Ierasts, ka ar pavasara atnākšanu Valkā sākas ielu lāpīšana jeb, kā to pareizi sauc speciālisti, ceļa virsmas apstrāde.
Ierasts, ka ar pavasara atnākšanu Valkā sākas ielu lāpīšana jeb, kā to pareizi sauc speciālisti, ceļa virsmas apstrāde. Kāds šoferis “Ziemeļlatvijai” lūdza noskaidrot, ar kādiem diegiem lāpa ceļus, ja pēc neilga laika salāpītajās vietās atkal parādās bedres.
To, ka šoferim ir taisnība, pārliecinājās arī “Ziemeļlatvijas” žurnāliste. Aprīļa beigās Valsts akciju sabiedrības “Latvijas valsts autoceļi” Smiltenes ceļu rajona Valkas iecirkņa brigāde virsmas apstrādi veica Vienības gatvē – ceļa posmā pie stadiona. Diemžēl atkal parādījušās vismaz desmit jaunas bedres. Valkas pilsētas domes izpilddirektors Valdis Rogainis atzīst, ka šai problēmai ir divas puses: ceļiniekiem varētu iebilst par darba organizāciju un kvalitāti, bet nav konkurences un iespēja izvēlēties darba veicējus, jo uz pilsētas domes izsludinātajiem konkursiem piesakās vienas un tās pašas organizācijas. Darba pasūtītājiem, šajā gadījumā Valkas domei, nav lielas izvēles. Kā atzina V. Rogainis, darbs ir jādod vietējām organizācijām. Diemžēl Valkas ielās strādā tikai viena brigāde, tāpēc arī temps esot tik lēns.
“Veicot ceļa virsmas apstrādi, bedrēs ieber šķembas, sajauktas ar karstu bitumenu,” skaidro V. Rogainis. Plānots, ka līdz mēneša beigām jāsaremontē Beverīnas iela, Domes bulvāris, Tālavas iela, Rīgas iela līdz Latvijas – Igaunijas robežpārejai. Remontdarbus finansē pilsētas dome no Ceļa fonda līdzekļiem. Pēc ceļa virsmu apstrādes pilsētas centrā notiks vairāku pārrakumu un dažu ielu posmu asfaltēšana. Pārrakumi radās pēc tam, kad Eiropas Savienības projekta ietvaros notika pilsētas ūdenssaimniecības sakārtošana.
V. Rogainis atzīst, ka pilsētā vēl ir daudz ielu, piemēram, Tālavas ielas posms līdz Meliorācijas rajonam, Varoņu iela, kuras kvalitāti būtiski ietekmēja šīs ziemas laika apstākļi, Tirgus iela, kura būtu jāasfaltē. Iespēju robežās tas tiks arī darīts.
Valcēnietis Guntars Plīkšis uzskata, ka pilsētas domei vēl vairāk jāvelta spēki un finanses ielu sakārtošanas darbos.
“Ielu stāvoklis ir katastrofāls. Nebrīnos, ka, iebraucot neskaitāmās bedrēs, mašīna ir salauzta. Briesmīga kvalitāte ir ceļa posmam no poliklīnikas līdz Varoņu ielai, Smilšu, Zemgales un Blaumaņa ielā,” uzskata G. Plīkšis.
“Ziemeļlatvija” jau rakstīja, ka paralēli bedrīšu lāpīšanai notiek arī Rīgas ielas un E. Dārziņa ielas posma rekonstrukcijas darbi. Tos veic akciju sabiedrība “8 CBR”.