Ir sajūta, ka brauc kaut kur ārzemēs, nevis Latvijā, – tik skaisti! Tā “Ziemeļlatvijas” aptaujātie autovadītāji vērtē šogad pārbūvēto reģionālā autoceļa Smiltene–Valka posmu no Smiltenes līdz krustojumam ar autoceļu Blome–Birzuļi–Palsmane jeb pagriezienam uz Mēriem (0,98.–6,10. kilometrs).
Blakus ceļam ir izbūvēts jauns gājēju un velobraucēju ceļš ar apgaismojumu.
Tādus ceļus Latvijā grib vairāk
Vieni no tiem, kuri pa pārbūvēto ceļu brauc visbiežāk, ir Bilskas pagasta iedzīvotāji. Bilskas pagasta pārvaldes vadītāja Linda Karlsone pati priecājas par skaisto ceļu un teic, ka tādas pašas pozitīvas emocijas ir arī citiem bilskēniešiem.
“Visi ir apmierināti. Pārsteigti, ka pie mums var būt tik skaisti. Tagad no Bilskas līdz Smiltenei aizbraukt ir viens svilpiens un ar baudu, skatoties un priecājoties. Kaut mums vēl būtu tādi ceļi! Vakaros es aizbraucu no Bilskas līdz gājēju celiņam, lai skrietu, jo tumsā celiņš ir izgaismots. Vienīgi žēl, ka tas beidzas pie Zeltiņu pagrieziena virzienā no Smiltenes puses. Gribētu, lai pagarinājums būtu līdz Bilskai,” teic Linda Karlsone.
Braucot uz Smilteni un atpakaļ uz Bilsku, viņa ievērojusi, ka gājēju un velosipēdistu celiņš ir ļoti apdzīvots, – cilvēki pa to brauc ar velosipēdiem, skrituļo, skrien vai pastaigājas, piemēram, jaunās māmiņas ar bērnu ratiņiem.
Bieži no Smiltenes uz darbu Valkā brauc smiltenietis Vilnis Būce. Arī viņš priecājas par pārbūvēto ceļa posmu un slavē padarīto, – esot jau pat aizmirsies, kāds šis ceļa posms bija agrāk. “Gribētu tādus ceļu posmus Latvijā redzēt arvien vairāk. Lasīju, ka šī ceļa Smiltene-Valka posma pārbūve izmaksāja vairāk nekā četrus miljonus, taču man nav žēl neviena iztērētā eiro. Cilvēki ir centušies un darījuši. Ir skaisti, un ir sajūta, ka braucu ne pa Latviju. No ceļu satiksmes drošības viedokļa patīk, ka pie Smiltenes ir ātruma ierobežojuma zīme 70 kilometri stundā. Tas ir ļoti labi, lai pakāpeniski samazinātu braukšanas ātrumu no 90 kilometriem uz 50 kilometriem stundā,” piebilst Vilnis Būce.
Valsts SIA “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) par reģionālā autoceļa Smiltene–Valka posma pārbūves noslēgumu paziņoja 11. novembrī. Būvdarbus veica uzņēmums SIA “ACBR” par līgumcenu 4 947 555 eiro (ieskaitot pievienotās vērtības nodokli). Pārbūves projekta autors ir pilnsabiedrība “LMR projekts”, būvuzraudzību veica SIA “Firma L4”. Projekts finansēts no valsts budžeta.
Jaunais asfaltbetons ir tikai viens no darbiem
LVC informē, ka būvdarbu laikā kopš pavasara ir pārbūvēta ceļa segas konstrukcija un septiņu metru platumā ieklāts asfaltbetons divās kārtās. Autoceļa 4. kilometrā ir pārbūvēta 1952. gadā būvētā Kamaldas upes caurteka. Visā posmā ir atjaunota ūdens novade no ceļa konstrukcijas: pārbūvētas caurtekas, izrakti grāvji, izbūvētas drenāžas un lietus ūdens kanalizācijas sistēmas, nostiprinātas nogāzes.
Izbūvētas sešas autobusu pieturvietas. Pieturvietā “Šķipeles” virzienā uz Smilteni ir uzstādīts jauns paviljons. Atjaunoti krustojumi, uzstādītas jaunas ceļa zīmes, signālstabiņi. Bīstamākajās vietās gar ceļu uzstādītas drošības barjeras.
Gājējiem un velobraucējiem ir izbūvēta atdalīta, 2,25 metrus plata infrastruktūra ar asfaltbetona segumu. Vietās, kur autoceļa nodalījuma josla ir šaura, tā ir atdalīta no brauktuves ar paaugstināto apmali un drošības barjerām. Izbūvēts arī apgaismojums. Gājēju un velobraucēju ceļš ir savienots ar attiecīgo infrastruktūru Smiltenē. Jāpiebilst, ka izbūvētais gājēju un velosipēdistu celiņš ar apgaismojumu Smiltenē, Valkas ielas malā (no tilta pār Abulu līdz pilsētas robežai), ir projekts, ko par savu finansējumu īstenoja Smiltenes novada pašvaldība.
SIF_MAF2024 #manspagastsmanapilsēta
Mediju atbalsta fonda ieguldījums no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par raksta saturu atbild “Ziemeļlatvija”.
Reklāma