Pašlaik Valkas pilsētas teritorijā notiek vērienīgi Zemgales ielas pārbūves darbi posmā no Rīgas ielas līdz Raiņa ielai, kā arī vairāku gājēju ietvju rekonstrukcija. Tas iedzīvotājiem, īpaši tiem, kas dzīvo privātmājās Zemgales ielas abās pusēs, rada zināmas neērtības. Remontdarbi ietekmējuši arī ceļu satiksmes kustību, jo Zemgales iela ir sākums tranzītceļam. To pārsvarā izmanto fūres.
Novada pašvaldības izpilddirektors Ainārs Zābers informē, ka autotransporta kustība šajā ielas posmā, sākot no rotācijas apļa līdz Raiņa ielai, ir saglabājusies un ir atļauta tikai pa ielas labo pusi. Ceļu satiksme tiek regulēta ar luksoforiem. A. Zābers piekrīt, ka šo tranzītielu izmanto smagais kravas transports. Ja luksoforā deg sarkanais signāls, smagās automašīnas, izbraucot rotācijas apli, stāv un gaida atļauju ceļa turpināšanai.
“Ja rindā stāv divas fūres, tas satiksmi bremzē. Pagaidām vēl gan neviens nav cēlis iebildumus par situāciju, kas veidojas pie Rīgas ielas rotācijas apļa. Pirms būvniecības objektu pašvaldība nodod būvniekam – šajā gadījumā SIA “ACBR” no Rēzeknes. Būvnieki ir atbildīgi arī par satiksmes organizāciju. Pirms tam pašvaldība kopā ar būvnieku veic foto fiksāciju – ir uzņemtas vairāk nekā simts fotogrāfijas un videomateriāls, jo Zemgales iela ir ļoti apbūvēta ar privātmājām. Tas tiek darīts ar nolūku, lai izvairītos no strīdiem gadījumā, ja būvniecības rezultātā mājās ir radušās plaisas vai citi bojājumi. Privātmājas atrodas salīdzinoši tuvu ielai. Mums ir pieredze, jo, izbūvējot kopīgo Valkas un Valgas centru, Raiņa ielas 2. mājas iedzīvotāji uzskatīja, ka būvniecības rezultātā ēkai bija radušās plaisas, bet pirms tam bija fiksēts, ka plaisas jau bija. No pieredzes jāmācās,” uzskata A. Zābers. Viņš atklāj, ka ir saņēmis vairākus telefona zvanus no Zemgales ielas iedzīvotājiem, kuri cēluši iebildumus par traucējošajiem putekļiem. A. Zābers nenoliedz, ka būvniecības procesa gaitā tas tā varētu būt, bet vairākkārt ir nolijis lietus un tas ir mazinājis putekļu intensitāti. Būvniekiem ir jānodrošina, lai iedzīvotāji piekļūtu savām mājām.
“Domājams, ka būvnieka savstarpējai komunikācijai ar iedzīvotājiem problēmu nevajadzētu būt. Mūs vairāk uztrauc satiksmes kustība remontdarbu laikā,” ir atklāta pašvaldības amatpersona.
Zemgales ielas būvniecība izmaksās 903 547 eiro. Pamata finansējums ir no valsts budžeta līdzekļiem, bet pašvaldības līdzfinansējums ir 30 procentu apmērā. Plānots, ka būvniecība jāpabeidz līdz nākamā gada 30. jūnijam. Pēc A. Zābera teiktā, būvnieki ir apņēmības pilni paveikt vairāk, nekā tas plānots pēc laika grafika, jo ziemas periodā, kad darbi tiek pārtraukti, būvniekam ceļš tāpat ir jāuztur. Zemgales ielas remonta laikā atjaunos ceļa segumu un grāvjus, visā ielas garumā izbūvēs vienu gājēju ietvi un ielas apgaismojumu, ierīkos jaunu lietus kanalizāciju.
“Būvniekam jābūt ļoti uzmanīgam un piesardzīgam, jo Zemgales ielu šķērso svarīgi kabeļi, tostarp arī optiskais kabelis un citi sakaru kabeļi,” norāda izpilddirektors.
Pašlaik daudzviet pilsētas teritorijā norit ietvju remonti. A. Zābers stāsta, ka līdz oktobra beigām plānots pabeigt gājēju ietves posma atjaunošanu, sākot no Rīgas ielas 27 līdz dzelzceļa sliedēm. Arī šajā objektā darbus veic ceļu būves uzņēmums “ACBR”.
A. Zābers stāsta, ka plānots uzsākt un pabeigt gājēju ietves atjaunošanas darbus Sēlijas ielā, sākot no Rīgas ielas līdz Sēlijas ielas tiltam. Šo darbu veikšanai līdz oktobra beigām pašvaldība noslēgusi līgumu ar SIA “TurTas”. Līdz oktobra beigām iecerēts pabeigt arī atjaunošanas darbus Varoņu ielas posmā no Lauktehnikas līdz Zāģezeram. Šajā objektā strādā SIA “Vianova”.
Reklāma