“Garšīgi!” klasesbiedri uzteic Ulda sakulto putukrējumu un Elīnas un Kristapa pagatavotos salātus un kopā ar viņiem iztukšo ēdienu bļodas.
“Garšīgi!” klasesbiedri uzteic Ulda sakulto putukrējumu un Elīnas un Kristapa pagatavotos salātus un kopā ar viņiem iztukšo ēdienu bļodas.
Tāds ir arī klases uzdevums profesiju trasē: vieni demonstrē konditora, citi – pavāra prasmes, bet pārējie izēd pagatavoto un nomazgā traukus. Papildu tam modele (noteikti – zēns) uzvelk augstpapēžu kurpes un soļo pa tievu dēli.
Tas ir tikai viens no etapiem. Vēl klašu kolektīvus gaida citi uzdevumi, kurus pildot, pusaudži iejutīsies dažādu profesiju “ādās” un veiks kādu no darbiem, ko ikdienā dara arī žurnālists, fotoreportieris, autoremontatslēdznieks, bankas darbinieks, mediķis, sekretāre, dārznieks, cirka mākslinieks, žonglieris, drēbnieks, ceļu strādnieks un galdnieks. Ne gluži nopietni to darot, jo uzdevumiem klāt ir humora deva. Piemēram, sekretārei jāprot ne vien vairākas svešvalodas, bet arī jāaiznes šefam glāze ūdens, to neizlejot. Savukārt dārzniekam jāmāk nopīt vainadziņš.
Tādu netradicionālu ieskatu profesijās Smiltenes ģimnāzijas 7. un 8. klašu skolēniem otrdien sarūpēja Alda Miķe, skolas direktores vietniece audzināšanas darbā 7. – 9. klasēm, Inga Savicka, ģimnāzijā īstenotā projekta “Meklē un atrodi!” vadītāja, un viņu palīgi.
Profesiju trase ir viens no pasākumiem Eiropas Sociālā fonda līdzfinansētajā projektā “Meklē un atrodi!”, skaidro I. Savicka. Vēl šā mācību gada laikā katrai klasei tika apmaksāta viena ekskursija uz kādu no uzņēmumiem, lai iepazītu tā darbinieku profesijas. Par tur redzēto skolēni stāstīja trases pēdējā etapā.
“Interesanti. Varēja izmēģināt profesijas. Varēja pat būt garāka,” otrdien izieto trasi vērtē Egita Podniece un Madara Šabanova no 8.d. Labs esot bijis pavārs (“ņēmās, kūla un ilgi nevarēja putukrējumu sakult”) un klauns, kurš leca ar sasietām kājām.
“Visas profesijas bija interesantas un visas patika, bet neviena no tām nav tāda, kuru es gribētu mācīties,” atzīst Justīne Āboliņa no 8.c. Viņu interesē ar dabas pētīšanu saistīta specialitāte.