Strauji tuvojas jaunais mācību gads, un, lai labāk izprastu Latvijas iedzīvotāju paradumus skolas preču iegādei, “Maxima Latvija” veica ikgadēju aptauju*. Šogad īpaši izceļas iedzīvotāju vēlme iegādāties preces par zemu cenu (85 %), mazāku nozīmi piešķirot laicīgi iegādātām precēm (34 %). TOP 3 nepieciešamie produkti iedzīvotāju iepirkumu sarakstā šogad ir kancelejas preces (93 %), apavi (77 %), sporta tērpi (70 %), taču neparastākās preces, kuras cilvēkiem nācies iegādāties priekš skolas, ir finiera dēļi, grilam paredzētās ogles, kabači, kā arī kukurūzas milti.
“Gatavojoties jaunajam mācību gadam, iedzīvotājiem ir nepieciešams daudz vairāk nekā tikai kancelejas preces un apģērbs – to redzam savos datos, kā arī to apliecina aptaujas dati – tam piekrīt 94 % respondentu. Šī iemesla dēļ piedāvājam ļoti plašu skolai un ikdienai nepieciešamo preču sortimentu – sākot ar kancelejas precēm, turpinot ar mākslas precēm, apaviem, apģērbiem, skolas somām, pusdienu kastītēm un citām ikdienai nepieciešamajām lietām. Tāpat būtisks faktors lēmuma pieņemšanā ir cenai – 85 % iedzīvotāju izvēlas preces pēc zemākās cenas principa, tāpēc arī plānojot šī gada skolas preču sortimentu, esam īpašu uzmanību pievērsuši zemai cenai, vienlaikus domājot arī par kvalitātes aspektu,” stāsta Edvīns Lakstīgala, “Maxima Latvija” kategoriju vadības un iepirkumu direktors.
Lai sagatavotos skolas sākumam, vairums respondentu plāno tērēt līdz 70 eiro (ap 40 %), kam seko iedzīvotāju daļa, kas plānot atvēlēt skolas lietām vairāk nekā 100 eiro (35 %). Kancelejas preces, mugursomas un penāļi vēljoprojām ir nepieciešamākās preces skolai – iedzīvotāju galvenie kritēriji tos izvēloties ir cenas un kvalitātes attiecība (68 %), īpašās akcijas veikalos (62 % ) un funkcionalitāte (49 %). Strauji pieaugusi iedzīvotāju vēlme iegādāties skolai nepieciešamās preces tieši mazumtirdzniecības veikalos – no 14% 2022. gadā līdz 75% 2024. gadā.
Pirmais septembris ir ļoti gaidīts notikums jebkurā ģimenē. Respondenti atzīst, ka jauno mācību gadu šogad gaida, lai bērni varētu iegūt jaunas zināšanas (59 %) un satiktu vasarā neredzētos draugus (38 %). Tomēr, šim notikumam tuvojoties, izjūt lielu spiedienu un stresu, kas ir saistīts ar papildu pienākumiem (55 %), un lielākiem izdevumiem (42 %). Šogad vislielākā uzmanība tiks veltīta laika plānošanai (71%), bērnu sekmēm (58 %) un ģimenes izdevumiem (35 %).
Tā kā skolas sākums ir arī svētki, tas nav iedomājams bez rudens ziediem un tradīcijām. Respondenti visbiežāk ziedus iegādājas mazumtirdzniecības veikalos (39 %), tirgū (17 %) vai arī salasa tos savā dārzā (23 %).
*Aptauja “Kā Tu gatavojies skolai?” norisinājās “Maxima Latvija” mājas lapā no 30. jūlija līdz 13. augustam un tajā piedalījās 642 respondenti.
Liene Dupate-Ugule, SIA “Maxima Latvija” Komunikācijas vadītāja
Reklāma