Abonē e-avīzi "Ziemeļlatvija"!
Abonēt

Reklāma

Viedpulksteņi: modernie “uzraugi” mūsdienu cilvēkam

Pirmie viedpulksteņi parādījās jau pirms vairāk kā desmit gadiem, turklāt Latvijā to popularitāte tikai turpina pieaugt. Kā liecina pērn veiktās Huawei aptaujas dati*, šobrīd mūsmājās tos lieto teju 45 % iedzīvotāju, ierindojoties trešajā vietā starp Baltijas valstīm. Lai gan viedpulksteņi nav ieguvuši vēl pārliecinošu popularitāti, tiem ir dažādas priekšrocības, ko tie sniedz, savienojot modi un funkcionalitāti, un kļūstot par sabiedroto dinamiskajā dzīves ritmā.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Iespēja sekot līdzi saviem ikdienas paradumiem

Pērn Huawei veiktajā aptaujā**, pētot Eiropas iedzīvotāju izpratni par veselību un paradumiem, tika noskaidrots, ka vairāk nekā 66 % respondentu galvenais viedpulksteņa iegādes iemesls bija tieši to veselības un sporta aktivitāšu monitorings. Kas nebūt nav arī pārsteigums, jo, ja lūkojam plašāk, tad regulārie viedpulksteņu lietotāji izrāda lielāku interesi un apmierinātību ar savu vispārējo fizisko un emocionālo labsajūtu.

Šo gadu laikā viedpulksteņi ir piedzīvojuši lielu atspērienu savā attīstībā. Tie spēj sekot līdzi fiziskajām aktivitātēm, monitorē sirdsdarbību un analizē miega paradumus, turklāt jaunāko Huawei viedpulksteņu sērijas ierīcēs iekļauts arī jauns elpošanas analīzes algoritms, ādas temperatūras mērītājs un citi rādītāji, kas palīdz izsekot savai ikdienas labsajūtai. Jo īpaši vērtīgi ikdienas sabiedrotais kalpo, lai ne tikai atgādinātu parūpētes par sevi dienas gaitā, bet arī izvirzītu sev jaunus mērķus, piemēram, pārspēt savus soļu rekordus vai parūpēties par nepieciešamo ūdens daudzuma uzņemšanu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

“Tāpat veiktajā Huawei veselības aptaujā tika atklāts, ka vairāk nekā 50 % Eiropas iedzīvotāju nav apmierināti ar savu fizisko veselību, taču 88 % viedpulksteņu lietotāju piekrīt, ka, izmantojot viedierīces veselības monitoringa funkcijas, ir uzlabojusies viņu vispārējā fiziskā veselība.** Tāpēc, nenoliedzami, lietotāji ir tikai ieguvēji, jo no iegūtās informācijas ir ne tikai iespēja sekot līdzi savam vispārējās veselības stāvoklim, bet arī pat identificēt potenciālas veselības problēmas gan saistībā ar sirdsdarbību, gan plaušu veselību, lai ierīču lietotāji varētu savlaicīgi veikt profilaktiskas darbības,” stāsta Huawei produktu apmācību vadītājs Mikus Tillers.

Ceļā uz brīvām rokām no telefona

Cilvēki ir pieraduši būt konstanti sasniedzamiem un klātesošiem darbā un privātajā dzīvē iekš digitālās vides. Taču tas dažkārt nāk komplektā ar “aizņemtām rokām”, pieaugošo atkarību no telefoniem un pat ar regulāru uztraukumu palaist garām svarīgus paziņojums. Neskaitot viedpulksteņa veselības monitoringa rīkus, tas lieti noder arī laika plānošanai, mūzikas atskaņošanai, atrašanās vietas un maršruta uzzināšanai, kā arī sniedz iespēju saņemt un reaģēt gan uz īsziņām, gan ienākošajiem zvaniem. Tā ir iespēja samazināt nepieciešamību nepārtraukti pārbaudīt tālruni – viedpulkstenis nodrošina lietotāju ar visu nepieciešamo informāciju, atrodoties kustībā.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

No parasta laikrāža par stila apliecinājumu

Lai gan primāri viedpulksteņi tiek izvēlēti pēc to funkcionalitātes un atbilstības lietotāja dzīvesstilam, nebūt mazsvarīga viedpulksteņu priekšrocība ir to dizains, kas apmierina dažādas stila vajadzības un papildina koptēlu, kalpojot kā stila identitātes zīme. “Mūsdienās viedpulksteņi tiek piedāvāti dažādās formās, izmēros un materiālos, radot kā izsmalcinātu un elegantu tēlu, tā pavisam minimālistisku un sportisku. Lietotājam ir iespēja radoši izpausties un pielāgot pulksteņa ciparnīcas savai gaumei, tāpat arī mainīt siksniņas, pieskaņojot tos dažādiem dzīves notikumiem,” stāsta eksperts.

*Huawei pētījumu par lietotāju paradumiem Latvijā veica uzņēmums Mindshare, izmantojot tiešsaistes aptaujas rīku MindScan. Tika aptaujāti 500 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 65 gadiem. Aptauja veikta 2023. gada novembrī.

**Pētījumu pēc Huawei pasūtījuma veica tirgus izpētes un konsultāciju aģentūra Ipsos. Ipsos aptaujāja vairāk nekā 8000 pieaugušo Eiropas iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 64 gadiem astoņās valstīs: Bulgārijā, Vācijā, Itālijā, Polijā, Rumānijā, Spānijā, Turcijā un Apvienotajā Karalistē. Aptauja veikta 2023. gada rudenī.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Ziemellatvija.lv komanda.