Abonē e-avīzi "Ziemeļlatvija"!
Abonēt

Reklāma

Praktisko semināru ciklā uzņēmēji izstrādājuši privātuma politiku

Foto: pixabay.com

Datu valsts inspekcija, šā gada aprīlī un maijā īstenoja sabiedrības informēšanas kampaņu mazajiem un vidējiem uzņēmējiem “Dati ir vērtība – sargā tos!”. Kampaņas ietvaros, vērsām uzņēmēju uzmanību uz nepieciešamību atbildīgi izturēties pret klientu personas datu apstrādi, jo rūpes par klienta personas datiem vairo ne tikai viņu uzticēšanos uzņēmējam, bet arī sekmē biznesa attīstību kopumā!

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

“Personas datu apstrādē, ko veic uzņēmēji, lai varētu piedāvāt individuālus pakalpojumus, būtiskākais faktors ir tieši komersantu godprātība, jo informācija par klientu paradumiem mūsdienās ir zelta vērta,” saka Datu valsts inspekcijas direktore Jekaterina Macuka, “lai personas datu apstrāde noritētu atbilstoši un saprātīgi, svarīgi atcerēties, ka pārmērīgu datu uzkrāšana un apstrāde bez attiecīgā juridiskā pamatojuma nav atļauta. Personas datu aizsardzības jautājumiem uzmanība jāpievērš jau pakalpojuma izstrādes laikā.”

Apzinoties, ka salīdzinot ar lielām kompānijām, kurām ir pietiekami līdzekļi, lai piesaistītu savu datu aizsardzības speciālistu, Datu valsts inspekcija kampaņas īstenošanas laikā, balstoties uz citu uzņēmēju pieredzi, sagatavoja un sniedza praktiskus padomus, sākot ar personas datu apstrādes reģistra un privātuma politikas izveidi līdz personas datu aizsardzības principu ievērošanai tiešā mārketinga kampaņu un lojalitātes programmu  izstrādē.

Kampaņas ietvaros liela uzmanība tika pievērsta tieši uzņēmēju godprātībai attiecībā uz klientu datu apstrādi, kuru parāda “Privātuma politika”. Privātuma politika ir uzņēmuma dokuments, kur var iepazīties ar informāciju par uzņēmēja veikto klienta personas datu apstrādi. Atbilstošas informācijas sniegšana šajā dokumentā ļauj nodrošināt uzņēmumam Datu regulā noteiktā informēšanas pienākuma izpildi.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Uzņēmēji darbnīcu jeb praktisko semināru ietvaros, sadarbībā ar Datu valsts inspekcijas ekspertiem veica sava uzņēmuma privātuma politikas izstrādi. Kopumā noorganizēti pieci pasākumi, tostarp reģionos – Rēzeknē, Liepājā, Jelgavā un Valmierā – , kā arī Rīgā, kur bija vislielākā uzņēmēju interese.

“Šie pasākumi bija vērsti nevis uz teoriju, bet tieši praktiskām darbībām, lai uzņēmēji apzinātos kādus tieši datus tiem nepieciešams iegūt un apstrādāt. Veidojot sava uzņēmuma privātuma politiku dalībnieki guva ne tikai plašas zināšanas, ko izmantot savā turpmākajā darbībā, bet arī jau teju gatavu dokumentu, kuru publicēt savā tīmekļa vietnē vai darīt citur pieejamu saviem klientiem,”  J. Macuka.

“Praktisko semināru laikā tika sniegtas atbildes uz visdažādākajiem uzņēmēju interesējošajiem jautājumiem – sākot no tīri tehniskas dabas jautājumiem par to, vai un ja jā, tad kā atspoguļot privātuma politikā ziņas par potenciālo darbinieku datu apstrādi, un beidzot ar diezgan sarežģītiem jautājumiem attiecībā uz personas datu apstrādes nolūka definīciju un tā atspoguļojumu,” par darbnīcu norisi stāsta Datu valsts inspekcijas Prevencijas nodaļas vadītāja vietnieks Lauris Linabergs, “kopumā var secināt, ka veiksmīgas privātuma politikas izstrādes pamats slēpjas labi paveiktā “mājasdarbā” – sākotnēji veicot datu apstrāžu uzskaiti un apzināšanu, izveidojot atbilstošus iekšējos datu apstrādes procesus, iepazīstinot ar iekšējiem procesiem darbiniekus, kā arī nosakot kā privātuma politika mijiedarbosies ar citiem privātuma aizsardzības noteikumiem.”

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Praktiski semināri mazajiem un vidējiem uzņēmumiem tika rīkoti Datu valsts inspekcijas kampaņas “Dati ir vērtība – sargā tos!” ietvaros, lai palīdzētu komersantiem izveidot privātuma politiku un tādējādi ievērotu Datu aizsardzības regulu, kas stājusies spēkā pirms pieciem gadiem. Semināri tika organizēti sadarbībā ar Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameru.

Kampaņas materiāli pieejami “Dati ir vērtība – sargā tos!”

Informāciju sagatavoja: Rūta Grikmane, projektu direktore

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Ziemellatvija.lv komanda.