanas neveiksmju dēļ – gan Brenguļos, gan Bauskā piedzīvotas izslīdēšanas, atrodoties līderpozīcijā.
Smiltenē bīstamākie varētu būt mājinieks Raimonds Tiltiņš un cēsnieks Ulvis Bujāns. Taču, tā kā šī klase nav prognozējama, favorītu vidū jāmin gan vicelīderis Ainārs Kenigsbergs, gan čempions un iepriekšējā posma uzvarētājs Juris Kuļikovskis, gan Kristaps Kasparovičs, gan vairāki citi.
Jācer, ka ikgadējā sezonas vidus krīze būs pārgājusi Raimonda Tiltiņa tehnikai – pēc uzvaras pirmajā posmā Smiltenē Raimonds nav ticis augstāk par astoto vietu. Turklāt pirms pāris nedēļām autotrekā tika nokauts ļoti spēcīgais mašīnas motors. Savās mājās taču jāpaveicas!
Open: ātrums pret izturību
Open klasē valda trīs ļoti spēcīgi braucēji – Žilvins Reiss, Raimonds Jerāns un Rolands Jaunzems, kuri ir gatavi uzvarēt katrā sacīkstē. Taču viņu mīnuss – mašīnas pievīlušas katru vismaz reizi, Jaunzemu pat divreiz atstājot bez punktiem. Tātad arī Smiltenē uzvarēs tas, kuram izdosies izvairīties no lūstošiem motoriem un ātrumkārbām. Ja visi iztur, favorītu ir grūti nosaukt. Uzvarēt var katrs.
Interesanti, ka punktus tomēr visvairāk savācis Valkas braucējs Eduards Iesalnieks, taču viņš kļūs par upuri punktu skaitīšanas sistēmai – sliktāko posmu atmetot viņš reāli nav līderis. Taču apsveicama ir viņa stabilitāte.
Komandas: lielais trijnieks
Latvijas komandu čempionātā valda lielais trijnieks. Pašlaik līdere ir “TSC Auto” (pārmaiņus Māris Stalis, Jānis Spīķis, Rolands Jaunzems, Eduards Iesalnieks, Roberts Tildmākers, Raimonds Tiltiņš) – 153 punkti. Seko “Stingers” (Oļģerts Vērmanis juniors, Normunds Skribis, Māris Pinkulis) – 142 punkti. Trešajā vietā “Kuļikovski