Satiksmes ministra Jāņa Vitenberga nemainīga prioritāte ir vietējie autoceļi, un lielākā daļa no papildus piesaistītajiem 43, 5 miljoniem eiro tiks novirzīta tieši šiem ceļiem. Ministrs arī turpmāk strādās pie tā, lai budžetu vietējo autoceļu sakārtošanai palielinātu.
“Izbraucami vietēji autoceļi ir priekšnosacījums tam, lai cilvēki izvēlētos dzīvot reģionos. Ja nav iespējams civilizētos apstākļos aizbraukt līdz darbam, skolai, slimnīcai vai vietējam veikalam, tad attīstība nav iespējama un diezgan prognozējami, ka cilvēki būs spiesti doties prom. Ir jāsaprot, ka ceļi nav vienkārši infrastruktūras objekts, bet gan garants tam, lai saglabātu dzīvību Latvijas reģionos,” norāda Jānis Vitenbergs.
Šogad vietējo autoceļu būvniecībai pieejamais finansējums ir 40,9 milj. eiro, t.sk., Administratīvi teritoriālās reformas (ATR) ietvaros 9,6 milj. eiro no Atveseļošanas fonda. Finansējums dos iespēju veikt vietējo autoceļu pārbūvi, seguma atjaunošanu un virsmas apstrādi aptuveni 140 km kopgarumā.
Kopumā šogad tiks veikti dažāda veida būvdarbi 42 vietējo ceļu posmos Latvijā. Piemēram:
- Cīrgaļi-Palsmane-Ūdrupe tiks veikta grants seguma divkārtu virsmas apstrāde 5,5 kilometru garumā;
- Dukuri-Rāmnieki tiks veikta grants seguma divkārtu virsmas apstrāde ap 2 km garumā;
- Lancenieki-Džūkste-Lestene tiks veikta grants seguma divkārtu virsmas apstrāde 5,3 km garumā;
- Dobele-Lestene-Tukums ceļš tiks asfaltēts 8,3 km garumā;
- Bēne-Ukri notiks būvdarbi trīs posmos, kopumā uzklājot melno segumu aptuveni 16 km garumā;
- Druviena-Lizums nelielā posmā tiks veikta asfaltēšana, kā arī vairāk nekā 10 km posmā tiks veikta grants seguma divkārtu virsmas apstrāde;
- Stirniene-Stirnienes muiža tiks veikta grants seguma divkārtu virsmas apstrāde 2,2 km garumā;
- Madliena-Aderkaši tiks veikta grants seguma divkārtu virsmas apstrāde 12,59 km garumā;
- Kūdums-Daibe-Pīpeņi tiks veikta asfaltēšana 3,8 km garumā;
- Rēzekne-Stoļerova-Kaunata notiks grants seguma divkārtu virsmas apstrāde 3,6 km garumā;
- Pārslas-Misa-Šarlotes trijos ceļa posmos tiks uzklāts melnais segums kopā ap 10 km garumā.
Tāpat uz vietējiem autoceļiem plānota tiltu un pārvadu būvniecība – darbi tiks veikti 11 būvobjektos, kopumā ieguldot 6,92 milj. eiro. Piemēram, šogad būtiski uzlabojumi plānoti tiltiem pāri Gaujai – pārbūvēs trīs esošos tiltus un tiks pabeigta jauna tilta būvniecība vecā metāla tilta vietā uz vietējā autoceļa V330 Dukuri-Rāmnieki. Tāpat būvdarbi plānoti, lai atjaunotu tiltus uz autoceļa V1221 Rucava-Pape pāri Paurupei un uz autoceļa V1474 Plosti-Pūces pāri Abavai. Jauns tilts tiks būvēts pāri Stendei uz autoceļa V1406 Talsi-Remeši.
2023. gada budžetā SM nozaru attīstībai kopumā plānoti 740,3 milj. eiro, t.sk., 308 milj.eiro ES fondu finansējums. SM prioritātes šim gadam paliek nemainīgas – finansējums paredzēts valsts autoceļu infrastruktūras uzlabošanai, iedzīvotāju mobilitātes vajadzību nodrošināšanai un “Rail Baltica” projekta īstenošanai.
Informāciju sagatavoja: Aļona Zandere, Satiksmes ministrija padomniece
42 vietējie ceļi uz visu Latviju? Un ta ir tas, ar ko Vitenberga kungs ir nolēmis lielīties? Laicīgi sācis priekšvēlēšanu aģitācijas kampaņu!