Sestdiena, 6. decembris
Nikolajs, Niklāvs, Niks, Nikola
weather-icon
+6° C, vējš 0.45 m/s, D vēja virziens
ZiemelLatvija.lv bloku ikona

Vai ir vērts mainīt visu rāmi uzreiz? Meistru padomi, ja katru dienu brauc pa bedrēm

Publicitātes foto

Kad brauc pa pilsētu, kur asfalts atgādina kara zonu, beidzot pienāk brīdis, kad sāk klabēt nevis viena, bet visa mašīna. Skaņas kļūst tik dīvainas, ka, atvēris logu, sāc klausīties – vai tā ir tava mašīna vai kāda cita, kas brauc blakus. Bet vissvarīgākais jautājums – vai ir vērts mainīt vienu riteņa detaļu vai uzreiz visu?

Viss sākas ar „nelielu klabēšanu”

Vispirms parādās kluss klabēšana. Pēc pāris nedēļām tā kļūst par pastāvīgu fona troksni. Beidzot, braucot pa bedrēm, automašīna sāk „peldēt” – vairs nevar to vadīt kā iepriekš. Un, kad iebrauc servisa, meistrs tikai paskatās un saka: „šeit visa piekare jau ir nolietota”.

Un šeit viss kļūst sarežģīts. Viens saka – maini tikai to, kas tagad ir bojāts. Cits – ja jau sāc remontēt, remontē visu uzreiz. Bet kurš ir taisnība?

Kāpēc daļēji mainīt – ne vienmēr ir prātīgi

Piemēram, tu nomaini vienu šarnīru. Pēc mēneša jāmaina otra. Atkal darbs, atkal pacelšana, atkal nauda. Praktiski samaksājat vairāk, nekā būtu samaksājuši, ja būtu salabojuši visu uzreiz. Meistari bieži vien vienkārši saka: „Ja viena puse nogurusi, otra nav tālu”.

Un vēl sliktāk – nomainot jaunu detaļu, vecā blakus esošā bieži sāk ātrāk nolietoties. Spēku sadalījums mainās, spriegums pieaug, un tad pat salabotā vieta sāk nedarboties tā, kā vajadzētu.

Kad ir vērts mainīt visu rāmi?

  • Ja braucat daudz un pa sliktākām ceļiem
  • Ja detaļu vecums pārsniedz 7–10 gadus
  • Ja jau esat mainījuši atsevišķas detaļas, un tās atkal bojājas
  • Ja vēlaties mieru vismaz uz dažiem gadiem

Tas nenozīmē, ka jums ir nepieciešams dārgākais serviss vai jaunas detaļas. Aizvien biežāk autovadītāji pērk detaļu komplektus internetā no uzticamiem piegādātājiem. Piemēram, https://srotas24.lt/ Lietuvā vai https://srots.lv/ Latvijā – šeit atradīsiet labas kvalitātes lietotas detaļas par daudz zemāku cenu nekā jaunas.

Starp citu, šie piegādātāji nosūta detaļas ne tikai uz Lietuvu, bet arī uz Latviju un Igauniju. Tātad, ja dzīvojat pie robežas vai pērkat uzņēmuma vārdā, varat ietaupīt un samaksāt mazāk.

Nepasikliauk tikai troksnim – klausies, kā brauc

Daudzi sāk domāt tikai tad, kad automašīna sāk „runāt”. Taču realitātē riteņa nolietojumu var sajust arī vadībā – smagāka pagrieziena, slīdēšana uz slapja asfalta, pat palielināts degvielas patēriņš. Dažas riteņa problēmas nerada troksni, bet nopietni ietekmē drošību.

Viens meistars ir teicis: „Ja šasija ir laba, tu pat nejūti, kā brauc. Viss ir gluds. Ja sāc domāt par katru bedri, tad ir laiks kaut ko darīt.”

Tātad – ir vērts vai nav?

Ja plāno automašīnu izmantot ilgāk par pusgadu – ir vērts. Nomainot visu uzreiz, samaksāsi mazāk par darbu, iegūsi labāku līdzsvaru uz ceļa un, vissvarīgāk – vairāk mieru. Ja pērc detaļas lētāk – piemēram, no srotas24.lt vai srots.lv – kopējā summa nav tik biedējoša.

Dažreiz labāk uzreiz izdarīt visu kārtīgi, nekā katru mēnesi par vairākiem simtiem „lāpīt” veco automašīnu. Ja katra brauciena atgādina slaloma trasi, varbūt ir laiks skatīties nevis uz bedrēm, bet uz automašīnas apakšu.

ZiemelLatvija.lv bloku ikona Komentāri

ZiemelLatvija.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.