Ja jums zvana no nepazīstama numura un sāk iztaujāt par jūsu īpašumiem un mantu, nekavējoties pārtrauciet sarunu un nekādā gadījumā neizpaudiet informāciju, brīdina Valsts policija.
Par šādiem zvaniem citus cilvēkus vēlas brīdināt kāda smilteniete, kura 17. februārī pēc pulksten 17 saņēma zvanu no numura 27260502.
Kad viņa atbildējusi, priekšā stādījusies kāda firma ar ārzemju nosaukumu (to sieviete neatceras) un informējusi, ka veic telefonisku aptauju.
“Noprasīju, par kādu jautājumu, atbilde bija – par mājsaimniecību. Man sāka vaicāt, kādi pēdējā mēnesī bijuši mani ienākumi, cik man ir īpašumu – mājas, dzīvokļi un tamlīdzīgi, kādas mājās ir elektroiekārtas, piemēram, vai ir dators, plazmas vai parastais televizors, mūzikas centrs un kādas markas. Tika sauktas tikai tādas mantas, kam ir vērtība. Beigās, kad man sāka prasīt par ienākumiem, iebildu, ka to jau nedrīkst vaicāt nevienam. Tad sākās minstināšanās, – “nu jā, ja negribat, varat neatbildēt uz šo jautājumu. Man tas viss šķita aizdomīgi, tāpēc noliku klausuli,” stāsta sieviete.
Numuru, no kura viņai zvanīts, sieviete piefiksēja un nosūtīja “Ziemeļlatvijai”. To, kas tas par uzņēmumu un kādos nolūkos tiek zvanīts cilvēkiem un uzdoti šādi jautājumi, noskaidrot neizdevās. Piezvanot uz numuru 27260502, atskanēja balss ieraksts, ka šī ir izejošā līnija un uz šo numuru nav iespējams atzvanīt. Ierakstot norādīto numuru “Google” meklētājā, internetā parādās ieraksts, ka cilvēkiem no šī numura zvanīts jau 2020. gada decembrī, piemēram, vienam abonentam pat vairākas reizes, un atzvanīt nav iespējams.
Kā rīkoties situācijā, kad zvana svešs numurs un tiek uzdoti jautājumi par ienākumiem, īpašumiem un tamlīdzīgi, “Ziemeļlatvija” komentāru lūdza Valsts policijas Valkas iecirkņa Kriminālpolicijas nodaļas priekšniekam Vilnim Būcem.
“Nevienam nav tiesību prasīt, kas jums pieder, kāds ir jūsu internetbankas vai norēķinu kartes numurs un PIN kodi, un uzdot jautājumus, kas skar jūsu privāto dzīvi. Ja telefona sarunā kāds uzdod tādus jautājumus, nav jāatbild, bet ir jāpārtrauc saruna un jānoliek klausule,” uzsver Vilnis Būce.
“Neviens jau nevar identificēt, kas ir tālruņa klausules otrā galā. Tur var būt apakšā jebkas. Vislabāk vispār izvairīties no atbildēšanas uz svešiem telefona numuriem. Cilvēks, atbildot uz jautājumiem, var kļūt runīgs un pat nepiefiksēt, ka ir jau nosaucis savu bankas norēķinu kartes numuru un vēl PIN kodu piedevām,” brīdina Vilnis Būce.
Reklāma