Neskatoties uz to, ka darba meklējumus ir atvieglojušas dažādas tiešsaistes platformas, kvalitatīvs un pārliecinošs CV ir viens no būtiskākajiem instrumentiem, kas var ietekmēt vēlamā darba iegūšanu. Tāpēc pagaidu nodarbinātības un personāla atlases uzņēmuma “Biuro” eksperti ir sagatavojuši septiņus ieteikumus, kā izveidot kvalitatīvu CV.
- Ievērojiet pareizrakstības un gramatikas likumus
Svarīgi ievērot pareizrakstību un izvairīties no gramatikas un pārrakstīšanās kļūdām. Kļūdu esamība var radīt negatīvu iespaidu par amata kandidātu. Iesakām kādam citam lūgt pārskatīt CV, lai iegūtu papildu atsauksmes un ieteikumus. Vienmēr ir noderīgi atkārtoti pārlasīt savu CV, lai izvairītos no kļūdām un neprecizitātēm.
- Personalizējiet savu CV katram darba sludinājumam
Katram uzņēmumam var būt dažādas prasības un nosacījumi, tāpēc svarīgi ir pielāgot savu CV konkrētajam darba piedāvājumam. Iekļaujiet informāciju par savu pieredzi, izglītību un prasmēm, kas ir saistītas ar konkrēto darba aprakstu. Tas arī palīdzēs nodrošināt, ka CV nebūs pārāk garš, jo būs atlasīta tikai tā informācija, kas varētu būt saistoša potenciālajai darbavietai.
“Veicot personāla atlasi mūsu uzņēmumā, CV nav pirmā posma pamatkritērijs, bet tas palīdz gūt priekšstatu par to, vai kandidāts varētu būt piemērots amatam, kuru vēlas ieņemt. Bez CV pārskatīšanas būtu diezgan grūti novērtēt kandidāta potenciālu konkrētiem darba piedāvājumiem,” norāda “Biuro” klientu apkalpošanas vadītāja Baiba Rozentāle
- Parādiet savu pieredzi
Pēc iespējas vairāk iekļaujiet informāciju par iepriekšējo pieredzi un pienākumiem, tostarp galvenajiem sasniegumiem. Ja kandidātam ir pieredze dažādās nozarēs, svarīgi nebaidīties norādīt savas prasmes vairākos darba tirgos.
“Tomēr rūpīgi jāizvērtē, kuru darba pieredzi pieminēt un kurai vairs nav nozīmes. Ja darbs ir veikts sen, bet tas atbilst patreiz vēlamajam amatam, noteikti to iesaku iekļaut CV. Savukārt jaunam darbiniekam, kurš tikai uzsāk darba gaitas, informācija par veiktiem vasaras darbiem vai iesaisti brīvprātīgo darbā var būt noderīga iekļaušanai CV, jo demonstrē entuziasmu un pieredzi dažādu norišu organizēšanā,” uzsver B. Rozentāle.
- Pievērsiet uzmanību vizuālajam noformējumam
CV jābūt uzrakstītam tā, lai to viegli varētu lasīt un pārskatīt. Ievērojiet loģisku kārtību, iekļaujot informāciju par izglītību, darba pieredzi, prasmēm un citiem svarīgiem aspektiem. Neskatoties uz to, ka satura kvalitāte ir un paliek galvenais faktors, vizuālais noformējums var palīdzēt CV izcelties un piesaistīt uzmanību. Izmantojiet vienkāršu, bet profesionālu izkārtojumu, izvēloties atbilstošu fontu, krāsas un dizainu.
“Mēdz būt gadījumi, kad cilvēks savā CV ievieto vairāk nekā vienu attēlu. Tomēr, ja darba meklētājam nav reprezentatīvas fotogrāfijas, ieteiktu to CV labāk nelikt,” saka B.Rozentāle.
- Demonstrējiet prasmes
Izveidojiet savu prasmju sarakstu, kurā ietvertas ne tikai profesionālās prasmes un kompetences, bet arī starpnozaru prasmes (soft skills), kuras nereti ir svarīgi arī pieminēt intervijas laikā. Tās saistītas ar personību un darba ētiku, kas veidojusies dzīves pieredzes laikā un var būt noderīgas arī potenciālajā darbavietā.
“Pieņemot darbiniekus tehniska rakstura amatiem, liela uzmanība tiek pievērsta tehnisko spēju un datorprasmju pārbaudei. Piemēram, ja mēs pieņemam darbā pretendentu grāmatveža amatam, kurā svarīgas ir angļu valodas zināšanas un pieredze pamatlīdzekļu uzskaites jomā, mēs vispirms apskatīsim svešvalodu sadaļu un meklēsim attiecīgos atslēgvārdus amata aprakstā. Ja pieņemam darbā pārdošanas vadītāju, mēs meklējam pārdošanas rezultātus un veiksmīgas pārdošanas piemērus iepriekšējās darbavietās,” komentē B.Rozentāle.
- Izvairieties no pārāk personīgas informācijas
Nebaidieties izcelties ar personīgiem pieredzes stāstiem, kas parāda stiprās puses un vērtības, taču CV nevajadzētu iekļaut pārāk daudz personiska satura, piemēram, vecumu, precīzu adresi (izņemot valsti un pilsētu), attiecību statusu vai citu sensitīvu informāciju, kam nav tiešas saistības ar darba pienākumiem.
- Sagatavojieties intervijai
Pirms darba intervijas rūpīgi sagatavojieties – izpētiet uzņēmumu, praktizējiet atbildes uz bieži uzdotiem jautājumiem, padomājiet par savu tēlu un komunikācijas stilu, lai radītu labvēlīgu iespaidu.
Reklāma