Multipakalpojuma uzņēmuma “Tele2” sadarbībā ar “Norstat” veiktās aptaujas dati liecina, ka tikai 32 % vecāku ir jautājuši saviem bērniem piekrišanu publicēt viņu foto attēlus vai video sociālajos tīklos. Turklāt tikai 35 % vecāku ir slēgti sociālo tīklu konti, kas norāda uz to, ka tajos publicētais saturs, arī bērnu bildes un video, ir pieejams ierobežotam sociālo tīklu lietotāju lokam.
Kā atzīmē “Tele2”, kopumā katrs trešais vecāks publicē savas bērnu bildes vai video savos sociālajos tīklos. Pavisam neliela daļa no tiem publicē bērnu bildes, kurās nav redzama bērnu seja.
“Šie aptaujas dati ir visai satraucoši, ņemot vērā, cik liels risks, ka ar dažādu moderno tehnoloģiju palīdzību ir iespēja nozagt bērna identitāti, viltojot bildes, video un balsi,” stāsta “Tele2” drošības nodaļas vadītājs Mārtiņš Melnis. “Protams, ir saprotama cilvēku vēlme dalīties ar dažādām bildēm sociālajos tīklos, taču vienlaikus aicinu būt piesardzīgiem un izvērtēt, kādu saturu publicēt savos sociālo tīklu kontos un kam šis saturs ir pieejams. Slēgti konti un draudzības apstiprināšana tikai pazīstamiem cilvēkiem ir viens no vienkāršākajiem veidiem, lai samazinātu risku.”
Veiktās aptaujas dati rāda, ka tikai aptuveni puse sociālo tīklu lietotāji ir tikušies klātienē ar saviem sociālo tīklu sekotājiem. Tas liecina, ka liela daļa sociālo tīklu lietotāji nav labi pazīstami ar saviem sekotājiem.
Tie vecāki, kuri nepublicē savas bērnu bildes un video sociālajos tīklos, kā galveno iemeslu min to, ka nevēlas publiskot savu ģimenes dzīvi. Tam seko drošības apsvērumi un bērna privātuma pārkāpumi.
Aptauja veikta 2024. gada oktobrī, aptaujājot 500 vecākus, kuriem ir bērni vecumā līdz 17 gadiem.
Oskars Fīrmanis, “Tele2” sabiedrisko attiecību vadītājs Latvijā
Reklāma